تبیان، دستیار زندگی
استاندار قزوین: مجموعه سعدالسلطنه در کشور بی نظیر است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجموعه بی نظیر سعدالسلطنه

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در بازدید از مجموعه تاریخی کاروان سرای سعدالسلطنه قزوین، افزود: این مجموعه بی نظیر از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری، فرهنگی و اقتصادی برخوردار بوده اما متاسفانه تاکنون به درستی شناخته نشده است.
وی خاطرنشان کرد: برای استفاده بهینه از این ظرفیت باید یک اراده جمعی با موضوع معرفی فرهنگ و هنر،تاریخ و میراث این منطقه شکل بگیرد.
استاندار قزوین با بیان اینکه جذب گردشگر می تواند منجر به معرفی و رونق اقتصادی این مجموعه شود، تصریح کرد: برای تحقق این هدف باید مردم را محور کار قرار داد تا در فعال سازی و استفاده از فضای آن نیز مشارکت و همکاری داشته باشند.
همتی با تاکید بر راه اندازی اتاق فکر به منظور هم اندیشی در راستای استفاده حداکثری و موثر از مجموعه های تاریخی مانند سعدالسلطنه، افزود: برای استفاده مطلوب از این مجموعه ارزشمند باید برنامه ریزی مناسب و چاره اندیشی شود.
وی یادآور شد: کار مهم و اساسی شهرداری قزوین باید احیا و بازسازی این مجموعه های تاریخی باشد و در خصوص بازسازی دولتخانه صفوی نیز شهرداری باید همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد زیرا احیای چنین مجموعه هایی علاوه بر انتقال میراث فرهنگی به نسل جوان و آینده، می تواند ارزش اقتصادی این اماکن و بناها را فراهم کند.
مجموعه سعدالسلطنه با سه هکتار مساحت، بزرگترین کاروانسرای درون شهری کشور است که در اواخر دوره ناصرالدین شاه به دستور حاکم وقت قاجاریه در قزوین ساخته شد.


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .