تبیان، دستیار زندگی
گاهی فرد نفوذی خودش هم متوجه نیست که در چه مسیری قرار گرفته و ناخواسته در مسیر تحقق اهداف دشمن قدم برمی دارد. به طور مثال در دورانی که هیأت مذاکره کننده هسته ای کشورمان، مشغول مذاکرات سخت و طاقت فرسایی بود ، عده ای طرح سه فوریتی را به مجلس ارائه کردند که
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترفندهای 37 ساله دشمن

گاهی فرد نفوذی خودش هم متوجه نیست که در چه مسیری قرار گرفته و ناخواسته در مسیر تحقق اهداف دشمن قدم برمی دارد. به طور مثال در دورانی که هیأت مذاکره کننده هسته ای کشورمان، مشغول مذاکرات سخت و طاقت فرسایی بود ، عده ای طرح سه فوریتی را به مجلس ارائه کردند که تأیید حرف طرف مقابل ما در مذاکرات بود و رئیس جمهور محترم نیز ضمن گلایه از این طرح آن را رد نموده و گفت : "این طرح به نفع دشمن است".

آزاده مرنی-بخش سیاست تبیان
رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در آستانه ایام انتخابات با توصیه به حضور حداکثری ملت ایران ، خصوصیات مجلس آینده را چنین برشمردند : ملت ایران مجلسی می خواهد که متدین ، متعهد ، شجاع ، غیرقابل فریب ، مدافع عزت ملی ، معتقد به حرکت علمی استعدادهای جوان ، معتقد به اقتصاد درون زا ، مصمم به حل مشکلات مردم باشد و به وظایف قانونی خود عمل کند. در واقع انتخابات از دیدگاه ایشان علاوه بر نشان دادن قدرت و عزم و ایستادگی ملی ، وفاداری ، شجاعت و دلیری یک ملت بزرگ در کارزار ، مقابله با اهداف غرض آلود جهانخواران غربی است.

ترفندهای دشمن در 37 سال گذشته

از دیدگاه رهبر انقلاب ، دشمنان جمهوری اسلامی از نخستین روزهای انقلاب با روش ها و ترفندهای گوناگونی سعی در متزلزل سازی پایه های نظام داشته اند و در این راستا از هیچ برنامه ای فروگذار نکرده اند. عمده ترفندهای معاندان ایران اسلامی از دیدگاه ایشان عبارت است از :
1- القای وجود دو دستگی در مردم.
2- انکار و دروغ خواندن انتخابات در ایران.
3- تلاش برای حضور کم رنگ و کم تعداد مردم در انتخابات.
4- تبلیغات بدخواهان برای سست کردن حضور مردم در انتخابات.
5- القای بی فایده بودن حضور در انتخابات به دلیل مشخص بودن نتیجه آن از قبل.

اصطلاح "میانه رو" و "تندرو"

رهبر انقلاب اسلامی ، ترفند دشمن برای ایجاد دو قطبی های دروغین و القایی در فضای انتخاباتی ،  انتخابات را عرصه "قد برافراشتن ملی" و تجلی وفاداری و ایستادگی ملی و حمایت از عزت و استقلال کشور برشمردند و این روش دشمن را به معنای دو قطبی شدن ملت و ایجاد دو دستگی در جامعه و دشمنی و عناد مردم با یکدیگر دانستند در حالی که القای وجود این دو قطبی در ایران اسلامی، دروغ محض است.

منظور آنها از تندرو کسانی است که نسبت به انقلاب اسلامی و تفکر و اصول امام راحل پایبندتر و مصمم تر هستند و مقصود آنها از میانه رو کسانی هستند که در مقابل بیگانگان، تسلیم و سازش پذیرتر هستند

بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره از اصطلاح "تندرو" و "میانه رو" بسیار استفاده کرده اند و منظور آنها از تندرو کسانی است که نسبت به انقلاب اسلامی و تفکر و اصول امام راحل پایبندتر و مصمم تر هستند و مقصود آنها از میانه رو کسانی هستند که در مقابل بیگانگان، تسلیم و سازش پذیرتر هستند.
البته باید توجه داشت ، کسانی که در داخل کشور این تعابیر را به کار می برند باید معارف اسلامی را به دقت مطالعه کنند زیرا در اسلام، چنین تقسیم بندی وجود ندارد و میانه و وسط، به معنای "راه مستقیم" است، بنابراین در مقابل راه میانه، تندروی قرار ندارد بلکه منحرفین از صراط مستقیم قرار دارند .در مسیر مستقیم ممکن است عده ای تندتر بروند و عده ای کندتر و این مسئله هیچ اشکالی ندارد.
امروزه سردمداران غربی به خوبی دریافته اند که موضع گیری صریح در برابر خواست ملت ایران ، نتیجه ای کاملا عکس می دهد ؛ بر این مبنا به روش های نوینی متوسل شده اند که از بارزترین آنها "ترغیب مردم به شرکت در انتخابات" است.
از نظر آیت الله خامنه ای دو قطبی واقعی در ایران دو قطبی بین "وفاداران به انقلاب اسلامی و آرمان های امام خمینی (رحمة الله علیه)" و "جبهه استکبار و همفکران آن" است که همگی علاقه مند و وفادار به نظام و اهداف انقلاب اسلامی هستند.

نفوذ "Influence"

موضوع نفوذ از مواردی است که رهبر انقلاب در یک دهه اخیر تاکید وافری بر آن داشته و همواره زوایا و ابعاد مختلف آن را مورد واکاوی و تشریح قرار داده اند. موضوع نفوذ و مسئله ای حیاتی و واقعیتی است که باید جریان آن را بپذیریم. اما آنچه حائز اهمیت می باشد این است که گاهی فرد نفوذی خودش هم متوجه نیست که در چه مسیری قرار گرفته و ناخواسته در مسیر تحقق اهداف دشمن قدم برمی دارد. به طور مثال در دورانی که هیأت مذاکره کننده هسته ای کشورمان، مشغول مذاکرات سخت و طاقت فرسایی بود ، عده ای طرح سه فوریتی را به مجلس ارائه کردند که تأیید حرف طرف مقابل ما در مذاکرات بود و رئیس جمهور محترم نیز ضمن گلایه از این طرح آن را رد نموده و گفت : "این طرح به نفع دشمن است."

مردم ایران برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان حتماً از تدین، تعهد، وفاداری به انقلاب، ایستادگی در راه انقلاب، مرعوب نشدن در مقابل دشمن و عزم و شجاعت داوطلبان مطمئن شوید و سپس رأی دهید

در این راستا برای تمییز دادن مسیر درست از نادرست ، بنابر دستورالعمل انقلاب اسلامی ، بهترین و روشن ترین روش این است که هرگاه مشاهده کردید دشمن از شما تعریف می کند ، در رفتار و کارهای خود تردید و بیش از پیش تامل نمایید و به سرعت در برابر آن موضع گیری کرده و مسیر خود را تغییر دهید تا مورد غفلت و سوء استفاده قرار نگیرید.

نتیجه انتخابات

رهبر انقلاب با تاکید بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای ، بار دیگر بر نتیجه ی انتخابات اشاره نموده و ثمره ی انتخابات را خواست اکثریت مردم دانستند. نتیجه ی هرگونه انتخاب مردم در این انتخابات اعم از انتخاب خوب و یا بد ، به خودِ ملت بازمیگردد ؛ بنابراین سعی شود که انتخاب درستی (انتخاب اصلح) انجام گیرد .مردم ایران برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان حتماً از تدین، تعهد، وفاداری به انقلاب، ایستادگی در راه انقلاب، مرعوب نشدن در مقابل دشمن و عزم و شجاعت داوطلبان مطمئن شوید و سپس رأی دهید. اگر برخی افراد را هم نمی شناسید نگویید که رأی نمی دهم بلکه باید با افرادی که نسبت به دین، تعهد و بصیرت آنها اطمینان دارید، مشورت کنید.
در این مسیر، راه، هدف و وظیفه روشن است، اگر این کار بزرگ درست انجام شود، قطعاً در آن صورت، خداوند یاری خواهد کرد و نتیجه انتخابات هرچه که باشد، به نفع کشور خواهد بود. بی تردید با وجود همه تلاش های بدخواهان، خداوند پیروزی نهایی را برای ملت ایران مقدر فرموده است و به فضل الهی دشمن نخواهد توانست به این انقلاب و نظام اسلامی ضربه ای وارد کند.

برای شرکت در نظر سنجی دهمین دوره انتخابات مجلس اینجات کلیک کنید

شما به چه کسانی رای می دهید؟(نظرسنجی)

به مجلس خبرگان آنلاین رای دهید