تبیان، دستیار زندگی

ملافه و لباس‌هایی سفیدتر با سفیدکننده‌های طبیعی

به جای سفیدکننده‌های شیمیایی، می‌توانید مواد سفید کننده طبیعی و سالمی در منزل تهیه کرده و برای سفید کردن لباس‌ها، ملافه، پرده و تمام پارچه‌های سفید استفاده کنید. این سفید کننده‌ها ارزان و صد در صد طبیعی هستند و پوست و ریه‌هایتان را از آسیب در امان نگه می‌دارند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مواد سفیدکننده ، لباس ،شستن لباس ، وایتکس ، لباسشویی،

خیلی از افراد به دلیل سختی شستن و تمیز کردن لباس‌ها و ملافه‌های سفید، از خرید پارچه‌های سفید خودداری می‌کنند، چون تعریق، ریختن غذا و یا سیاهی و دوده‌ی محیط باعث لک و سیاه شدن این پارچه‌ها می‌شود و باید وقت زیادی صرف شستن آنها کرد.

مشکل دیگر این است که استفاده از سفیدکننده‌های شیمیایی، محرک و آسیب رسان است که علاوه بر آسیب محیط زیست، روی سلامتی بدن و حتی جنس و بافت پارچه‌ها تاثیر منفی می گذارد.

خوشبختانه سفیدکننده‌های طبیعی و سالمی وجود دارند که می‌توانید در منزل تهیه کرده و برای سفید کردن لباس‌ها، پرده و تمام پارچه‌های سفید استفاده کنید. این سفید کننده‌ها ارزان و صددرصد طبیعی هستند و پوست و ریه‌هایتان را از آسیب در امان نگه می‌دارند. شما را با این شوینده‌های دست ساز آشنا می‌کنیم.

شوینده‌ی طبیعی: بیکربنات سود یا همان جوش شیرین

برای اینکه لباس‌ها، پرده‌ها و ملافه‌هایتان نرم‌ر و سفیدتر شوند، کافیست کمی جوش شیرین به پودر لباسشویی اضافه کنید. این کار باعث می‌شود لکه‌ها کم رنگ‌تر شده و تاثیر پودرهای شستشو روی پارچه‌ها افزایش پیدا کند.

چه باید کرد؟

برای این کار به سه قاشق (حدود 30 گرم) جوش شیرین و پودر رختشویی نیاز دارید.

ملافه‌ها یا لباس‌ها را در مخلوط آب و پودر رختشویی بخیسانید و سه قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید.

اجازه دهید پارچه‌ها به مدت بیست دقیقه در این محلول باقی بمانند. سپس طبق شیوه‌ی همیشگی، آنها را شستشو دهید.

سرکه سیب می‌تواند به راحتی لکه عرق و دئودورانت را از روی لباس سفید از بین برده و آنها را تمیزتر و سفیدتر کند

 

شوینده‌ی طبیعی : آب لیموترش و نمک

آب لیموترش یکی از بهترین سفید کننده‌های طبیعی است که بدون آسیب به بافت پارچه، آن را تمیزتر و سفیدتر می‌کند. استفاده از آن در شستشو باعث از بین رفتن لکه‌های زرد و کثیفی‌های روی لباس‌ها یا ملافه‌ها و پرده‌ها می‌شود.

چه باید کرد؟

برای جنگ با لکه‌ها به نصف فنجان نمک (حدود 125 گرم)، آب دو عدد لیموترش، دو لیتر آب و پودر رختشویی معمولی نیاز دارید. برای این کار دو لیتر آب ولرم را داخل تشت ریخته و آب دو عدد لیموترش، نمک و پودر رختشویی را به آن اضافه کنید.
لباس ها یا ملافه‌ها را داخل این ترکیب ریخته و اجازه دهید به مدت حداقل نیم ساعت خیس بخورند. در نهایت آنها را به سبک همیشگی‌تان بشویید و اجازه دهید در آفتاب خشک شوند.

شوینده‌ی طبیعی: آب اکسیژنه و آمونیاک

این شوینده با وجود طبیعی بودن، برای لباس‌های نرم و نازک آسیب رسان است. اما انتخاب خوبی برای از بین بردن لکه‌های تیره و کهنه محسوب می‌شود.

چه باید کرد؟

برای تهیه‌ی این شوینده به نصف لیوان آب اکسیژنه (100 میلی لیتر)، یک لیتر آب و پنج قطره آمونیاک نیاز دارید. آب اکسیژنه را داخل تشت ریخته و آب و آمونیاک را به آن اضافه کنید. لباس‌ها یا پرده‌ها را به مدت نیم ساعت در آن خیسانده و در نهایت شستشو دهید.

لباس سفید

 

شوینده‌ی طبیعی: سرکه سیب

اگر لباس‌هایتان در ناحیه‌ی زیر بغل لک شده است، می‌توانید به سرکه سیب اعتماد کنید، چون قدرت حل کردن و از بین بردن این لکه‌ها را دارد. سرکه سیب می‌تواند به راحتی لکه عرق و دئودورانت را از بین برده و آنها را تمیزتر و سفیدتر کند.

چه باید کرد؟

نصف لیوان معادل 125 میلی لیتر سرکه سیب تهیه کنید. کافیست آن را روی لکه‌های زیر بغل یا هر بخشی که لک شده است بریزید و نیم ساعت صبر کنید. در نهایت لباس را شستشو دهید. اگر لازم بود این کار را دوباره تکرار کنید.

برای اینکه لباس‌ها، پرده‌ها و ملافه‌هایتان نرم‌ر و سفیدتر شوند، کافیست کمی جوش شیرین به پودر لباسشویی اضافه کنید. 

 

شوینده‌ی طبیعی: شیر

افراد زیادی هستند که می دانند می‌توان از شیر برای کمرنگ و روشن‌تر کردن لکه‌های پوست استفاده کرد. اما خیلی از افراد نمی دانند که می‌توان از این نوشیدنی برای شکست دادن لکه‌های روی لباس‌ها بهره گرفت.

چه باید کرد؟

کافیست در منزل شیر داشته باشید. شیر را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. سپس لباس‌های لک‌دار را داخل آن ریخته و بگذارید کاملا خیس بخورند. یک ساعت زمان کافی است. اما اگر لازم بود بیشتر صبر کنید. در نهایت نیز لباس‌ها را با پودر همیشگی شستشو دهید.

 

شوینده‌ی طبیعی: آب تخم مرغ آب پز و آب لیموترش

آبی که در آن تخم مرغ می جوشانید تا آب پز شود، سرشار از کلسیم است. این ماده‌ی معدنی به تثبیت رنگ کمک می‌کند. در واقع این آب بدون آسیب زدن به رنگ اصلی پارچه، لکه‌ها را از بین می برد.

چه باید کرد؟

به نیم لیتر آبی که در آن تخم مرغ آب پز کرده اید و یک عدد لیموترش نیاز دارید. کافیست چند عدد تخم مرغ آب پز کنید و آب آن را نگه دارید. آب لیموترش را گرفته و داخل این آب بریزید و لباس‌ها را مدت نیم ساعت در آب بخیسانید. در نهایت نیز آنها را مانند همیشه، داخل ماشین لباسشویی ریخته و شستشو دهید.

شوینده‌ی طبیعی: آب اکسیژنه و لیموترش

این دو ماده از ترکیباتی تشکیل شده اند که لکه‌ها را به طور موثری کاهش داده و از بین می برند. ترکیب این دو ماده، یک سفید کننده طبیعی و قوی می سازد.

چه باید کرد؟

به یک عدد لیموترش، یک لیوان آب اکسیژنه (200 میلی لیتر) و دو لیوان آب (400 میلی لیتر) نیاز دارید. آب لیموترش را گرفته و به آب اکسیژنه و آب اضافه کنید. لباس‌ها را در این شوینده خیس کنید و در نهایت همه را شستشو دهید.


حرف آخر

یادتان باشد که تمام شوینده‌ها و سفید کننده‌های شیمیایی به پوست و ریه‌هایتان آسیب های جدی می زنند. بنابراین سعی کنید تا حد امکان، از این شوینده‌ها دوری کرده و با اندکی زحمت، شوینده‌های دست ساز تهیه کنید.


 

 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.