تبیان، دستیار زندگی
رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی ها رضایت و شنیدن صدای مخاطب را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: روابط عمومی ها باید مهارت شنیدن موثر برای جلب رضایت مخاطبان و شناخت اندیشه ها را داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی: روابط عمومی ها باید مهارت شنیدن موثر را یاد بگیرند

رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی ها رضایت و شنیدن صدای مخاطب را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: روابط عمومی ها باید مهارت شنیدن موثر برای جلب رضایت مخاطبان و شناخت اندیشه ها را داشته باشند.

هومن بهلولی- روابط عمومی

بارت دی وریس

به گزارش ایرنا، بارت دی وریس، عصر یکشنبه در آئین اختتامیه سومین جشنواره رضایت و سازمان های شنوا که در سالن همایش برج میلاد ، با قدردانی از انتخاب دو موضوع مهم رضایت مخاطب و شنیدن صدای او افزود:رضایت مفهومی روانشناختی است که بر پایه قضاوت فرد یا گروه در مورد یک موضوع، کالا یا خدمت شکل می گیرد و با استفاده از روش های علمی قابل تعریف، شناسایی و اندازه گیری است.
وی اضافه کرد: رضایت می تواند نمایانگر اندیشه ها و احساسات مخاطبان بوده و سازمان ها و شرکت ها را در اصلاح رفتار خود و نزدیکی به تمایلات استفاده کنندگان و خدمات گیرندگان یاری رساند.
رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی تصریح کرد: همین رویکرد مبین ضرورت شناخت اندیشه ها و احساسات مخاطبان است و این زمانی ممکن می شود که برای شنیدن صدای آنان، بسترسازی و سرمایه گذاری کرد و آن را نیز رویکرد استراتژیک در روابط عمومی و ارتباطات دانست.
دی وریس اظهار داشت: شنیدن صدای مشتری یا مخاطب، علاوه بر ویژگی های مذکور، عاملی است که توازن لازم را با گفتن و گزارش دادن از عملکرد، اقدامات و برنامه ها را ایجاد می کند.
به گفته وی، رضایت و شنیدن صدای مخاطب، از این منظر لازم و ملزوم یکدیگر است.
وی ابراز امیدواری کرد: در این جشنواره، اهمیت این دو موضوع در روابط عمومی ها بیش از پیش تبیین گردد.
رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی ادامه داد: بی تردید، سازمان ها برای شنیدن صدای مخاطب به گوش های شنوا نیاز دارد و از آنجا که این گوش ها در روابط عمومی ها تعبیه شده اند، روابط عمومی ها باید مهارت شنیدن و البته شنیدن موثر را یاد بگیرند و برای این کار، پژوهش افکار عمومی را با جدیت پیگیری و بر کاربرد آنها در سازمان های خود تاکید ورزند.
وی از انتخاب دقیق این عنوان از جمله اصطلاح «سازمان شنوا» از دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی تقدیر و تشکر کرد.