تبیان، دستیار زندگی
نماینده ولی فقیه در خراسان در دیدار مجمع نمایندگان استان های خراسان گفت: ملاک و معیار همه آحاد جامعه اسلامی در تصمیم گیری ها و زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، سرمایه گذاری و ... نظرات و مشی مقام معظم رهبری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بدهی دولت به آستان قدس رضوی

نماینده ولی فقیه در خراسان در دیدار مجمع نمایندگان استان های خراسان گفت: ملاک و معیار همه آحاد جامعه اسلامی در تصمیم گیری ها و زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، سرمایه گذاری و ... نظرات و مشی مقام معظم رهبری است.

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان
استان قدس رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آیة اللّه واعظ طبسی در این دیدار که در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار شد، افزود: رهبری، حجت خداوند بر ما هستند و ما در همان چارچوب و موضع به مسایل می نگریم و راه را دنبال می کنیم و تجربه 31 ساله نشان داده که راه درستی را در پیش گرفته ایم. ایشان افزود: در این کشور مشکلاتی بوده و هست که اگر همین مشکلات بین اروپائیان تقسیم می شد، آن ها را از پا می انداخت، ولی ملت ما با برخورداری از اطلاعات قوی سیاسی و داشتن استدلال منطقی و با قبول رهبری و اطاعت از او، همه مشکلات را پذیرفته و برای رفع آن ها تلاش می کند. تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: بنده هم در تمام مدت خدمت اگر چیزی گفته و یا اقدامی کرده ام، حجتم همین بوده و هرگز سلیقه شخصی خود را بر این مسایل مقدم نداشته ام؛ بلکه آن را با سیاست های اصولی نظام تطبیق داده ام.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که با مراجعه به تاریخ می توانیم همه چیز را از ائمه علیهم السلام الگو بگیریم، گفت: آن روز که فشار و جو افترا و تهمت و مشکلات جامعه را تهدید می کند و جریان های سیاسی مقابل نظام به بحران دامن می زنند، بهترین و منحصر به فرد ترین راه برای رهایی انسان از فتنه ها، حوادث و پدیده های بنیان برانداز، خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام است. مدیر عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: اسناد مکتوب، روشن و شفاف مسایلی هم چون نحوه برخورد با دشمن، تحمل فشار، مقاومت در برابر جنگ سیاسی و روانی، نحوه ارتباط با دوست و دشمن و موضع گیری در برابر دشمنان را می توان در سخنان آن بزرگواران جست وجو کرد و امروز نماینده همه آن افکار و الگوی مجموع این حرکت ها، تفکرات و اندیشه ها، رهبر معظم انقلاب است.
آیة اللّه واعظ طبسی گفت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که در مسایل فرهنگی مهم ترین پیام را برای جامعه بشری دارد شناخته می شود و حضور نمایندگان ما در محافل سیاسی دنیا، افتخاری برای آن مجامع است و نگاه دوست و دشمن به ما به عنوان مظهر قدرت و شجاعت است که توانسته ایم بزرگ ترین قدرت جهان را در برابر مواضع سیاسی خود منفعل کنیم. تولیت آستان قدس رضوی در عین حال اذعان داشت: بنده با نهایت امید به خداوند متعال و ایمان به باورهای دینی و اعتقاد به آینده نظام اسلامی، باور دارم که می توانیم این مشکلات را پشت سر گذاشته و از بحران کنونی عبور نماییم؛ برای این منظور، پیش بینی هایی نیز شده است.

آیة اللّه واعظ طبسی در رابطه با اصل بدهی دولت به آستان قدس رضوی نیز گفت: دولت هم اکنون مبالغی به آستان قدس رضوی بدهکار است که با تعاملی مناسب هر سال بخشی از آن را به صورت نقدی و بخش دیگری را به صورت سهام واگذار می کند، لیکن اگر همین مبلغ به صورت یکجا پرداخت شود، آستان قدس رضوی منشأ خدمات بسیار بیشتری در سراسر کشور خواهد بود

نماینده ولی فقیه در خراسان در پاسخ به پیشنهاد نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اختصاص یک روز به عنوان  «روز ملی مشهد» گفت: حق همین است که یکی از روزهای مهم و تاریخی که استان نقش مهمی در مبارزه داشته است، انتخاب شود تا بر اساس آن، سالانه مردم خراسان بزرگ بتوانند محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برسند. عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با بحث سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی که مورد درخواست تمامی نمایندگان حاضر در جلسه بود نیز اظهار داشت: قبل از این هم این موضوع مطرح بوده و بنده هم منتقل کرده ام، اما نهایتاً تصمیم با خود ایشان است و امیدواریم این مهم هرچه زودتر محقق شود. مدیر عالی حوزه علمیه خراسان در مورد این حوزه نیز گفت: در حوزه ما غریب هستیم و هنوز از بودجه عمومی، ریالی به حساب حوزه علمیه خراسان واریز نشده است، در حالی که شهریه های ما از شهریه سایر شهرها بیشتر است. آیة اللّه واعظ طبسی افزود: البته ما هیچ چیز اضافی برخلاف قوانین و مقررات نمی خواهیم و رابطه قانونمند را از قوای سه گانه و دستگاه های دولتی طلب داریم.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به سرمایه گذاری این نهاد در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اشاره کرد که پس از سال ها بسترسازی، هم چنان منتظر اقدامات مسئولان و همکاری قوای سه گانه است. وی گفت: هدف ما از ایجاد این منطقه ویژه، ارتقای سطح استان، ایجاد اشتغال، حل معضل بیکاری و صادرات و رونق منطقه بوده و حتی اقدامات فرهنگی مناسبی برای جلوگیری از ورود فرهنگ بیگانه انجام داده ایم.
آیة اللّه واعظ طبسی در رابطه با اصل بدهی دولت به آستان قدس رضوی نیز گفت: دولت هم اکنون مبالغی به آستان قدس رضوی بدهکار است که با تعاملی مناسب هر سال بخشی از آن را به صورت نقدی و بخش دیگری را به صورت سهام واگذار می کند، لیکن اگر همین مبلغ به صورت یکجا پرداخت شود، آستان قدس رضوی منشأ خدمات بسیار بیشتری در سراسر کشور خواهد بود.
تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر ساخت مجتمع فرهنگی در شهرستان متبوع خود از محل حق التولیه، تأکید کرد: بنده هیچ پول شخصی ندارم. یک وقت خدمت امام(قدس سره) مشرف شدم و به ایشان گفتم: ما وکیل تام الاختیار شما هستیم، این را شما بدانید اگر همین امروز به رحمت خدا بروم، یک ریال پولی که خانواده بخواهد به عنوان ارثیه بردارند، ندارم. لذا من هیچ پول شخصی ندارم و هر چه هست، حق التولیه است که از محل آن، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، صحن جمهوری اسلامی و صحن قدس ساخته شده و گاهی هم کارهای فرهنگی انجام شده است و اگر چیزی هم باشد، مصرفش همین هاست و من به آستان قدس رضوی ابلاغ کرده ام.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.