تبیان، دستیار زندگی
گردشگری شبانه به اصفهان باز می گردد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردشگری شبانه به اصفهان باز می گردد

title

با وجود آنکه زاینده رود یکی از جاذبه های گردشگری اصفهان به شمار می رود و بهانه ای برای گردش شبانه گردشگران است اما طی سالهای گذشته با خشک شدن آن شاهد بی رمق شدن زاینده رود و در نهایت زاینده بی رود بودیم.
این مهم نه تنها بخش کشاورزی بلکه حوزه گردشگری شبانه را نیز تحت تاثیر قرار داد چنانکه بی رمق شدن زاینده رود گردشگری شبانه اصفهان رانیز بی رمق کرد. چنانکه دیگر خبری از حضور گردشگران برای گرفتن عکس یادگاری با پل های تاریخی و زاینده رود پر آب نیست و تنها تعدادی از گردشگران به نظاره زاینده بی رود می نشینند.
دراین میان مسئولان سعی بر آن داشتند تا با بازکردن سد، زندگی را به زاینده رود بازگردانند اما به دلیل کاهش بارندگی در پاییز امسال با اتمام 28 روز زمان توزیع آب در شبکه‌های آبیاری استان اصفهان، رهاسازی آب از سد زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان به پایان رسید.
اما با حضور بیش از 500 راهنمای گردشگری در اصفهان که برای شرکت در نهمین جشن راهنمایان به اصفهان آمده بودند مسئولان از جاری شدن آب در زاینده رود خبر دادند.
چنانکه از ابتدای اسفند ماه 32 متر آب در سد آبشار تحویل کشاورزان شرق اصفهان شد و زاینده بی رود دوباره زنده شد و به تبع آن گردشگری شبانه اصفهان جان دوباره ای گرفت.
اما مطابق تصمیم گیری ها تنها 20 روز این جریان ادامه خواهد داشت و درخصوص نوبت سوم تحویل آب زاینده رود در فروردین تصمیم گیری می شود و شاید مسافران نوروزی بی نصیب از زاینده پر آب باشند و باز به نظاره زاینده بی رود بنشینند.


خبرگزاری میراث فرهنگی

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .