تبیان، دستیار زندگی
وزیر کشور بحرین در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورش دخالت می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادعای بی اساس وزیر کشور بحرین علیه ایران

وزیر کشور بحرین در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورش دخالت می کند.

بخش سیاست تبیان
کشور بحرین

به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین  در دیدار با مقامات این کشور در ادعاهایی بی اساس گفت که ایران در امور داخل عربستان، بحرین، کویت و دیگر کشورهای عربی دخالت می کند که هدف اصلی آن تضعیف وحدت ملی از طریق تفرقه افکنی میان شهروندان شیعه و سنی این کشورها است.

وزیر کشور بحرین در اظهارات خصمانه خود تنها به این ادعاها بسنده نکرد و در ادامه مدعی شد گروههای تروریستی در بحرین پس از آموزش در ایران به وجود آمده اند و از آن پس دست به اقدامات تروریستی زده اند.

وی در حالی این ادعاهای بی اساس را مطرح کرده است که حکومت بحرین که از اقلیت سنی تشکیل شده است، با وضع قوانین و محدودیت های سختگیرانه برای فعالان سیاسی و حقوق مدنی به نارضایتی ها در این کشور دامن زده و همواره علیه اکثریت شیعه در این کشور تبعیض قائل شده است و آنها از حداقل امکانات در بحرین برخوردارند، این وضعیت سبب شده است تا در سالهای اخیر همراه با بیداری اسلامی مردم این کشور نیز دست به اعتراض علیه تبعیض و بی عدالتی های حکومت علیه خودشان بزنند که همواره با سرکوب و نقض حقوق بشر مواجه شده است.

این در حالی است که مقامات ایران همواره ضمن رد این ادعاهای تکراری و ساختگی تاکید می کنند که ملت ها خود باید درباره ی امور کشورشان تصمیم گیری کنند و دیگر کشورها نباید هیچ دخالتی در این امور داشته باشند.



منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .