تبیان، دستیار زندگی
البرز مقصد جدید گردشگران/جاذبه های ناشناخته معرفی می شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

البرز مقصد جدید گردشگران

title

نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در حالی درتهران پایان یافت که استان البرز حضوری پررنگ در آن داشت و تلاش کرد با معرفی ظرفیت های خود مقصد جدید گردشگران باشد.

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار مهر،شامگاه گذشته جمعی از خبرنگاران استان البرز  از غرفه استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری بازدید کردند اداره کل میراث فرهنگی استان در این بازدید ضمن معرفی جاذبه های گردشگری و مناطق سیاحتی البرز در زمینه صنایع دستی و تبیین میراث فرهنگی این استان گام های خوبی برداشته است و در روز پایانی نمایشگاه در قالب مراسمی ویژه با عنوان ایران کوچک ظرفیت های این استان را در حوزه تنوع زیستی و آداب و رسوم معرفی کرد.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که پیش از این اراده جدی برای معرفی جاذبه های توریستی البرز در بُعد ملی به عموم ایرانیان کمتر دیده شده بود و حال با رویکردی جدید از سوی مسئولان میراث فرهنگی البرز قرار است ظرفیت های مغفول این حوزه بیش از گذشته مورد توجه قرار  گیرد.

در این نمایشگاه علاوه بر حضور اقشار مختلف مردم مدیران و فعالان عرصه گردشگری کشور نیز حضور داشتند و از نزدیک با ظرفیت های استان البرز در بخش گردشگری وصنایع دستی آشنا شدند.

مدیریت میراث فرهنگی استان هم در غرفه خود تمام توان خود را به کار گرفته بود تا با کمک گرفتن از تصاویر و چیدمان داخلی نمایان گر جاذبه های توریستی البرز باشد و حضور مردم و مراجعه کنندگان و استقبال آنها از غرفه این استان نیزموید این موضوع بود که آنها علاقمند به آگاهی از جاذبه های گردشگری البرز هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در ارتباط با حضور البرز در این نمایشگاه گفت: استان البرز از حیث گردشگری استان ضعیفی است و نیاز به کار در این عرصه دارد چرا که یکی از شاخص‌های توسعه در هر کشور و شهری تاسیسات گردشگری است.

البرز گذرگاهی ملی است

عبدالناصر میرچی افزود: برگزاری این نمایشگاه فرصت مغتنمی بود تا بتوانیم بخشی از جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی این استان را  به عموم مردم  وفعالان گردشگری معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: ما در غرفه برپا شده استان البرز در این نمایشگاه سعی کردیم شاخص ترین جاذبه های البرز را به نمایش بگذاریم و فکر می کنم استقبال مردم از این غرفه نمایانگر بازخورد های مثبت آن باشد.

استاندار البرز هم در بازدید از نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در روز پایانی ضمن حضور در غرفه استان البرز این حرکت اداره کل میراث فرهنگی را گامی موثر برای معرفی هرچه بهتر توانایی های البرز در حوزه گردشگری ارزیابی کرد.

سید حمید طهایی افزود: میراث فرهنگی یک سازمان است و به تنهایی نمی تواند موفق باشد لذا بایستی مجموعه استان اعم ازشورای محترم شهرها، شهرداران، فرمانداران و سایر ادارات به یاری این سازمان بیایند و برای تقویت حوزه گردشگری و رونق هرچه بیشتر آن کمک کنند.

وی ادامه داد: استان البرز گذرگاه چندین استان و به نوعی گذرگاه ملی است لذا ما علاوه بر ارائه میراث گرانقدر و ارزشمند استان در سطح ملی نیز به عنوان ایران کوچک این رسالت را داشته باشیم که معرفی کننده فرهنگ های متنوع و قومیت های مختلف باشیم.

البرز انتخاب جدیدی برای گردشگران خواهد بود

طهایی در ادامه افزود: سازمان میراث فرهنگی استان البرز برنامه های مدونی را برای احیاء و معرفی میراث فراموش شده البرز تدوین کرده است  و در جلساتی که در این خصوص برگزار شده است اراده خوبی را از سوی این سازمان برای نیل به این هدف شاهد هستیم.

استاندار البرز در پایان افزود: باید از همکاران میراث فرهنگی استان البرز که به نسبت سال های گذشته شور و رونق بهتری را از لحاظ مدیریتی و اجرایی در این حوزه ایجاد کرده اند تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم در حوزه گردشگری حضوری پررنگ تر در سطح ملی داشته باشیم.

برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته یک اتفاق خوب برای کشور محسوب می شود و در این میان فرصتی مغتنم برای استان نوپای البرز برای معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی خود است. البرز می تواند با تنوع زیستی و قومیتی خود یک انتخاب جدید برای گردشگران و مسافران باشد و شرایط جغرافیایی و طبیعی آن نیز یک عنصر اثر بخش محسوب می شود. توجه به زیرساخت های گردشگری و جدی تر گرفته شدن این حوزه از سوی مسئولان استانی می تواند فرصت های جدیدی را به روی البرز بگشاید و به توسعه این استان شتاب دهد.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .