تبیان، دستیار زندگی
ومی تهران کتاب خریداری می کند شهرداری تهران در راستای پرداخت نیم درصد از درآمدهای خود به کتابخانه های عمومی، تجهیز کتابخانه های این شهر را آغاز کرده است. شهرداری همچنین بخشی از کتابهای مورد نیاز کتابخانه های تهران را ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهرداری تهران برای کتابخانه های عمومی تهران کتاب خریداری می کند

شهرداری تهران در راستای پرداخت نیم درصد از درآمدهای خود به کتابخانه های عمومی، تجهیز کتابخانه های این شهر را آغاز کرده است. شهرداری همچنین بخشی از کتابهای مورد نیاز کتابخانه های تهران را تامین می کند.

"ناصر شفیعی"، مدیر امور کتابخانه های عمومی استان تهران در گفتگو با خبرنگار میراث خبر گفت:

« مقرر شده شهرداری تهران به جای پرداخت نقدی بدهی های خود به کتابخانه های عمومی برخی از نیازهای کتابخانه های عمومی را در قالب پروژه های مختلف رفع نماید. خوشبختانه همکاری های عملی ما با شهرداری تهران آغاز شده و ما از مسئولان این ارگان به دلیل جدیتی که در پیگیری مسائل از خود نشان می دهند تشکر می کنیم.»

شفیعی تامین نیازهای ضروری کتابخانه ها توسط شهرداری تهران را اولین اقدام شهرداری تهران معرفی کرد و گفت:

« ما نیازهای ضروری کتابخانه ها را به شهرداری اعلام کرده ایم. شهرداری نیز کارهایی را در جهت تجهیز تاسیساتی کتابخانه های عمومی از نظر تامین وسایل گرمایشی و دیگر موارد آغاز کرده است. ما همچنین بزودی لیستی از فهرست کتابهای مورد نیاز خود را به شهرداری اعلام می کنیم البته چند پروژه نیز تعریف کرده ایم که به شهرداری تحویل می دهیم.»

مدیر امور کتابخانه های عمومی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا نهاد کتابخانه های عمومی نیز کتاب هایی را در اختیار کتابخانه های عمومی استان تهران قرار می دهد، گفت:

« نهاد طبق روال هر ساله موظف است به تمام استانهای مختلف سهمیه کتاب بدهد. هم اکنون کمیته های جدید خرید کتاب نهاد فعال شده اند تا لیست کتابهای خرید را اعلام نمایند. در سال اخیر نهاد کتب و نشریاتی را به استان تهران اختصاص داده اما به دلیل کمبود اعتبار این روند بسیار کند بوده است که ما امیدواریم با فعال شدن کمیته ها و تامین اعتبار این روند سرعت گیرد. در هر حال بخشی از کتابهای ما توسط نهاد تامین می شود و بخشی که توسط نهاد خریداری نشوند به شهرداری تهران اعلام می شوند. کتابهایی که شهرداری قرار است برای ما خریداری کند از لیست کتب مصوب قبلی نهاد انتخاب می شوند.»

یکی از تفاهمات بدست آمده در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر تهران این بود که شهرداری تهران هزینه هایی که در زمینه کتابخانه های عمومی انجام داده به امور کتابخانه ها تحویل دهد تا آن مقدار از هزینه ها که مورد تایید قرار می گیرند از بدهی این ارگان کاسته شود.

شفیعی از عدم ارایه این گزارش خبر داد و گفت:« گزارش مالی شهرداری تهران هنوز بدست ما نرسیده است. اتفاقا ما هم اکنون در حال تدارک برگزاری چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر تهران هستیم که یکی از دستور جلسه های اصلی آن بحث ارایه گزارش مالی شهرداری تهران است. ما امیدواریم شهرداری تهران این گزارش را در چهارمین جلسه ارایه دهد.»

خبرگزاری میراث فرهنگی - بهروز واثقی