تبیان، دستیار زندگی
مرحله نهایی سومین دوره مسابقات جلسات قرآنی در فرهنگسرای تهران
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرحله نهایی سومین دوره مسابقات جلسات قرآنی در فرهنگسرای تهران

قرآن

مرحله نهایی سومین دوره مسابقات قرآنی «سراج» ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه باحضور ۴۵۰ منتخب مرحله مقدماتی در فرهنگسرای قران برگزار شد.

به گزارش تبیان به نقل از  خبرگزاری مهر، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات جلسات قرآنی تهران «سراج» با حضور ۴۵۰ برگزیده مرحله مقدماتی در بخش خواهران و برادران در این مرکز برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که برای سه گروه سنی زیر ۱۲ سال،  ۱۲ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شد، ۱۶۵۰۰ نفر علاقمند قرآنی ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۰۸۷  نفر از یکم تا دهم بهمن ماه ۹۴ به شکل شایسته ای در تمامی فرهنگسراها با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۴۵۰ منتخب مرحله مقدماتی،  روز ۱۵ و ۱۶ بهمن از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و از ساعت ۱۴ تا ۱۹:۳۰ برگزار ‌شد.

روز پنج شنبه ۱۵ بهمن خواهران شرکت کننده در دو رشته ترتیل و تحقیق در فرهنگسرا حضور یافتند و تا ساعت ۱۹:۳۰ مهارتهای تکنیکی و فنی خود در تلاوت قرآن کریم را محک زدند.

روز جمعه ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۹ صبح برادران شرکت کننده در این مسابقه در فرهنگسرا حضور یافتند.

اساتید : موسوی بلده (صوت)، میرداماد (لحن) یاریگل(تجوید)، اخوان اقدم (وقف و ابتدا) در رشته قرائت ترتیل و همچنین اساتید خواجوی (وقف و ابتدا)، حنیفی (لحن)، ملک شاهی (صوت)  ، پورزرگری (تجوید) رشته قرائت تحقیق را در بخش برادران داوری کردند.

حجت اللاسلام و المسلمین ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اعضای ستاد برگزاری مسابقات سراج روز جمعه از مراحل مختلف اجرای مسابقات دیدن کردند.

شایان ذکر است مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآن سراج روز سه شنبه ۲۷ بهمن ماه در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین با تجلیل از ۳۰ نفر از برگزیدگان نهایی و همچنین اجرای تلاوت قاریان برتر برگزار خواهد شد.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .