تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه مشهد مقدس با تاکید براینکه عمر انقلابی آیت الله طبسی از عمر خود انقلاب بیشتر بود، گفت: خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم از زمان شهادت امام رضا(ع) آیا آستان قدس رضوی خادمی این چنین داشته است و آقا فرمودند: خیر.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدگاه مقام معظم رهبری درباره آیة الله واعظ طبسی به روایت آیة الله علم الهدی  

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید براینکه عمر انقلابی آیة الله طبسی از عمر خود انقلاب بیشتر بود، گفت: خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم از زمان شهادت امام رضا(علیه السلام) آیا آستان قدس رضوی خادمی این چنین داشته است و آقا فرمودند: خیر.

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان
آیة‌الله علم‌الهدی

به گزارش مشرق، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره تبیین انسان الگویی قرآن براساس آیات شریفه سوره انسان بود، یکی از اصولی که در زندگانی انسان در حوزه انسان زیستی در زندگانی مادی بشر نقش زیادی دارد، مسئله امنیت است.
وی بیان کرد: امنیت در زندگانی حاضر و احساس امنیت نسبت به آینده نیز مهم است، سرنوشت زندگی در آخرت و بعد از این جهان در هیچ تجربه مادی نمی گنجد، زندگانی این جهانی ما در برابر دید و بینش ما تاریک است و نمی توانیم به طور کامل زندگی خود را پیش بینی کنیم چراکه حوادث و رویدادها آینده در گذشته ممکن است، نبوده باشد.
امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: ابرار نمونه الگویی انسان و انسان های آسمانی که در این سوره مبارکه مولفه های شخصیتی آن ها تبیین می شود، می فرمایند ما نسبت به آینده و از آن روز عبوس، وحشت داریم که در تفسیر این آیه در هفته های اخیر مطالبی عرض شد.
وی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله عباس واعظ طبسی اظهار داشت: امروز، روزی است که با یک داغ جانسوز و فاجعه جان گذار روبه رو شدیم، عنصر عظیم بنیانگذار انقلاب و استوانه این انقلاب در عمر نیم قرن مقابله با نظام ستمشاهی و مسئولیت مدیریت در این نظام را از دست دادیم، آیت الله طبسی در ابتدای انقلاب و در عرصه سازندگی نظام فعال بود و یک ذخیره ارزنده بود.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: بنده برحسب ارادتی که به این بزرگوار داشتم گاهی از اوقات در نماز جمعه وظیفه خود را در تقدیر و تجلیل از این شخصیت عرضه می داشتم و برای برخی از افراد، مسئله حساسیت برانگیز بود که شاید این موارد شکل تملق داشته باشد اما آیت الله طبسی از دنیا رفت و دیگر نمی توانید حرف امروز بنده را حمل بر تملق کنید، بنده نیز یک پیرمرد 70 ساله هستم و اگر خدا قسمت کند با ایشان محشور می شویم.
وی بیان کرد: ایشان یک عمر پربرکت را گذارند و آثار عظیم وجودی اش در عرصه انقلاب و نظام و آبادسازی این آستان و هم در مسئله توسعه حرم مطهر از دیده ها و شنیده ها پنهان نیست، عمر انقلابی آیت الله طبسی از عمر خود انقلاب بیشتر بود.
وی خاطرنشان کرد: منبر آیت الله طبسی قبل از انقلاب، منبری انقلابی بود، قبل از انقلاب یک گوینده و سخنور انقلابی در عرصه مبارزه با نظام ستمشاهی بود، با شروع نهضت امام(ره) نخستین کسی که از حوز علمیه مشهد و از روحانیت مشهد مورد دستگیری نظام ستمشاهی قرار گرفت و از مشهد به زندان قزل قلعه منتقل کردند، آیت الله طبسی بود.
آیت الله علم الهدی بیان کرد: قبل از 15 خرداد نظام ستمشاهی ایشان را تحمل نمی کرد، ایشان محور انقلاب در این شهر بودند چراکه در بخشی از این زمان مقام معظم رهبری در تبعید به سر می بردند و ایشان همراه با شهید هاشمی نژاد و سپس با مقام معظم رهبری، مثلث انقلاب در مشهد قرار گرفتند.
وی گفت: جریان مبارزه با نظام ستمشاهی با محوریت این مثلث ادامه داشت و از روز نخست پیروزی انقلاب نیز تمام توان خود را به کار گرفتند و جریان های بدخواه امام را منزوی کرد و با تمام قدرت این آستان مقدس را هدایت کرد، مشهدی های قدیمی یاد دارند، حرم یک صحن کهنه و یک صحن نو داشت.
امام جمعه مشهد مقدس افزود: آن روز مساحت آستان قدس 3000 متر بود و الان 52 یا 53 هزار متر است و 14 برابر مساحت آستان قدس افزایش یافته است، خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم از زمان شهادت امام رضا(ع) آیا آستان قدس رضوی خادمی این چنین داشته است و آقا فرمودند: خیر.
آیت الله علم الهدی بیان کرد: در تمام این مدت این فرد بزرگوار با تمام وجود خدمت کرد. روزی آیت الله طبسی به بنده فرمودند روزی 12ساعت در دفتر کار در آستان مقدس حاضر می شوم و این ها همه با عشق امام رضا(ره) محقق می شد، تعادلی که ایشان در شهر و حوزه ایجاد کردند، زبان زد بود. اگر ایشان نبودند جریان تحجر اینجا را کردستان دوم می کرد بعد از انقلاب اما صلابت ایشان سبب حفظ تعادل انقلابی این شهر شد.
وی گفت: یک خادم بااخلاص و نمونه که در تاریخ خادمی امام رضا(ره) نمونه نداشته را از دست دادیم، امامی که این انقلاب را سر پا کرد چه استوانه ها و نیروهایی در کنارشان وجود داشتند. مقام معظم رهبری امروز همسنگر نستوهی را از دست  دادند و خدمت ایشان این ضایعه را تسلیت می گوئیم.
امام جمعه مشهد مقدس همچنین در ادامه سخنانش در مورد مجلس دهم گفت: امیدواریم مجلس آینده تبدیل به مجلسی پویا شود و امیدواریم این مجلس تبدیل به یک میدان کشاکش سیاسی نشود و مصالح نظام مورد غفلت قرار نگیرد؛ انشاءالله از تنوع بینش های مجلس آتی، مردم بهره مند شوند.
وی گفت: نمایندگان منتخب مردم بدانند که در اولویت بندی مطالبات مردم مطالبات دینی مردم در اولویت نخست است چراکه مردمی که به شما رای دادند، مرد و زن متدین هستند.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: اولویت نخست دین مردم است، دولت که همواره درصدد بازکردن راه تعامل با مجلس است، باید توجه داشته باشد ارتباط دولت و مجلس یک جریان یک طرفه نیست و باید دوطرفه باشد. دولت هم باید به مجلس اهمیت دهد نه اینکه فقط نمایندگان دنبال تامین منافع دولت باشند. در همین مجلس یکی از نمایندگان نخبه شهر ما 2 طرح اقتصادی به دولت دادند که مورد تائید کارشناسان اقتصادی مجلس بود اما دولت حاضر نشد این طرح ها را در کابینه مطرح کند.
وی گفت: امیدواریم در مجلس دهم شاهد پویایی و از بین رفتن مشکلات معیشتی مردم باشیم و مجلس دهم تابلوی تعظیم شعائر اسلام قرار گیرد.


منبع: تسنیم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.