تبیان، دستیار زندگی
انتخابات به نماد وحدت اقوام و مذاهب ایران مبدل شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخابات، نماد وحدت ایران

وحدت و یکپارچگی که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید داشتند، هر ساله با برگزاری مناسبات خاص مذهبی و سیاسی تازه تر و استوارتر از گذشته می شود.

بخش سیاست تبیان

انتخابات

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، آیت الله عسگر دیرباز در جمع شماری از مردم شهرستان بوکان در مسجد جامع این شهر افزود: حضور مردم در انتخابات و صحنه های مختلف سیاسی که به برکت نظام جمهوری اسلامی در کشور به وجود آمده، حلقه وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب ساکن در ایران اسلامی را مستحکم تر کرده است.
وی بیان کرد: وحدت و یکپارچگی که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید داشتند، هر ساله با برگزاری مناسبات خاص مذهبی و سیاسی تازه تر و استوارتر از گذشته می شود.
آیت الله دیرباز اظهار کرد: همدلی، همزبانی، صمیمیت و مهربانی مهمترین شاخصه مردم آذربایجان غربی است که همچون رنگین کمانی در سایه وحدت در بین همه اقوام و مذاهب مختلف آن شکل گرفته است.
وی افزود: وحدت به عنوان اصلی ترین محور از سوی رهبر معظم انقلاب به همه ما گوشزد شده و از این رو بر همه ما وظیفه است در مسیر آن تلاش کرده و راه هر گونه تفرقه و اختلافی را بر دشمنان ببندیم.
نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی ادامه داد: امنیت به وجود آمده در کشور ما به برکت اتحاد و همدلی مردم و هدایت های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی شکل گرفته و تا زمانی که اتحاد و همبستگی در بین مردم تداوم داشته باشد، این امنیت نیز همچنان برقرار خواهد بود.
وی به دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران شرایطی در کشور فراهم شده که مردم چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم قادر شده اند تا در سرنوشت کشور خود سهیم شوند.
آیت الله دیرباز در سال 1338 در یکی از روستاهای آذربایجان شرقی به دنیا آمد و در سال 1358 وارد حوزه علمیه قم شد.
او پس از اخذ مدرک دکتری از دانشگاه تربیت مدرس در رشته های فقه و حقوق، اصول فقه، تفسیر، کلام و فلسفه اسلامی در حوزه و دانشگاه کار تدریس را آغاز کرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله دیرباز در انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری سال 1391 به عنوان نماینده مردم آذربایجان غربی به عضویت مجلس خبرگان رهبری درآمد.
کتاب های تجرد در ادراک حکمت متعالیه، نقد امکان در فلسفه کانت از منظر ملاصدرا، مبانی اقتصاد خرد در جامعه اسلامی ، توسعه پایدار در پرتو تعالیم اسلامی و مباحثی در فلسفه اقتصاد از تالیفات نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه آذربایجان غربی به شمار می رود.
30 هزار نفر در امر برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
برای برگزاری این دو انتخابات در هفتم اسفندماه در استان آذربایجان غربی یک هزار و 990 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 233 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 299 هزار نفر اعلام شده است.
در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی از میان 172 نفر داوطلب، 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از میان پنج نامزد، سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس انتخاب خواهند شد.
شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در هفتم اسفند ماه برگزار می شود.



منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .