تبیان، دستیار زندگی
در سالی که گذشت، رویداد ها و اتفاقات و ابداع های زیادی به وقوع پیوستند؛ که در این مطلب قصد داریم تا مهم ترین سازه های تکنولوژی امسال را باهم بررسی کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برترین محصولات تکنولوژی سال 94

در سالی که گذشت، رویداد ها و اتفاقات و ابداع های زیادی به وقوع پیوستند؛ که در این مطلب قصد داریم تا مهم ترین سازه های تکنولوژی امسال را باهم بررسی کنیم

ترجمه:محمد سعادت-بخش دانش تبیان
محصولات تکنولوژی

لپ تاپ Dell XPS 13

از میان لپ تاپ های ساخته شده در سال جاری، این لپ تاپ از بهترین ها و ظریف ترین ها محسوب می شود. صفحه نمایش زیبا، اجرای عالی، و طول عمر باتری بسیار خوب، این لپ تاپ 999 دلاری را به یک محصول دلچسب تبدیل کرده است.

محصولات تکنولوژی

سامسونگ گلکسی اس6

بدون بحث یکی از بهترین و شناخته شده ترین گوشی اندرویدی در سال جاری. سامسونگ سرانجام قاب پلاستیکی را فدای فلز و شیشه کرد، و نتیجه اش فوق العاده بود. گوشی گرانبهای فوق باریک با نمایشگری 4 برابر کیفیت HD، و همچنین دوربین سریع 16 مگاپیکسلی و شارژ سریع بدون سیم، ماحصل پرچمدار گوشی های سامسونگ امسال بود.

آمازون اکو یک اسپیکر بلوتوثی هوشمند است که با فرمان صوتی شما عمل می کند. بدین گونه که موزیک پخش می کند، آب و هوا را اعلام می کند و همچنین سرتیتر های خبری را هم می خواند! از ویژگی های بسیار خوب این دستگاه، راحتی در برقراری ارتباط با دیگر دستگاه های هوشمند است

الجی جی 4

الجی اما برخلاف رقیبان، پرچمدار خود را به بدنه فلزی مجهز نکرد. در عوض قابلیت هایی دو برابر رقیبان ارائه داد. باتری قابل تعویض، محفظه MicroSD، دوربین فوق سریع 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اوپتیکال که نتایج خیره کننده در عکاسی از محیط های کم نور عرضه می کند، و همچنین حالت عکاسی غیر خودکار که قابلیت عکاسی با فرمت RAW را در اختیار می گذارد، از ویگی های این پرچمدار می باشند.

Samsung Gear VR

اکثر هدست های وی آر که معرفی شده اند، تا سال آینده در بازار نخواهند آمد. اما این هدست نسل سومی 99 دلاری محصولی است که هم اکنون به بازار عرضه شده است، که علاوه بر قیمت مناسب، نقص های دو مدل قبلی را جبران کرده است. این مدل روشن تر و راحت تر بوده و از چهار گوشی اس 6، اس 6 Edge، اس 6 Edge+ و نوت 5 پشتیبانی می کند.

محصولات تکنولوژی

مک بوک اپل

با وزنی حدود 2 پوند(0.9 کیلوگرم) و قطری کمتر از نیم اینچ(1.25 سانتی متر)، مک بوک جدید اپل تعریف جدیدی از لپ تاپ سبک و باریک را وارد دنیای تکنولوژی کرد. صفحه نمایش مثال زدنی 12 اینچی و بازدهی 9 ساعته باتری در جست و جوی وب، و همچنین استفاده از پورت USB-C و کیبوردی که از مکانیزم پروانه ای برای تایپ آسان بهره می برد، این لپ تاپ 1299 دلاری نسبتا گرانقیمت را به یکی از بهترین های امسال تبدیل کرده است.

محصولات تکنولوژی

Apple Watch

هشت ماه پس از پرده برداری، سرانجام اپل این ساعت را عرضه کرد. شاید در ابتدا کار با آن کمی گیج کننده به نظر می رسید، اما در نهایت می توان گفت که بدون شک از بهترین ساعت های بازار است.

گوگل نکسوس 6p

از مهم ترین اتفاقات امسال، عرضه غولی بود به نام 6 پی، که در منطقی ترین اندازه و توسط شرکت هواوی صورت گرفت. این مدل بهترین و جدید ترین قابلیت های موجود برای گوشی های هوشمند را در یک قاب تمام فلزی در بر دارد. صفحه نمایش 4k خیره کننده، باتری قدرتمند، اندروید 6 مارشمالو، و برای اولین بار در گوشی های نکسوس، دوربین بدون ایراد، از ویژگی های این غول جرگه موبایل می باشد.

بدون بحث یکی از بهترین و شناخته شده ترین گوشی اندرویدی در سال جاری. سامسونگ سرانجام قاب پلاستیکی را فدای فلز و شیشه کرد، و نتیجه اش فوق العاده بود. گوشی گرانبهای فوق باریک با نمایشگری 4 برابر کیفیت HD، و همچنین دوربین سریع 16 مگاپیکسلی و شارژ سریع بدون سیم، ماحصل پرچمدار گوشی های سامسونگ امسال بود.

ویندوز 10

در این نسخه از ویندوز، مایکروسافت نشان داد که به خواسته های کاربران توجه می کند. ویندوز 10 صفحه دسکتاپ را بعنوان صفحه آغازین قرار داد و منو استارت را هم برگرداند. این نسخه همچنین از کورتانا برای دستیار ویندوز استفاده کرد. ویندوز 10 همچنین سبک بال تر و سریع در جست و جوی صفحات اینترنتی با برند جدیدی به نام Edge ظاهر شد.

Apple TV

شاید همه تلویزیون های جدید هنگام پخش فیلم یکسان به نظر برسند، اما اپل با تلویزیون جدیدی که عرضه کرده است، تجربه جدیدی را بوجود آورده است. این تلویزیون از سیستم عامل tvOS بهره می برد و راه را برای سازندگان برنامه سازان و بازی سازان برای ورود به این سیستم عامل باز گذاشته است. همچنین برای برقراری ارتباط راحت تر با دنیای مجازی، اپل یک کنترل لمسی شیشه ای به همراه دستیار کنترل صوتی سیری برای این تلویزیون قرار داده است.

محصولات تکنولوژی

Swagway X1

راه رفتن، در صورتی که از چشم ورزش و پیاده روی به آن نگاه نکنیم، خسته کننده است. حداقل شرکت های سازنده Hoverboard همچون Swagway چنین اعتقادی دارند. چرا شما راه بروید وقتی می توانید مانند یک رئیس در خیابان به سمت آینده سرازیر شوید؟! محصولی مانند سواگوی ایکس 1 اطلاعات ناوبری شخصی را به طور گسترده ای روی نقشه قرار می دهند و با قیمتی حداقل حدود 400 دلار و حداکثر 1500 دلار عرضه می شوند.

محصولات تکنولوژی

آیفون 6S و 6S پلاس

معمولا حرف S در سری گوشی های آیفون حاکی از آنند که این مدل از بهترین و جدید ترین سخت افزار های موجود استفاده می کنند. در حالیکه برای 6S و 6S پلاس چیزی بیشتر از این است. اپل در این مدل صفحه نمایش 3D را اضافه کرد، رزولوشن دوربین را به 12 مگاپیکسل در پشت و 5 مگاپیکسل در جلو ارتقا داد، فیلم برداری 4K را افزود، و سنسور لمسی ID با سرعت دو برابر را قرار داد. و از همه مهمتر اینکه این مدل با رنگ زرد رزی عرضه می شود.

آیپد Pro

آیپد پرو شرکت اپل بزرگترین گجتی است که تا کنون از خط تولید این شرکت خارج شده، و همچنین رقیب بزرگی است که در برابر Surface Pro مایکروسافت قد علم کرده است. وقتی این دستگاه به کیبورد هوشمند و قلم اپل متصل می شود، به یک کارگاه عظیم خلاقیت تغییر حالت می دهد. آیپد پرو به قدری قدرتمند است که می تواند در iMovie همزمان 3 فیلم 4K را تدوین کند. تبلت غول پیکر اپل برای همگان مناسب نیست. بلکه تنها برای افرادی مفید است که قصد دارند به مفهوم واقعی کار های مفید انجام دهند.

Microsoft Surface Book

سرفیس بوک تنها یک لپ تاپ نیست. بلکه حاصل اجتماع تبلت و نوآوری در طراحی قابل حمل است که از منیزیم ساخته شده است. کافی است یک دکمه خاص روی کیبورد را فشار دهید تا صفحه نمایش به یک تبلت مجزا بدل شود. صفحه نمایش کیفیت فوق العاده ای دارد، ویندوز 10 کاملا روان عمل می کند و همچنین قلم سرفیس بوک هم به طور قابل ملاحظه ای دقیق تر از دیگر قلم ها می باشد. مایکروسافت تمام تاریخچه شرکت خود و دیگر شرکت هایی که از ویندوز برای محصولاتشان استفاده می کنند را مرور کرده و بهترین های آنها را در این دستگاه جای داده است.

آمازون اکو

آمازون اکو یک اسپیکر بلوتوثی هوشمند است که با فرمان صوتی شما عمل می کند. بدین گونه که موزیک پخش می کند، آب و هوا را اعلام می کند و همچنین سرتیتر های خبری را هم می خواند! از ویژگی های بسیار خوب این دستگاه، راحتی در برقراری ارتباط با دیگر دستگاه های هوشمند است. و اینکه الکسا، دستیار صوتی آمازون، به شدت در این زمینه مسئولیت پذیر است! این محصول شگفت انگیز حدود 180 دلار قیمت دارد.

محصولات تکنولوژی

منبع
mashable.com