تبیان، دستیار زندگی
مجلس دهم نظارت در حوزه فرهنگ را در اولویت قرار دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولویت مجلس دهم چیست؟

نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات تهران، با تأکید بر لزوم تدوین چشم انداز ۲۰ ساله عرصه فرهنگ گفت: مجلس دهم، ابتدا نظارت در حوزه فرهنگ را در اولویت قرار دهد و سپس وارد قانونگذاری شود.

بخش سیاست تبیان

انتخابات

سید علی قریشی در گفتگویی با اشاره به تعریف و ذهنیت نادرستی که از فرهنگ در ذهن مدیران دولتی و متولیان عرصه فرهنگ ایجاد شده است، اظهار داشت: همیشه متولیان دولتی بخش فرهنگ، ذائقه های مردم را با توجه به اهداف خودشان تغییر می دهند و این بزرگترین معضل این عرصه است.

وی افزود: وجود مدیران فرهنگی که جنس فرهنگ را نمی شناسند، معضل دیگر عرصه فرهنگ است که در نهایت تاثیر خود را بر فضای عمومی جامعه و سبک زندگی مردم می گذارد.

نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات تهران با اشاره به تنوع تهدیدات فرهنگی با توجه به گسترش ابزارهای ارتباطی، اظهار داشت: اگر بتوانیم چشم انداز حداقل ۲۰ ساله ای حداقل برای عرصه فرهنگ با در نظر گرفتن یک راهبری ویژه طراحی کنیم، می توانیم برخی از معضلات فرهنگی حال حاضر را پوشش دهیم.

قریشی با بیان اینکه دولت فعلی هیچ برنامه خاصی برای رفع معضلات بخش فرهنگ ندارد، تاکید کرد: مجلس دهم باید با توجه به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب، ابتدا بخش نظارتی خود را در عرصه فرهنگ تقویت کند و سپس در حوزه قانونگذاری برای حوزه فرهنگ در صورت لزوم وارد شود.

این کارشناس علوم تربیتی همچنین با بیان اینکه فرهنگ رابطه مستقیمی با معیشت، دیانت و سیاست مردم دارد، اظهار داشت: به عنوان مثال، در حوزه اقتصاد مقاومتی که دغدغه امروز مقام معظم رهبری است، هیچگونه حرکت فرهنگی در راستای فرهنگ سازی صورت نگرفته است.

نامزد ائتلاف اصولگرایان همچنین با انتقاد از نگاههای سیاسی در عرصه فرهنگ، افزود: وقتی اهداف سیاسی وارد عرصه فرهنگی می شود به پایه های فرهنگی کشور ضربه می زند و ریشه ها را دچار آسیب جدی می کند.

میدان دادن به جوانان، باعث پیگیری دقیق تر مطالبات آنها می شود

مدیرمسئول موسسه قدیم الاحسان در ادامه با اشاره به جوانگرایی لیست ائتلاف اصولگرایان، اظهار داشت: وقتی یک جریان سیاسی می خواهد پویا باقی بماند، باید تحول نسلی را سرلوحه کار خود قرار دهد و بر این اساس سهم جوانان در لیست ائتلاف اصولگرایان متناسب با دغدغه های رهبری تنظیم شده است.

نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات تهران با بیان اینکه هم تجربه گذشتگان ضروری است و هم خودباوری جوانان، ادامه داد: تجربه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز نشان داد که اگر اعتماد به جوانان وجود نداشت، هیچ گاه این موفقیت ها به دست نمی آمد.

وی ادامه داد: نتیجه اطمینان امام (ره) به جوانان در ابتدای انقلاب پرورش قاسم سلیمانی ها بوده است که امروز اسم آنها لرزه بر اندام دشمن می اندازد و حتی نام آنها زبانزد جوانان اروپا و آمریکا است.

قریشی با اشاره به فهرست های دیگر جریان های سیاسی، گفت: به عنوان مثال از جریان اصلاحات که موضوع جوانان را مدام مطرح می کند، باید این سؤال پرسیده شود که چه سهمی را در تنظیم فهرست انتخاباتی خود به جوانان داده است؟

وی با بیان اینکه میدان دادن به جوانان باعث می شود تا دغدغه های این قشر به صورت واقعی تر دنبال شود، گفت: در حال حاضر دغدغه های دولت چیز دیگری است، چرا که وقتی با پرداخت وام ازدواج می توانستند بسیاری از معضلات جوانان را حل کنند، وام کلانی را صرف خودرو کردند؛ این سؤال وجود دارد که چه جریان های فکری در دولت باعث این اقدام می شوند؟!

نامزد ائتلاف اصولگرایان در انتخابات تهران در همین رابطه تاکید کرد: جوانان با دغدغه های نسل خود بهتر آشنا هستند و میدان دادن به آنها برای ورود به عرصه قانونگذاری و اجرا باعث پیگیری دقیق تر این دغدغه ها و مطالبات می شود.

قریشی گفت: اگر جریان اصولگرایی بخواهد پویا باقی بماند و مورد استقبال قاطبه جوانان قرار بگیرد، ابتدا باید خود را مجاب کند که به مسئله جوان گرایی توجه ویژه ای کند؛ بر همین اساس معتقدم ائتلاف بزرگ اصولگرایان با قرار دادن ۴ نامزد ۳۰ تا ۴۰ سال در جمع خود، در آزمون جوان گرایی موفق عمل کرده است.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .