تبیان، دستیار زندگی
اگر سرتان به کار و خرید و آماده شدن برای عید گرم است و نمی توانید غذای کامل تهیه و میل کنید به فکر مصرف میان وعده های سالم مغذی باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 میان وعده ی خوب برای این روزهای شلوغ

اگر سرتان به کار و خرید و آماده شدن برای عید گرم است و نمی توانید غذای کامل تهیه و میل کنید به فکر مصرف میان وعده های سالم مغذی باشید. چون زمانی که به سختی کار می کنید بدنتان خسته شده و نیاز به کسب انرژی لازم دارد. اجازه ندهید شکمتان گرسنه بماند و به سراغ چیپس و هله هوله ها هم نروید.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
میوه های خشک

روزهای آخر سال با خرید و کارهای خانه، روزهای شلوغ و خسته کننده ای است. متأسفانه در این ایام شلوغ نیز خیلی ها یادشان می رود که باید تغذیه ی درستی داشته باشند و غذا بخورند. اگر سرتان به کار و خرید و آماده شدن برای عید گرم است و نمی توانید غذای کامل تهیه و میل کنید به فکر مصرف میان وعده های سالم مغذی باشید. چون زمانی که به سختی کار می کنید بدنتان خسته شده و نیاز به کسب انرژی لازم دارد. اجازه ندهید شکمتان گرسنه بماند و به سراغ چیپس و هله هوله ها هم نروید. در این مطلب چند میان وعده ی سالم معرفی می کنیم.

میوه های خشک؛ سیرکننده و مقوی

میوه های خشک بهترین گزینه برای جایگزینی هله هوله های شیرین، پرکالری و بدون ارزش غذایی هستند. سیب خشک، خرما، زردآلوی خشک، انجیر، انواع میوه های خشک مانند آلبالو خشک و غیره جزو بهترین میان وعده های ترش و شیرین هستند که به راحتی شما را سیر می کنند و انرژی می دهند. انجیر خشک یک ماده ی غذایی سرشار از قند طبیعی است که به شما کمک می کند ساعت ها بدون گرسنگی به کارهایتان برسید. تمام این میوه های خشک بخصوص زردآلوی خشک و خرما انرژی و ویتامین و مواد معدنی خوبی به بدنتان می رسانند. بنابراین اگر وقت برای صرف یک غذای کامل ندارید حتماً این میوه های خشک را دم دستتان قرار داده و میل کنید.

موز؛ میان وعده ای فوق العاده

موز یک ماده ی غذایی مغذی است که می تواند یک میان وعده سالم و طبیعی باشد. مصرف آن بسیار ساده است و شما در هر مکان و هر زمان می توانید از این میوه استفاده کنید. توصیه می کنیم اگر به خرید می روید حتماً موز در کیفتان داشته باشید. این میوه سرشار از قندهای طبیعی بوده و انرژی زا است. اگر در منزل هستید می توانید کمی کره ی بادام زمینی به آن زده و میل کنید. اگر در چنین روزهایی هوس بستنی می کنید می توانید به موز یخ زده نیز فکر کنید. چون یک جایگزین مناسب برای بستنی های سرشار از قند است.

موز یک ماده ی غذایی مغذی است که می تواند یک میان وعده سالم و طبیعی باشد. مصرف آن بسیار ساده است و شما در هر مکان و هر زمان می توانید از این میوه استفاده کنید

نارگیل: پرخاصیت و انرژی بخش

نارگیل به دارا بودن خواص انرژی زا شهرت فراوانی دارد. ورزشکاران قبل از شروع ورزش از شیر نارگیل استفاده می کنند تا از الکترولیت ها و قندهای این میوه بهره مند شود. اگر عادت دارید که از بیرون شیر نارگیل تهیه کنید حواستان باشد که از انواع بدون قند افزوده خریداری کنید. چون خیلی از افراد عادت دارند به این نوشیدنی قند اضافه می کنند تا نوشیدنی خوش طعمی دست مشتری بدهند. مصرف گوشت این میوه نیز بسیار سیر کننده است و یک میان وعده ی کامل و سالم محسوب می شود.

تخمه ی آفتابگردان: سرگرمی و انرژی

درست است که خیلی از ما تخمه را زمان تماشای فیلم مصرف می کنیم. اما در این روزهای شلوغ گاهی دست از کار بکشید و یک مشت تخمه بشکنید. تخمه ی آفتابگردان به راحتی شما را سیر می کند و انرژی زیادی برایتان به همراه دارد. این تخمه ها حاوی چربی های سالم و آنتی اکسیدان های زیادی هستند. در واقع می توان تخمه ی آفتابگردان را منبع چربی های اشباع نشده بدانید. البته بهتر است از تخمه های کم نمک استفاده کنید.

توت فرنگی: خوش آب و رنگ و انرژی بخش

امروزه در هر فصلی می توانید توت فرنگی خریداری کرده و میل کنید. این میوه قرمز و خوشرنگ ترش و شیرین حاوی فیبرهای محلول در آب است و با مصرف چند عدد از آن به خوبی احساس سیری خواهید کرد. توت فرنگی علاوه بر فیبر حاوی مواد مغذی زیادی نیز هست. قندهای طبیعی موجود در این میوه طعم شیرینی به این میوه می دهد.

کرفس و کره ی بادام زمینی

کرفس یک ماده ی غذایی کم کالری و در عین حال سیر کننده است. می توانید این سبزی پرخاصیت را خرد کرده و روی میز قرار دهید و میل کنید. می توانید روی کرفس تان کمی کره ی بادام زمینی بزنید تا طعم جدیدی پیدا کند. ترکیب آن با کشمش نیز انرژی بیشتری به شما خواهد داد. کره ی بادام زمینی سرشار از روغن انرژی زا است که خستگی بعد از ظهر را از بین می برد.

ماست یک میان وعده ی سالم و بی نظیر

کافی است یکبار امتحان کنید. ماست یک میان وعده ی فوق العاده است. البته بهتر است مقداری خیار یا کمی نعنای خشک داخل آن ریخته و میل کنید. بهتر است ماست یونانی انتخاب کنید. این ماست حاوی میزان زیادی پروتئین است که شما را به مدت طولانی سیر نگه می دارد.

ماست و نعنا

سبزیجات و هوموس

هوموس یک اسنک خوشمزه و سالم است که خوشبختانه در حال شهرت گرفتن است. هوموس از ترکیب نخود، کنجد و ادویه ها تشکیل می شود. حتماً می دانید که نخود سرشار از فیبرهای محلول در آب، کربوهیدرات ها و پروتئین ها است. نصف فنجان هوموس حدود 6 گرم پروتئین به بدن می رساند و با مصرف آن 200 کالری نصیبتان می شود. توصیه می کنیم هوموس را با سبزیجات میل کنید. سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای قرمز که سرشار از قند و فیبر گیاهی است به همراه این میان وعده انرژی خوبی به شما خواهند داد.

هندوانه: دوستدار بدن و سلامتی

این روزها هندوانه نیز مانند توت فرنگی زیاد در بازار میوه و تره بار دیده می شود. این میوه ی خوشمزه و پرطرفدار سرشار از آب و همچنین فیبرهای غذایی است که به خوبی آب بدن را تأمین کرده و شما را مدت زمان طولانی سیر نگه می دارد. هندوانه سرشار از قندهای طبیعی است که انرژی زیادی به بدن می دهند و شما را سرحال می آورند. اگر وقت تهیه ی غذا را ندارید می توانید از هندوانه به عنوان میان وعده استفاده کنید. می توانید کمی آب لیموترش یا زنجبیل به آن زده و طعم جدیدی را تجربه کنید. همچنین می توانید مقداری از آن را در جایخی قرار دهید تا بستنی هندوانه ای داشته باشید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.