تبیان، دستیار زندگی
دیدگاه بازیگران سریال های «مردان آنجلس» و «یو سف پیامبر (ع)« درباره فرج الله سلحشور.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارگردان قابل احترام

دیدگاه بازیگران سریال های «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر (ع)«  درباره فرج الله سلحشور.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
یوسف پیامبر

رضا توکلی بازیگر مجموعه تلویزیونی «مردان آنجلس» گفت: من این ضایعه بزرگ را به جامعه هنری تسلیت می گویم. وی در روزهای پایانی دوران بیماری رنج فراوانی را تحمل کرد.توکلی تصریح کرد: آرزوی فرج الله سلحشور ساخت مجموعه حضرت موسی (ع) بود. امیدوارم دوستان دیگری که ساخت این مجموعه را برعهده می گیرند، به نحوی عمل کنند که رضایت خدا و خلق خدا را در پی داشته باشد؛ زیرا ساخت این مجموعه جزو وصیت های سلحشور بود.وی بیان کرد: من تا زمانی که به کارگردان علاقه نداشته باشم، با او همکاری نمی کنم. سلحشور کارگردانی بود که من با علاقه تمام شاگردی او را کردم.بازیگر نقش «آنتونیوس چوپان» در «مردان آنجلس» عنوان کرد: شخصیت آنتونیوس توسط آقای سلحشور خلق شد. در واقع این شخصیت ذهنیت او بود. وی آثار برجسته ای را در کارنامه کاری خود به جای گذاشت که می توانند باقیات صالحات او محسوب شود.وی در پایان گفت: من بر حسب وظیفه در دوران بیماری او هم در بیمارستان و هم در منزل به عیادتش رفتم، اما امروز با شنیدن این خبر شوکه شدم و در نهایت می توانم از خدای بزرگ برای او طلب آمرزش کرده و دعا کنم که در جایگاه خوبی آرام بگیرد.

«سلحشور» مردی خاص و دارای شخصیتی والا بود

مهوش صبرکن بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص درگذشت فرج الله سلحشور د گفت: من با شنیدن این خبر بسیار متاسف شدم. درگذشت آقای سلحشور را خدمت خانواده او و جامعه هنری تسلیت عرض می کنم. امیدوارم من را در غم شریک بدانند.وی بیان کرد: تمام کسانی که با فرج الله سلحشور همکاری کردند و از نزدیک او را می شناختند، به خصوصیات اخلاقی بسیار خوب او واقف هستند. وی شخصیتی بسیار والا داشت. به طور کل مرد خاصی بود.صبرکن تصریح کرد: من در مجموعه «یوسف پیامبر» برای اولین بار با او همکاری کردم. او به عنوان تهیه کننده طوری عمل کرد که هیچ کس کوچکترین مسئله ای با او پیدا نکرد. همکاری با او بسیار لذت بخش و با آرامش زیادی همراه بود. نه تنها من، بلکه همه عوامل در این مورد هم نظر بودیم.وی خاطرنشان کرد: رفتار آقای سلحشور همیشه درست بود. او در ارتباطات احترام زیادی برای اطرافیان قائل بود، علی الخصوص همیشه رعایت حال خانم ها را می کرد.صبرکن در پایان اظهار داشت: امیدوارم که فرج الله سلحشور مورد آمرزش خداوند متعال و در بهترین جای بهشت قرار بگیرد.

متاسفم که در زمان بیماری، نتوانستم به عیادت سلحشور بروم!

پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص اخلاقیات هنری و شخصی فرج الله سلحشور گفت: اولا متاسفم که ایشان فوت کردند و من نتوانستم او را ببینم. حتی دو بار برای رفتن به بیمارستان و منزل شخصی شان اقدام کردم که متاسفانه موفق نشدم.

وی افزود: سلحشور یک مسلمان متعهد دینی بسیار خوب به معنای واقعی بود. خودش بود و دینش.وی افزود: خاطره ای که از او دارم این است که زمان گریم ناگهان صدای قرائت قرآنش به گوش رسید ظاهرا او نماز صبح خود را سر صحنه می خواند و بعد از نماز، قرآن را با صدای بسیار زیبا تلاوت می کرد.وی ادامه داد: خاطره دیگر از او این است که روزی در دفتر کارش بودم و آقای شورجه نیز حضور داشت. زمان نماز ظهر بود. آقای سلحشور قبل از اذان بیرون از دفتر بودند که بعد از ورود متوجه شدم، شورجه در حال خواندن نماز است که سلحشور با صدای بلند گفت: حالا دیگر تنها تنها نماز می خوانی. این جمله برای من بسیار قابل تامل و تفکر شد. انگار او از بزرگترین نعمت الهی بازمانده بود و با شوقی که تعهد عاشقانه دینی در آن موج می زد، می خواست نماز بخواند.پروانه معصومی در بخش پایانی صحبت های خود خاطرنشان کرد: سلحشور در کار هنری نیز کاربلد بود و تا آن حدی که باید کار می کرد تا موفق باشد. او از سینما و تلویزیون شناخت کافی داشت. روحش شاد.

سلحشور قصه حضرت یوسف را بسیار دوست داشت

زهیر یاری بازیگر نقش «بنیامین» در مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» در خصوص درگذشت فرج الله سلحشورگفت: شنیدن این خبر بسیار ناراحت کننده بود. من به شخصه درگذشت آقای سلحشور را خدمت همه تسلیت عرض می کنم.وی بیان کرد: همکاری با سلحشور در «یوسف پیامبر» بسیار با آرامش همراه بود. این مجموعه بسیار کار آرامی بود. با وجود آنکه ایام طولانی این پروژه طول کشید؛ اما بسیار بی تنش و آرام پیش رفتیم. این بهترین خاطره همکاری در این مجموعه بود.یاری اظهار داشت: موضوعی که در مورد آقای سلحشور باید بیان کنم، این بود که وی قصه حضرت یوسف را بسیار دوست می داشت. وی در پایان عنوان کرد: همه ما در زندگی خود دچار اشتباه می شویم؛ اما یادمان باشد هیچ یک از ما در جایگاهی نیستیم که یکدیگر را قضاوت کنیم. من در پایان یک بار دیگر درگذشت آقای سلحشور را تسلیت می گویم.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان