تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از برپایی جشنواره هنری بهارستان در دو محور پرتردد پایتخت خبرداد و گفت: تصمیم گیری درخصوص میادین اصلی پایتخت بر عهده شهردار تهران است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره هنری بهارستان

اعلام برنامه های استقبال از بهار95

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از برپایی جشنواره هنری بهارستان در دو محور پرتردد پایتخت خبرداد و گفت: تصمیم گیری درخصوص میادین اصلی پایتخت بر عهده شهردار تهران است.

بخش هنری تبیان
عیسی علیزاده

عیسی علیزاده درنشست خبری استقبال از بهار سال 95 با بیان اینکه تمامی برنامه های این سازمان در سال جدید در جهت تغییر چهره سیمای شهری است، گفت: برخی از اقداماتی که در آستانه فصل بهار انجام می شود در طول سال نیز توسط مناطق انجام می شود. از ابتدای اسفند ماه پیرایش شهری ، حذف زواید بصری ، ساماندهی المان های شهری و همچنین پاکسازی پیام های غیرمجاز شهری انجام می شود .
وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه یادآور شد: بازسازی موزه علی اکبرخان صنعتی ، میدان مشق و افتتاحیه مبلمان دایره خلاق در آستانه سال جدید انجام می شود، اما اقدامات بهار95 در چهارحوزه تبلیغات فرهنگی و محیطی سطح شهر با ارایه فراخوان بعد از شهادت حضرت زهرا(س) در روز بیست و سوم اسفند در دستور کار قرار خواهد گرفت. این در حالی است که تبلیغات گرافیکی بعد از این زمان در سطح شهر به نمایش بگذاریم تا هم رویکرد عید نوروز و میلاد حضرت زهرا(س) انجام شود . این تبلیغات بر روی سازه های فرهنگی مترو و مناطق نصب خواهد شد .

محمدخانی رییس ستاد استقبال از بهار سال 95 سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح استقبال از بهار امسال از 15 اسنفد ماه تا 15 اردیبهشت ماه به مدت دوماه به مرحله اجرا گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: در این طرح 22 آیتم در نظر گرفته شده که بازدید ازمناطق در حوزه های تبلیغاتی و فنی و عمرانی و همچنین تبلیغات شهری در دستور کار قرار گرفته است

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به فراخوان نقاشی دیواری در پایتخت خاطرنشان کرد: 72اثر در سطح شهر تهران به نمایش در می آیند که جدایی از مرمت و بازپیرایی نقاشی های دیواری است. همچنین در حوزه احجام 22 سفره هفت سین در 22 منطقه پهن خواهد شد که در این خصوص نیز فراخوانی در خصوص کارهای هنری بر روی تخم مرغ های رنگی در دستور کار قرار گرفته است که این طرح نیز به صورت میدانی در کنار کارهای حجمی انجام می شود .
علیزاده با اشاره به برپایی جشنواره هنری بهارستان یادآورشد: این جشنواره در دو محور پرتردد تهران اجرایی می شود که شامل محور راه آهن تا تجریش و همچنین محور میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) است که این دو محور با استدلال برحجم تردد شهروندان انتخاب شده اند.
وی با اشاره به نصب نماد میدان انقلاب تصریح کرد: نماد این میدان به سه هنرمند فراخوان داده شده چرا که این میدان از میادین مهم شهر تهران است و تصمیم گیری در خصوص میادین اصلی برعهده شهردار تهران است. این در حالی است که المان های قبلی میدان انقلاب به دلیل ساخت وسازمترو و سنگین بودن این سازه قابل برگشت نیست.

نورپردازی محور کوشک مصری درمنطقه 12 بعداز تعطیلات نوروز 95

محمدخانی رییس ستاد استقبال از بهار سال 95 سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح استقبال از بهار امسال از 15 اسنفد ماه تا 15 اردیبهشت ماه به مدت دوماه به مرحله اجرا گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: در این طرح 22 آیتم در نظر گرفته شده که بازدید ازمناطق در حوزه های تبلیغاتی و فنی و عمرانی و همچنین تبلیغات شهری در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به مرمت و بازسازی حوزه علی اکبر خان صنعتی در جنوب شهر تهران با معماری جدید اضافه کرد: مرمت زورخانه عراقی با متراژ 300 مترمربع مرمت و احداث تعدادی از سرویس های بهداشتی در برخی از مناطق ، مرمت خانه موزه دکتر علی شریعتی درخیابان فاطمی با متراژ 400 مترمربع تا یک ماه آینده، آذین بندی و نورپردازی درمحور کوشک مصری در منطقه 12 بعداز تعطیلات نوروز 95 ، ساماندهی تئاتر شهر و تالار وحدت و همچنین اجرای مبلمان شهری در بافت تاریخی پایتخت از جمله طرح های این سازمان است.
محمدخانی با اشاره به رنگ آمیزی برخی مجسمه های شهر تهران ادامه داد: به همین منظور هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی در دریاچه خلیج فارس در حوزه مجسمه های سنگی به مرحله اجرا گذاشته می شود.


منبع: شهرنوشت