تبیان، دستیار زندگی
با توجه به اینکه برخی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان از فهرست مورد حمایت آقای هاشمی رفسنجانی اعلام برائت کرده اند باید بنرهای این فهرست از سطح شهر جمع آوری شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هاشمی رفسنجانی فهرست جدید برای خبرگان معرفی کند

با توجه به اینکه برخی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان از فهرست مورد حمایت آقای هاشمی رفسنجانی اعلام برائت کرده اند باید بنرهای این فهرست از سطح شهر جمع آوری شد.

بخش سیاست تبیان
مجلس خبرگان

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه برخی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان از فهرست مورد حمایت آقای هاشمی رفسنجانی اعلام برائت کرده اند باید بنرهای این فهرست از سطح شهر جمع آوری شد.

وی با تأکید بر اینکه توزیع پوسترها و نصب بنرهای فهرستی که برخی اعضا از حضور در آن اعلام برائت کرده اند صحیح نیست، خاطرنشان کرد: وزیر کشور همانطور که قبلا اعلام کرده است دستور دهد این بنرها از سطح شهر جمع آوری شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی باید فهرستی جدید با حضور نامزدهایی که از فهرست ایشان اعلام برائت نکرده اند برای انتخابات مجلس خبرگان ارائه دهد.

در پی اعلام حمایت ضمنی رادیو دولتی انگلیس بی بی سی از فهرست مورد حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی موسوم به «یاران اعتدال»، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی که نام وی در این لیست قرار گرفته بود، گفته است: در این باره از من سوالی نکرده اند و خودشان [نام مرا در فهرست] گذاشتند.

آیت الله محمدعلی تسخیری که نامش در فهرست مذکور قرار گرفته است در این باره با اشاره به اینکه پس از بازگشت از کشور، نام خود را در این فهرست مشاهده کرده است، اعلام کرده است: صریحاً می گویم که اصولگرا هستم و معتقدم که خط صحیح خط اصولگراست و خط دیگران اصلاح طلب و یا اعتدال گرا خط صحیحی نیست.
وی بر اینکه مخالف خیلی از موضع گیریهای هاشمی رفسنجانی از جمله موضع گیری او که علیه شورای نگهبان است، تأکید کرده است.
به علاوه آیت الله هاشم بطحایی دیگر نامزدی که در نامش در فهرست موسوم به «یاران اعتدال» مورد حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفته است، نیز اظهار داشته است: به پسر آقای هاشمی گفتم که چرا گزک دست دشمن می دهید؟ در جلسه دیگری هم با خود آقای هاشمی تند صحبت کردم گفتم شما خودت خودت را خراب کردید. چرا جلوی فائزه را نمی گیرید؟
این کاندیدای حضور در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اضافه کرده است: دشمن یک حمله سیاسی برای تفرقه افکنی انجام داده است؛ و این را به ستاد آقای هاشمی هم اعلام می کنم اگر در مورد این حمایت انگلیسی سکوت کنیم، دال بر رضایت است.


منبع : فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .