تبیان، دستیار زندگی
نشریه انگلیسی تایمز در فهرستی، هشت راه جلوگیری از پرخوری و چاقی پس از آن را برای کافه گردهای حرفه ای تجویز کرده که عبارت است از:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8 راه کنترل پرخوری برای کافه گردهای حرفه ای

کافه

به گزارش تبیان به نقل از گروه علمی ایرنا، نشریه انگلیسی تایمز در فهرستی، هشت راه جلوگیری از پرخوری و چاقی پس از آن را برای کافه گردهای حرفه ای تجویز کرده که عبارت است از:

1- از ساندویچ تخم مرغ و پنیر غافل نشوید. کالری این ساندویچ معمولا زیر 400 است و پروتئین آن تا ساعاتی طولانی اشتهای شما را تحت کنترل درمی آورد. تخم مرغ هم ماده ای مغذی و پرمنفعت است.

2- چای بنوشید. گرچه قهوه نوشیدنی محبوب برخی از افراد است، اما قبل از آن که تمرکزتان را روی قهوه بگذارید این نکته را هم در نظر بگیرید: نتیجه یک تحقیق در واشنگتن نشان می دهد  که نوشیدن پنج فنجان قهوه در روز می تواند چربی دور شکم را دوبرابر کند. در عوض چای سبز غنی از آنتی اکسیدان تاثیر عکس دارد. پس این بار که برای کار به کافه محل می روید به جای سفارش دادن قهوه، یک قوری چای سبز به خودتان هدیه بدهید.

3- اگر معمولا نوشیدنی شیرین یا طعم دار سفارش می دهید، با درخواست کاهش شکر و اسانس آن، کم کم ذائقه تان را تغییر دهید. مثلا یک آیس کافی بدون شکر و معمولی پنج واحد کالری بیشتر ندارد در حالی که همین نوشیدنی اگر شیرین باشد دارای 80 واحد کالری و 20 گرم شکر است! اگر موقع سفارش درخواست کنید که شهد طعم دار سبکی جایگزین شکر یا میزان عادی شهد برای شیرین کردن نوشیدنی تان شود، بدون آن که زحمتی بکشید رنج دویدن روی تردمیل برای سوزاندن 40 کالری و 10 گرم شکر را از خود دور کرده اید و در طولانی مدت سلیقه تان به سوی نوشیدنی های بی شکر گرایش پیدا می کند.

4 - قهوه دم کرده سرد. قهوه عادی که به شکل عادی دم و سپس سرد می شود، دو چیز را از دست می دهد: طعم و پلی فنول هایی که خواص سالم قهوه از آنهاست. بهترین آیس کافی، سرد سرد دم می شود و از آنجا که وقت بیشتری می برد، گران تر است اما تفاوت طعمش فاحش است، مثلا کمتر تلخ است و شکر کمتری می طلبد و شکر کمتر یعنی کالری کمتر.

5- مافین ها یا کاپ کیک ها هر کدام حدود 440 واحد کالری دارند و تقریبا نیمی از حجم شان از جنس چربی است. تصور کنید اگر این بمب کالری با یک کاپوچینوی پر از خامه همراه شود، چه میزان کالری به بدنتان تزریق کرده اید.

6- شیرینی های موسوم به کرواسان با آن ظاهر مظلوم و بی گناه می تواند غلط انداز باشند. اما بسته به نوع آن –شکلاتی، بادامی، وانیلی- می تواند 260 تا 380 کالری داشته باشد. به جای آن، خود را به یک پیمانه خوراک جو دوسر گرم و سالم دعوت کنید.

7- از قهوه چی بخواهید پنیر پرچربی را که همراه نان می آید، کنار بشقاب بگذارد تا خودتان به میزان کنترل شده آن را روی نان بمالید، چرا که عقل سلیم فکر 'کاه دان' را می کند که از خودش است.

8- شیر اضافی در قهوه برای خیلی ها جای بحث ندارد. اما همیشه این سوال مطرح بوده که بین شیر پرچرب، کم چرب و بدون چرب کدام یک بهتر است. محققان اروپایی مصرف لبنیات پرچرب در طولانی مدت را دارای اثر ضدچاقی می دانند، اما بسیاری از کارشناسان آمریکایی می گویند که محصولات کم چرب از پرچرب بهتر است.


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.