تبیان، دستیار زندگی
هفته ای که گذشت در بخش تغذیه به مواردی چون مواد غذایی مناسب برای اسفندماه، روز سلامت مردان، تعادل اسید و بازی در بدن، بهبود اگزما با غذاها، خواص ریحان در طب سنتی و ... پرداختیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسفندماه تان به سلامت

هفته ای که گذشت در بخش تغذیه به مواردی چون مواد غذایی مناسب برای اسفندماه، روز سلامت مردان، تعادل اسید و بازی در بدن، بهبود اگزما با غذاها، خواص ریحان در طب سنتی و ... پرداختیم.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
تغذیه

این مواد غذایی برای سبد اسفندماه تان
اسفند فرا رسیده است. ماه خانه تکانی و تلاش و خرید و آماده شدن برای سال نو. حالا در این شلوغی و کار، خیلی از افراد خورد و خوراکشان را نیز فراموش می کنند. یعنی آن قدر غرق کارهای مختلف می شوند که یادشان می رود به تغذیه شان اهمیت بدهند. به خصوص در ماهی که نیاز به انرژی مضاعفی دارند. در این مطلب چند ماده ی غذایی مفید و پرویتامین را معرفی می کنیم تا در آستانه ی عید انرژی تان تحلیل نرود.

ریحان در طب سنتی؛ از هضم غذا تا آرامش اعصاب
امام صادق علیه السلام در مورد ریحان می فرمایند: اَلْحَوک بَقْلَةُ الأَنْبیاءِ، اَما اِنَّ فیهِ ثَمانَ خِصالٍ: یمْرِئُ وَ یفْتَحُ السُّدَدَ وَ یطَیبُ الجُشاءَ وَ یطَیبُ النَّ کهَةَ وَ یشَهِّی الطَّعامَ وَ یسُلُّ الدّاءَ وَ هُوَ أمانٌ مِنَ الجُذامِ وَ إذا اسْتَقَ رَّ فی جَوْفِ الإنسانِ قَمَعَ الدّاءَ کلَّهُ؛ ریحان، سبزی انبیاست و در آن هشت خاصیت است: هضم کننده است، رگ ها و مجاری را باز می کند، بازدم را خوشبو می سازد، بدن را بوی خوش می بخشد، اشتهاآور است، درد را از بدن بیرون می برد، از جذام در امان می دارد و چون وارد معده شود درد را به کلّی از بین می برد. کافی (ط-الاسلامیه) ج 6، ص 364، ح 4

10 ماده ی غذایی برای بهبود اگزما
آیا لکه های قرمز رنگ و خشکی روی پوستتان دیده می شود و اغلب دچار خارش هستند؟ این وضعیت نشان دهنده ی احتمال ابتلا به اگزما است. برخی مواد غذایی باعث تشدید مشکل اگزما و خارش پوست می شوند. در عوض برخی مواد غذایی دیگر نیز به بهبود این وضعیت و تسکین خارش و خشکی پوست کمک می کنند. در این مطلب 10 نمونه از بهترین های ضداگزما را معرفی می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

فواید چغندر و شلغم در بارداری
چغندر به دلیل داشتن اسیدفولیک، آهن، ویتامین ث و بسیاری از مواد مغذی دیگر و شلغم نیز به دلیل وجود برخی ویتامین ها از جمله A، B۱، B۲، B۳، C و برخی مواد معدنی برای زنان باردار بسیار مفیدند.

PH بدنتان را متعادل نگه دارید
PH متعادل و مناسب زمانی است که بدن نه چندان قلیایی و نه چندان اسیدی باشد. تعادل PH برای سلامت بدن ضروری است. PH نامناسب باعث می شود بدن دچار بیماری های ویروسی، چروک پوستی، حساسیت پوستی، آکنه، التهاب بافت و عفونت های واژن و دل درد قاعدگی در زنان، شود. همچنین می تواند به شکستگی های استخوان ناشی از پوکی استخوان، بیماری فراموشی (آلزایمر) و شرایط بحرانی همچون سکته و حتی حمله قلبی منجر شود. بنابراین باید با رعایت رژیم غذایی متعادل از اثرات جانبی نامتعادل بودن PH جلوگیری شود.

جو قند خون را کاهش می دهد
محققان دانشگاه لوند سوئد به این نتیجه رسیدند که جو علاوه بر کاهش قند خون و مقابله با دیابت باعث کاهش اشتها و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز می شود. به عقیده ی این محققان تأثیر مثبت این دانه های به ظاهر معمولی از ترکیب فیبرهای غذایی موجود در آن ناشی می شود.

نوشیدنی مناسب برای ترک سیگار + روش تهیه
اکنون که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم وقت آن رسیده تا عادت های نادرست را نیز در همین سال کهنه جا بگذاریم و به سال جدید سلام کنیم. سیگار کشیدن نیز یکی از همین عادت های نادرستی است که بهتر است هر چه زودتر از شر آن خلاص شوید.

کمپین حمایت از میوه های زشت
در انتخاب میوه ها هم نباید ظاهربین بود. وزیر اسبق جهاد کشاورزی، دکتر کلانتری، زمانی اعلام کردند که 40 درصد از میوه های تولیدشده در ایران هدر می رود که بخش قابل توجهی از این هدردهی مربوط به شکل ظاهری میوه هاست...

5 نکته برای انتخاب پروتئین های سالم تر  
پروتئین ماده حیاتی برای ساخت، حفظ، و بازسازی بافت ها، سلول ها و دستگاه های بدن است. هر سلولی در بدن شما حاوی پروتئین است و بخش عمده ای از پوست، مو و ناخن ها از پروتئین ساخته شده است. پروتئین برخی مواد شیمیایی بدن مانند آنزیم ها را که مسئول مراحل انجام متابولیسم هستند، می سازد. هنگامی که شما با غذایتان پروتئین مصرف می کنید، این پروتئین در بدن به بیست آمینواسید شکسته می شود که بلوک های اساسی ساختمان بدن برای رشد  و انرژی هستند.

پیشگیری از سرطان سینه با این درمانگر طلایی + روش تهیه 
در روزگار ما مهم ترین مسئله برای مقابله با سرطان، بحث پیشگیری آن است. می توان از مواد غذایی که روزانه مصرف می کنیم درمان هایی تهیه کرد که بدن را در برابر آسیب های خارجی محافظت می کنند. اگر به مواد غذایی طبیعی پیرامونتان دقت کنید خوراکی های مفیدی برای مقابله با بیماری هایی مانند سرطان خواهید یافت. زردچوبه یکی از طلاهای خوراکی است که برای پیشگیری از سرطان سینه فوق العاده عمل می کند.

به بهانه ی روز سلامت مردان      
اولین پنجشنبه ی اسفند هر سال روز سلامت مردان نام گذاری شده است. بهانه ای برای تشویق آقایان تا بیشتر به سلامتی خود اهمیت بدهند. به مناسبت امروز نگاهی به نتایج پژوهشی انداخته ایم که حاکی از تأثیر زینک (روی) و اسیدفولیک روی قدرت باروری مردان دارد. لطفاً با ما همراه باشید.

دستوری ساده برای پاکسازی و تقویت گوارش         
شما مجبور نیستید هفته ها از کارتان بزنید یا ساعت های طولانی وقت صرف کنید تا بدنتان را سم زدایی نمایید. راه های ساده ای برای دفع ناخالصی ها وجود دارد که با پرداختن روزانه به آن ها حتی می توانید از انباشت سموم و ناخالصی ها در بدنتان جلوگیری کنید. در حقیقت، عادات کوچک و سالمی که هر روز آن ها را به کار می برید می تواند به مرور زمان بسیار قدرتمندتر و مفیدتر از استفاده از سم زداهای قوی برای مدت کوتاهی باشد.
روش پیشنهادی ما بسیار ساده است، ترکیب سم زدایی که باید به مدت یک ماه روزانه مصرفش کنید. تهیه آن ساده و فوری است و زود هم اثر می کند.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.