تبیان، دستیار زندگی
ی ایرانی آمار فروش فیلمهای ایرانی و خارجی به نمایش درآمده در سینماهای تهران تا تاریخ هشت دی ماه اعلام شد. به گزارش ایسنا ، در حالی كه بیش از پنج فیلم ایرانی در سینماهای تهران به نمایش درآمده است، ازروز گذشته چهارشنبه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی از آمار فروش فیلمهای ایرانی

آمار فروش فیلمهای ایرانی و خارجی به نمایش درآمده در سینماهای تهران تا تاریخ هشت دی ماه اعلام شد.

به گزارش ایسنا ، در حالی كه بیش از پنج فیلم ایرانی در سینماهای تهران به نمایش درآمده است، ازروز گذشته چهارشنبه 13 دی ماه فیلم «رویای خیس» پوران درخشنده به جای فیلم «میم‌مثل مادر» ملاقلی‌پور به نمایش درآمد.

در «رویای خیس» فرامرز فریبیان، همایون ارشادی،‌ شراره دولت‌آبادی، صوفی كیانی و بابك انصاری به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان "رویای خیس" آمده است:

آرش پسر16 ساله‌ای است كه پدر و مادرش از هم جدا می‌شوند و پسرهمراه مادر زندگی می‌كند و در 16 سالگی به دلیل شرایط سخت پیش پدرش می‌رود.

بنا بر این گزارش آمار فروش فیلمهای ایرانی به قرار ذیل است:

فیلم سینمایی «ستاره است» به كارگردانی فریدون جیرانی با در اختیار داشتن 10 سالن سینما طی 10 روز 20 میلیون تومان فروخت. در این فیلم امین حیایی، اندیشه فولادوند و نیكی كریمی به ایفا نقش می‌پردازند.

«تله» به كارگردانی سیروس الوند نیز بعد از 17 روز نمایش در 24 سینما بیش از 155 میلیون تومان فروخت، در این فیلم امین حیایی، محمدرضا گلزار، مهناز افشار به ایفا نقش می‌پردازند.

«گیس بریده» به كارگردانی جمشید حیدری در 16 روز نمایش در 24 سینما 110 میلیون تومان فروخت.

«میم مثل مادر» به كارگردانی رسول ملاقلی‌پور بعد از دو ماه نمایش در پنج سینما به فروش بیش از 535 میلیون تومان رسید.

«وقتی همه خواب بودند» در بیش از دو ماه نمایش در سه سینما به فروش 123 میلیون تومانی دست یافت.

«بی‌وفا» اصغر نعیمی نیز در 24 روز نمایش در 9 سینما به فروش بیش از 209 میلیون تومانی رسید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام بنیاد سینمایی فارابی فیلمهای خارجی این دوره عبارتند از: «بادی بر مرغزار می‌وزد» و «كینه» بودند كه جمعا بیش از سیزده میلیون تومان فروش داشته‌اند.

منبع : ایسنا