تبیان، دستیار زندگی
کافی شاپ در موزه های مازندران ایجاد می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کافی شاپ در موزه های مازندران ایجاد می شود

title

مدیركل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری مازندران با بیان اینکه محیط موزه ها را باید كلاسیك كنیم گفت: قصد داریم درموزه ها كافی شاپ احداث كنیم.

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار مهر، دلاور بزرگ نیا بعدازظهر دوشنبه در جلسه آغاز کاوش باستان‌شناسی شهر قدیم آمل، بابیان اینکه نقش مدیریت شهری در گردشگری شهری کاملاً متفاوت بوده است، افزود: تردیدی وجود ندارد که گردشگری شهری نیازمند بناها، مکان هاو بافت قدیمی تاریخی بوده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگران امروزه به دنبال فضای ها تاریخی هستند، گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل به بناهای تاریخی و بافت قدیمی شهر هویت می‌بخشند و واقعاً در بحث میراث فرهنگی یک فضای بسیار آماده را درآمل داریم که با همدلی وجود دارد می‌توانیم اتفاقات بسیار خوبی در راستا میرا ث فرهنگی شهر رقم بزنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: امروزه باید محیط موزه‌ها را کلاسیک کنیم تا جایی که قصد داریم در موزه‌ها کافی‌شاپ احداث کنیم تا از اقبال عمومی بیشتری برخوردار شود.

بزرگ نیا بابیان اینکه مازندران از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی برخوردار بوده است، ابراز داشت: آثارهای باستانی و فرهنگی دراستان مازندران به‌صورت پراکنده و اکثر در مناطق کوهستانی و بالادست وجود دارد و به همین دلیل اقبال عمومی را از این آثار پایین آورده است.

وی خاطرنشان کرد: در مازندران  بناهای تاریخی بسیار پراکنده بوده است که این‌گونه مناسب نیست ولی در حوزه میراث فرهنگی در شهرهای آمل و ساری اقدامات بسپار خوبی در حال شکل گرفتن است.

این مسئول با اعلام اینکه عزم بسیار جدی در مدیریت شهری آمل در خصوص میراث فرهنگی وجود دارد، گفت: هر تصمیمی در هر حوزه از میراث فرهنگی مدیریت شهری آمل در نظر بگیرد ما اعلام آمادگی می‌کنیم و آن‌ها را همراهی خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران نقش گردشگری را در احیای جامعه و اشتغال‌زایی بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: ما آمادگی داریم بناهایی که در اختیار اداره کل میراث فرهنگی قرار دارد و اگر شهرداری آمادگی دارد در اختیار آن‌ها قرار دهیم و کاربری پیدا کند.

بزرگ نیا با عنوان اینکه آمل شهری است که از پیشینه تاریخی بسیار خوبی برخوردار بوده، گفت: امیدواریم این علاقه‌مندی در مدیریت شهری آمل برای حفظ تاریخ کهن این شهر وجود داشته باشد.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .