تبیان، دستیار زندگی
در ادامه به توضیح روش هایی برای طراحی یک استراتژی آموزش الکترونیکی اولیه موفق و نتیجه گیری کلی از این بحث خواهیم پرداخت...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش الکترونیکی تلفیقی در برابر آموزش الکترونیکی اولیه ٢

آموزش الکترونیکی تلفیقی در برابر آموزش الکترونیکی اولیه 2

در مقاله قبل در رابطه با 2 سبک آموزش الکترونیکی تلفیقی و اولیه توضیح داده شد و همچنین 3 روش برای طراحی یک استراتژی آموزش الکترونیکی تلفیقی موفق شرح داده شد. در ادامه به توضیح روش هایی برای طراحی یک استراتژی آموزش الکترونیکی اولیه موفق و نتیجه گیری کلی از این بحث خواهیم پرداخت.

3 روش برای طراحی یک استراتژی آموزش الکترونیکی اولیه موفق

1- اهداف و مقاصد آموزشی را اولویت بندی کنید

کشف کنید که کدام عناصر درس باید در قسمت تکنولوژی دوره آموزشی پوشش داده شوند و کدام ها برای زمان کلاس بهتر هستند. برای این کار می توانید اهداف و مقاصد آموزشی را اولویت بندی کنید. برای مثال اگر یک هدف آموزشی مشخص را در بالای لیست اولویت های خود قرار دهید، شما می دانید که برای این درس باید هم ویدئو آموزشی برای قبل از کلاس تهیه کنید و هم در طول آموزش چهره به چهره آن را پوشش دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید طیف گسترده ای از  سبک های آموزشی را تهیه کنید و اطمینان حاصل کنید که هر فراگیری به طور کامل به درک موضوعات و دروسی که درگیر آن هاست برسد. به عنوان یک قاعده کلی، اهداف آموزشی که از اولویت پایین تری برخوردار هستند باید در فیلم های آموزشی پوشش داده شوند در حالی که اهداف با اولویت بالاتر باید در طول کلاس هم توضیح داده شوند.

2- به فراگیران فرصت دهید دانش خود را به کار گیرند

کلید طراحی یک استراتژی آموزش اولیه موفق این است که به فراگیران خود فرصت دهید چیزی را که یاد گرفته اند قبل از کلاس، در عمل به کار گیرند. اگر آن ها یک ارائه آنلاین را تماشا کنند که این ارائه در رابطه با یک موضوع مشخص کنکاش می کند، آن ها تشویق می شوند مهارت ها و اطلاعات جدید خود را از طریق نقش بازی های تعاملی و دیگر فعالیت های آموزشی مبتنی بر پروژه به کار گیرند. هم اکنون شما زمان بیشتری برای انجام این تمرینات همه جانبه دارید، به لطف این واقعیت که شما دیگر نیاز ندارید 20 دقیقه سخنرانی در رابطه موضوع درس داشته باشید زیرا قبلا در ویدئو آموزشی پوشش داده شده است.

3- فیلم های آنلاین شفاف و موجز بسازید

سعی کنید فیلم های ویدئویی خود را تا حد امکان کوتاه و مختصر بسازید در حالی که تمام نکات اصلی را در آن قرار داده باشید. در واقع، هدف 5 تا 10 دقیقه است. بیشتر از این زمان ریسک است زیرا ممکن است فراگیر خسته شود و یا از نظر ذهنی ایجاد سربار کند.

این به این معنی است که شما باید شفاف باشید و کلمات خود را به دقت انتخاب کنید. همچنین ممکن است شما بخواهید برنامه زمانبندی برای مشاهده فیلم ها در مسیر آموزش به فراگیر بدهید. برای مثال یک برنامه زمانبندی ماهانه که برای مشاهده هر فیلم آنلاین مهلتی تعیین شده است، به طوری که آن ها تا قبل از حضور در کلاس زمان زیادی برای دریافت مطالب دارند.
هر 2 رویکرد آموزشی سهم عادلانه خود از مزایا و فواید را ارائه می کنند. انتخاب درست یکی از آن ها تا حد زیادی بستگی به اهداف آموزشی و نیازهای فراگیران و هم چنین منابع موجود شما دارد. بنابراین برای بررسی و تحقیق هر یک از این مدل ها زمان بگذارید تا تعیین کنید کدام یک برای مخاطبان شما بهتر است و یا مخلوطی از هر دو با هم را به عنوان یکی از تجربه های آموزشی خود امتحان کنید.

بازگشت به صفحه آموزش الکترونیکی
تهیه و تنظیم: فاطمه سید خاموشی