تبیان، دستیار زندگی
وقتی مصرف میکنی از خودت بی خودت می شوی.فقط حواست باشد بلایی سر کسی نیاوری! چون به قدری توهم میزنی که همه چیز برایت غیر عادی می شود! نه کشیدنی است نه تزریقی! فقط کافی است برای مصرف آن، اینجارا کلیک کنی...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانلود رایگان مخدر شنیدنی +18

وقتی مصرف میکنی از خودت بی خود می شوی.فقط حواست باشد بلایی سر کسی نیاوری! چون به قدری توهم میزنی که همه چیز برایت غیر عادی می شود! نه کشیدنی است نه تزریقی! فقط کافی است برای مصرف آن، اینجا را کلیک کنی...

هدی سادات پاک نهاد - بخش اجتماعی تبیان
اعتیاد موسیقی، مخدر شنیداری

این روزها بازار مواد مخدر داغ است . از ماریجوانا تا تریاک، اکستازی تا شیشه همه و همه را به راحتی آب خوردن می توان در بوستان معتادان  پیدا کرد! اما این روزها هرچه بیشتر به جلو پیش می رویم و با مدها و سبک های زندگی به روز برخورد میکنیم به همین منوال مخدرها هم پیشرفت میکنند و قابل دسترس تر می شوند تا جایی که دیگر امروزه نیازی نیست که حتی برای به دست آوردن مواد مخدر به بوستان معتادان بروید بلکه کافی است دانلود کنید!
اخیرا موسیقی ای به بازارآمده است که فقط حواستان باشد  تنهایی گوش نکنید!چرا که مخدرها اینبار گوش هایمان را نشانه گرفته اند.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که تنها در خانه نشسته اید و خانه کاملا ساکت است.هدفون را از روی میز بر میدارید و به گوشی موبایل خود وصل می کنید و چشمانتان را می بندید و به رویای خود فکر می کنید.اما امیدوارم به این درد دچار نشوید که وقتی میخوابید بیدار شدنتان با خدا باشد! این حرف های افسانه است.او می گوید:طبق روال همیشه که وقتی میخواهم آهنگ گوش کنم آهنگ های جدیدی را از اینترنت دانلود می کنم، آن روز هم قصد دانلود آهنگ داشتم.وارد یک سایتی شدم که با علامت هشداری نوشته بود"افرادی که از مشکلات روحی و روانی برخوردارند از دانلود این موزیک ها و استفاده از آن جدا خودداری نمایند!"پیش خودم گفتم خب حتما آهنگش خیلی غمگین است که چنین هشداری را نوشته اند؛ کلیک کردم که مجدا صفحه ی دیگری باز شد:" اگر بدون هزینه به دنبال حس کراک می گردید این آهنگ را دانلود کنید" صفحه را باز کردم و آهنگ را دانلود کردم .شاید هر کس دیگری هم جای من بود از روی کنجکاوی به مسیرش ادامه میداد...
 نوع و سبک آهنگ با آهنگ های معمولی خیلی متفاوت بود و با فرکانس های زیادی در هر یک از گوش ها پخش می شد و شاید این تفاوت بود که باعث می شد اثر متفاوت هریک از مواد مخدر و محرک همچون کوکائین، تریاک، اسید، مرفین، آدرنالین، کراک، هروئین، حشیش، ماریجوانا، ریتالین و بسیاری از مواد دیگر و حتی الکل را در مغز  شبیه سازی کند و بعد از گوش دادن این آهنگ حالت منگی عجیبی بهم دست داد و چند دقیقه بعد در خواب عمیقی فرو رفتم .

تاریخچه شناخت اثر شنیدن فرکانس های متفاوت از هر گوش، به سال 1839 برمی گردد که «هاینریش ویلهلم داو» توانست این اثر را کشف کند. ولی از اوایل قرن بیستم، پزشکان به تاثیر این فرکانس ها در مباحث درمانی و کنترل درد و خاصیت تسکینی آن دست یافتند

بعد از اینکه کمی حالم رو به راه شد سرچی در اینترنت کردم و دیدم مخدرهای شنیدنی چیز جدیدی هم نبوده! از مدت هاست خبر روان گردان دیجیتالی در رسانه های خبری پخش شده است !
 اما سوالی من از مسئولین ذی ربط که نقش موثری را در آگاهی دهی به خانواده ها دارند این است که به راستی اگر کسی اهل سرچ در اینترنت و اخبار روز  نباشد باید به راحتی در چنین دام هایی بیفتد؟! پس نقش رسانه ملی در این زمینه ها چیست؟چرا دیگر خبری از برنامه های شوک و در شهر و ... نیست تا حداقل جوانان و خانواده ها از این راه آگاهی پیدا کنند.گویا غربی ها در آگاهی دهی مبتذل به جوانان ما موفق تر عمل می کنند! چرا که مدت هاست که غربی ها با تبلیغات خود در حال تخریب ذهنی جوانان و جایگزین کردن فرهنگ غربی به جای فرهنگ اصیل ایرانی هستند  و ما حتی در آگاهی دهی به جوانان مان هم کوتاهی میکنیم! و تنها کاری که از دستمان بر می آید این است که خودمان دست به کار شویم و از طریق رسانه های خبری به نشر چنین اخبار اسف باری بپردازیم.
این روزها مواد مخدر دیجیتال به سوژه ی داغی در بین اهل رسانه تبدیل شده است.اما اینکه مخدرهای دیجیتال از کجا به ایران رسیده اند و آیا بر روی خلق و خو تاثیر گذارندو تغییرات قابل توجهی را در مغز ایجاد می کنند سوالاتی است که به آنها پاسخ می دهیم:
"تاریخچه شناخت اثر شنیدن فرکانس های متفاوت از هر گوش، به سال 1839 برمی گردد که «هاینریش ویلهلم داو» توانست این اثر را کشف کند. ولی از اوایل قرن بیستم، پزشکان به تاثیر این فرکانس ها در مباحث درمانی و کنترل درد و خاصیت تسکینی آن دست یافتند. البته این خاصیت بر اثر ایجاد ضربان میان دو فرکانس صوتی پخش شده در هر گوش به وجود می آید به شرط آنکه اختلاف فرکانس، کمتر از 30 هرتز باشد.

همچنین با دستکاری این ضربان و فرکانس ورودی به هریک از گوش ها می توان اثرات مخدرها و محرک های مختلف را شبیه سازی کرد و برخی ها مدعی آن هستند که این اصوات می تواند در کاهش وزن، میزان یادگیری، تقویت حافظه و غیره نیز تاثیرگذار باشد.

مخدرهای دیجیتال میتواند زمینه مصرف مواد مخدر و روانگردان را در افرادی که مصرفکننده مواد نیستند فراهم کند.

مصرف این مواد در سال 2010 در کشورهای غربی به اندازه ای بود که حتی روزنامه واشنگتن پست هم در واکنش به این موضوع، مطلبی را در این خصوص منتشر کرد و به ادعاهای والدین و برخی از مخاطبان این مخدرهای دیجیتالی پرداخت؛  البته گرچه در این گزارش، دفتر مقابله با مواد مخدر آمریکا، عنوان کرده که تا آن زمان هیچ مستنداتی در خصوص تاثیر مشابه این مخدرهای دیجیتالی با مخدرها و محرک های دیگر نیافته است، ولی در عین حال تاکید دارد که در دست نبودن مستندات کامل این ادعا، به این معنا نیست که می توان این مخدرهای صوتی را گوش داد!
اثرات مخرب استفاده از این مخدرهای دیجیتالی به اندازه ای بودکه دفتر مبارزه با مواد مخدر ایالت اوکلاهاما در سال 2010 و بر اساس برخی گزارشات واصله به این مرکز، نسبت به مصرف این موارد هشدار داد؛ این در حالی است که برپایه گزارشات کشورهای عربی، موج استفاده از این فایل های صوتی به این کشورها رسیده و بسیاری از جوانان عرب به دنبال تجربه این مخدرهای دیجیتالی هستند و متاسفانه چنین روندی در بین جوانان ایرانی هم دیر یا زود در حال شیوع است.

مخدرهای دیجیتالی با مغز چه می کند؟

"دکتر سعید صفاتیان، رئیس کارگروه «کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام» در مورد مخدرهای دیجیتال یا مواد روانگردان دیجیتال میگوید: « برخی امواج صوتی بعد از آنکه وارد مغز میشوند ترشح ماده سرخوشکننده «دوپامین» را افزایش میدهند اما از لحاظ علمی این ادعا هنوز اثبات نشده است که وقتی شخصی مخدرهای دیجیتال گوش میدهد حالت نشئگی شبیه مصرف مواد مخدر به او دست میدهد و این نوع سرخوشی را نباید به حالت نشئگی ناشی از مصرف مواد روانگردان ربط دهیم.»
دکتر صفاتیان درباره مخدرهای دیجیتال دو نکته را یادآور میشود: «مخدرهای دیجیتال میتواند زمینه مصرف مواد مخدر و روانگردان را در افرادی که مصرفکننده مواد نیستند فراهم کند، همچنین ممکن است کسی که به مخدرهای دیجیتال گوش میدهد همان حالت اعتیاد را تجربه کند اما نکته ای که وجود دارد این است که مخدرهای دیجیتال براحتی در اینترنت قابل دسترسی هستند یعنی سایت هایی وجود دارند که به تعداد مواد روانگردان آهنگ دیجیتال دارند.»"

لذا لازم است قبل از شیوع فراگیر این معضل اجتماعی در بین جوانان ،مسئولان محترم سیاست های مناسب و قابل اطمینانی را در مقابله با این مخدر نو ظهور در پیش بگیرند چراکه بسیاری از سایت های اینترنتی که اقدام به فروش و حتی امکان دریافت رایگان این موزیک ها را برای مخاطبانشان مهیا کرده اند، در دسترس عموم قرار دارند و عدم توجه به فعالیت این سایت ها و آزاد بودن دسترسی به آن ها می تواند لطمات جبران ناپذیری را وارد آورد.

 به کمپین بیا و خوبی کن بپیوندید