تبیان، دستیار زندگی
تغییر زمان برپایی مسابقات قرآن مناطق آزاد تجاری به بهار 95
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر زمان برپایی مسابقات قرآن مناطق آزاد تجاری به بهار 95

به گزارش تبیان محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن در مناطق آزاد تجاری ـ اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه مقرر شده بود دومین دوره مسابقات قرآن این مناطق در اسفندماه امسال برگزار شد، ادامه داد: اما به دلیل تداخل با انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، زمان برپایی این مسابقات به بهار سال 95 موکول شد.

وی ادامه داد: مرحله مقدماتی این مسابقات در هفت منطقه آزاد تجاری ـ اقتصادی کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو با استقبال ساکنین، مهاجرین، کارکنان مناطق آزاد و خانواده‌های آنان در دو سطح زیر 16 سال و بالای 16 سال تا پایان دی‌ماه برپا شد.

دبیر شورای راهبردی قرآن در مناطق آزاد تجاری ـ اقتصادی با اشاره به اینکه این مسابقات با رویکردی نوین و رشته‌های متنوعی همچون دوخوانی قرآن همراه است، تصریح کرد: مسابقات فوق در سال گذشته به میزبانی منطقه آزاد چابهار انجام گرفت و امسال نیز با وجود تقاضای چند منطقه دیگر، براساس تدابیری منطقه آزاد اروند انتخاب شد.

پورمعین بیان کرد: رشته‌های دومین دوره مسابقات قرآن مناطق آزاد شامل قرائت قرآن(تحقیق)، ترتیل، روخوانی قرآن، عکاسی با موضوع آیات قرآن، نهج‌البلاغه، اذان و حفظ اجزاء 5،10،15،20،25 و حفظ کل قرآن کریم است.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .