تبیان، دستیار زندگی
نیاز به توصیه کشورهای دیگر در انتخابات نداریم/جای گل آقا خالی است تا الجبیر را سوژه طنز کند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیاز به توصیه انتخاباتی نداریم

دستاورد مهم انقلاب ایران استقلال و آزادی است و ملت ایران نیازی به توصیه از هیچ بازیگر خارجی ندارد. ملت ایران با اتخابات آگاهانه زمینه های توسعه کشور را فراهم کنند.

بخش سیاست تبیان

وزارت خارجه

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری این هفته "صادق حسین جابری انصاری" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اصحاب رسانه برگزار شد.

× سفر روسای جمهور آذربایجان، سوئیس و آفریقای جنوبی به تهران
وی در ابتدا با اشاره به اینکه در روزهایی اخیر حرکت دیپلماتیک بین ایران و کشورهای دیگر بسیار زیاد بود گفت: سفر وزیر خارجه ایران به بلژیک انجام و مسئله برجام در گفتگو با اتحادیه اروپا بررسی شد همچنین یوسف بن علوی به همراه هیئت اقتصادی به تهران سفر کرد و رایزنی های گسترده ای بین دو کشور صورت گرفت.
انصاری ادامه داد: در روزهای آتی سفر روسای جمهور کشورهای مختلف را خواهیم داشت و فردا رئیس جمهور آذربایجان و هشت اسفند سفر رئیس جمهور سوییس و پس از آن در ده اسفند سفر رئیس جمهور آفریقای جنوبی به ایران خواهند آمد و امیدواریم زمینه های گسترش روابط در این گفتگوهاو تبادلات فراهم شود .
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اضافه کرد: زمان سفر رئیس جمهور به برخی کشورهای اروپایی مشخص شده و اطلاع رسانی می شود. هیت ویتنام به ایران سفر داشتند و سفر در سطح مقامات عالی تر اطلاع رسانی خواهد شد.

× تغییر سمت مسئولان وزارتخارجه را به افکار عمومی اطلاع خواهیم داد
وی با اشاره به تغییر سمت امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارتخارجه گفت: هرگونه تغییری در مسئولان به اطلاع افکار عمومی میرسد و هیچگاه خبر محرمانه وجود ندارد البته رفت و آمد و تغییر بین نیروها امری عادی است و حسب مورد هر تغییری به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
انصاری در ادامه با اشاره به سفر وزیر عمانی به تهران و بحث میانجی گری اظهار داشت: این سفر سفری دوجانبه بوده و گسترش  همکاری تجاری و اقتصادی به ضرورت ویژه مدنظر بود.

× نیاز به توصیه هیچ بازیگر خارجی در انتخابات نداریم
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره دخالت انگلیس در مسیله انتخابات افزود: دستاورد مهم انقلاب ایران استقلال و آزادی است و ملت ایران نیازی به توصیه از هیچ بازیگر خارجی ندارد. ملت ایران با اتخابات آگاهانه زمینه های توسعه کشور را فراهم کنند.
انصاری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی یکی از نهادهای مهم جمهوری اسلامی ایران است .امیدواریم با انتخاب آگاهانه ملت ایران زمینه های شکل گیری مجلسی قوی ایجاد شود که در خدمت منافع ملی نقش آفرینی مثبت خود را ایفا کند.

× انفجار انکارا نشان داد که مسئله تروریسم معضلی جهانی است
وی پیرامون انفجار های اخیر در  انکارا پایتخت ترکیه گفت: ایران محکومیت شدید خود را اعلام کرده  و گسترش تروریسم نشان میدهد این مسئله ای جهانی است و ضرورت توجه ویژه همه کشورها را نشان می دهد و ایران آماده همکاری با کشورها برای مبارزه با تروریسم است.
سخنگوی وزارتخارجه گفت: ما از راه حل سیاسی حمایت می کنیم و معتقدیم همه  کشورها با هماهنگی هم با مسئله تروریسم مبارزه کنند. موضع ایران واضح است  و تا وقتی که اراده مشترکی بین کشورها فراهم نشود متاسفانه وضعیت بحرانی جاری ادامه پیدا خواهد کرد.

× جای گل آقا خالی است تا الجبیر را دست مایه طنز کند
انصاری در واکنش به اظهارات وزیرخارجه عربستان گفت : اظهارات وی بسیاری از اوقات به طنز نزدیک است و جای گل آقای ایران خالی است که این فرد دست مایه طنزهایش شود، دولت عربستان به تروریست ها گذرنامه دیپلماتیک میدهد و تروریست هایی که کشته میشوند منسوب به این مسئله میشوند .
وی پیرامون توافق روسیه و آمریکا ودر مورد آتش بس سوریه گفت: ایران از تحقق این آتش بس حمایت می کند، مسئله گروهای تروریستی مسئله ای برای عدم تحقق توافقات بوده و آنها تلاش می کنند راه را بر روی پیشرفت ها ببندند که باید از عرصه تاثیر گذاری در مسیر حل این بحران کنار گذاشته شوند.

× تلاش برای باز گرداندن قیمت نفت
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: تلاش هایی بین کشورهای عضو اوپک در جریان است ایران از تلاش کشورهای عضو برای بازگرداندن قیمت نفت حمایت می کند و بازگشت به شرایط قبل از تحریم در دستور کار است .
انصاری تاکید کرد: در سفر علی اف به ایران در زمینه مسایل سیاسی اقتصادی و انرژی گفتگو هایی انجام می شود و مجموعه ای از موافقت نامه ها آماده خواهد شد تا در پایان سفر این توافق نامه ها امضا شود. همچنین در سفر رئیس جمهور به اروپا رایزنی هایی بین شرکت ها برای خرید هواپیما ایرباس انجام شد که تامین این نیازها در دستور کار سیاست خارجی ایران است .

× اعلام آمادگی برای کمک به ارتش لبنان
وی افزود: هنوز درخواست رسمی از دولت لبنان مطرح نشده اما ایران همواره آمادگی خود را برای کمک به ارتش لبنان اعلام کرده است .دولت عربستان بعد اعلام آمادگی ایران اعلام کرد 4 میلیارد در اختیار لبنان قرار خواهد داد و آنچه عملا اتفاق افتاد این بود که اخیرا آنها اعلام کردند این کمک را در اختیار آنها قرار نخواهند داد. دولت ایران آمادگی خود را همواره اعلام کرده است و اگر موردی برای کمک باشد در مجاری ذی ربط بررسی خواهد شد.

در پایان این نشست، سخنگوی محترم وزارت خارجه شعری بسیار زیبا در رثای حضرت فاطمه(س) قرائت کردند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .