تبیان، دستیار زندگی
توانمندسازی زنان از مهم ترین برنامه های دولت است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توانمندسازی زنان از مهم ترین برنامه های دولت است

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، حسین کلانتری روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده استاندار ایلام افزود: باید ظرفیت ها و قابلیت های زنان و دختران استان در تمام عرصه ها شناسایی و برنامه های اجرایی برای شکوفایی این ظرفیت ها نیز مشخص شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام همچنین خاطر نشان کرد: زنان به عنوان محور بنیان خانواده نقش تربیتی داشته و در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه دین مبین اسلام نگاه یکسانی به هویت و شخصیت زنان و مردان دارد و هیچگونه تفاوتی بین آنان قائل نیست، اظهار کرد: نگرش دین اسلام به زن و مرد بر اساس فلسفه وجودی هر کدام از آنان است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: ایجاد اشتغال برای زنان و دختران استان مستلزم توسعه مشاغل خانگی و فروش محصولاتی است که خود آنها تولید می کنند.
کلانتری مشاور امور بانوان استاندار و مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: بوستان ها و بازارچه های خوداشتغالی زنان باید در مرکز استان و تمامی شهرستان ها راه اندازی شود.
کلثوم خلیلوند افزود: باید شرایطی فراهم شود تا به منظور توسعه خوداشتغالی و مشاغلی خانگی، زنان بتوانند در این بازارچه ها صنایع دستی، تولیدات و حتی غذاها و شیرینی های سنتی تولیدی خود را به فروش برسانند.
وی اظهار کرد: ایجاد طرح های توانمندسازی زنان از طریق ارائه آموزش و فراگیری مهارت های مورد نیاز و همچنین ارائه تسهیلات به منظور راه اندازی کسب و کارهای خرد از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در جامعه زنان است.
مشاور امور بانوان استاندار ایلام با اشاره به تفاهم نامه استانداری ایلام و اداره زندان های استان گفت: این تفاهم نامه با هدف توانمندسازی زنان و دختران زندانی و خانواده های آنها منعقد شده است.
کلثوم خلیلوند افزود: در این تفاهم نامه موارد متعددی از جمله حرفه آموزی، بهداشت و سلامت و تحصیل پیش بینی شده و زمینه سازی به منظور حضور بیشتر زنان زندانی در خانه، فراهم کردن تمهیدات برای ایجاد کانون اصلاح و تربیت برای دختران زیر 18 سال و زمینه سازی برای بهره مندی خانواده زنان و دختران زندانی از کمک هزینه های دستگاه های حمایتی از جمله بندهای این تفاهم نامه است.
وی اظهار کرد: همچنین با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در خصوص ارائه آموزش های لازم به زنان زندانی و خانواده های بهبود یافته تفاهم نامه ای منعقد شده است.
عضو شورای اسلامی شهر ایلام گفت: بازارچه زیتون واقع در بلوار تعمیرکاری شهر ایلام با 29 غرفه ظرفیت بسیار خوبی برای واگذاری به صورت ویژه به زنان کارآفرین دارد.
فاطمه میرزابیگی افزود: این بازارچه در اختیار شهرداری ایلام قرار دارد و قرار است به صورت مناقصه با اجاره مناسب واگذار شود اما اگر زنانی در این زمینه برای ارائه محصولاتشان متقاضی باشند بدون تشریفات به آنها واگذار خواهد شد.
وی اظهار کرد: زنان اسوه های صبر، ایثار و مقاومت هستند و در دفاع مقدس به عنوان قشر تاثیرگذار در پشت صحنه فعالیت کرده و باعث موفقیت رزمندگان در جبهه های نبرد شدند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.