تبیان، دستیار زندگی
تبیان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه تکانی غلط، سین مثل سلامتی و قارچ های خانه

در بسته سلامتی زیر مطالبی را که در بخش سلامت تبیان ارائه شده است، مرور می کنیم. همیشه سعی کنید سطح معلومات خود را در زمینه مشکلات و نکات مربوط به سلامتی بدن تان بالا ببرید.

بخش سلامت تبیان
ریه، نوروز

7 عادت آسیب رسان به ریه ها

درست است که مصرف دخانیات خطر ابتلا به مشکلات ریوی را بالا می برد، اما استفاده ی افراطی و بی دقت از مواد شوینده شیمیایی، تازه نشدن هوای داخل منزل، استفاده ی نادرست از وسایل گرمایشی گازی و غیره نیز جزو عواملی هستند که برای سلامت ریه ها خطرناک می باشند. در این مطلب، با هفت عادت آسیب رسان به ریه ها آشنا می شویم.

صاف کردن موها با مواد طبیعی یا شیمیایی؟

برای عده ای که موهای فر دارند، صاف کردن موها به کار خسته کننده ای تبدیل شده است که برای خلاص شدن موقتی از شر آن، به راهی جز کراتینه کردن فکر نمی کنند. اما بهتر است به جای کراتینه کردن شیمیایی موها، این پروتئین از دست رفته را از طریق مواد طبیعی به موهای خود برگردانید.

ویروس زیکا؛ نگران نباشید، آگاه باشید

حتما در این روزهای اخیر نام ویروس زیکا را بارها شنیده اید. ویروسی که از ماه می سال 2015 کشور برزیل را به شدت درگیر کرده و سازمان بهداشت جهانی نیز در خصوص آن هشدارهایی داده است. مقامات بهداشتی کشورهای متعدد، خانم های باردار و خانم هایی که قصد بارداری دارند را از سفر به مناطق آلوده منع کرده اند، چون بیشترین تهدید زیکا برای این افراد است. البته مقامات بهداشتی کشورمان بر این عقیده هستند که  ایران در محدوده ی امن قرار دارد و تا کنون مواردی از ابتلا به این بیماری در کشور دیده نشده است. با این حال بهتر است اطلاعاتتان را در خصوص ظهور و بروز چنین ویروسی بالا ببرید.

جاهای مرطوب خانه، قارچ بیماری زا دارند

کپک نوعی قارچ میکروسکوپی است که در مکان های مرطوب رشد می کند. به طور معمول کپک در بیشتر خانه ها دیده می شود. اگر چه از بین بردن آنها بسیار سخت است، اما برای سلامتی خود و خانواده این کار باید انجام شود. برخی از انواع کپک ها می توانند سمی و تهدیدی برای سلامتی باشند.

سین مثل سال نو، مثل سلامتی

همگی آرزوها و تصمیم هایی داریم که دلمان می خواهد در سال جدید عملی شوند. تصمیم می گیریم کارمان را گسترش دهیم، خانه نو بخریم، به مسافرت برویم و ... . البته باید یادمان باشد برای عملی کردن تصمیم های جدید نیاز به سلامتی داریم. بدون سلامتی نمی شود قدم از قدم برداشت، چه برسد به اینکه بخواهیم کارهای بزرگ انجام دهیم. در این مقاله 9 توصیه داریم تا سال جدید را با سلامتی شروع کنید و در طول سال سالم  و سرحال بمانید.

4 روش بلند کردن مژه ها؛ مزایا و معایب

کارشناسان، جوانب مثبت و منفی راه های مختلف بلند کردن مژه ها را بررسی کرده اند و جایگزینی برای ریمل چشم پیدا نموده اند. در این مطلب، مزایا و معایب پنج روش افزایش طول مژه ها را برای شما بیان می کنیم.

چه زمانی ورزش خطرناک می شود؟

همیشه در حین ورزش استراحت کافی داشته اید. معمولا مشکل زمانی خود را نشان می دهد که فرد به طور پیوسته و بدون وقفه ورزش می کند. میزان تعریق، حرارت بدن، تعداد ضربان قلب و ... همه از مواردی هستند که باید در حین ورزش به آن توجه شود.

نکاتی درباره استحمام در برخی بیماری ها

استحمام منظم برای حفظ بهداشت و سلامت بدن ضروری است. ولی افراد مبتلا به برخی بیماری ها باید موقع حمام کردن به یک سری از نکات توجه کنند تا بیماری شان بدتر نشود و یا خطری آنها را تهدید نکند. در این مطلب، نکات لازم در مورد استحمام برخی بیماران را بیان کرده ایم.

9 خطر خانه تکانی غلط برای سلامتی (اینفوگرافی)

هر سال با نزدیک شدن به فصل بهار و رسیدن سال جدید، ایرانی ها یک رسم بسیار پسندیده به نام خانه تکانی را تکرار می کنند. ولی همین کار پسندیده در صورتی که با شیوه نادرست انجام شود، به عملی مذموم و ناپسند تبدیل می شود. خانه تکانی نادرست به سلامتی ما آسیب می زند که حتی گاهی این صدمه غیر قابل جبران است. در اینفوگرافی زیر 9 آسیبی را که خانه تکانی غیر اصولی به سلامتی ما وارد می کند، به طور خلاصه برای شما آورده ایم.

برداشتن تخمدان در زنان؛ علل و عوارض

جلوگیری از بروز سرطان سینه و سرطان تخمدان (در زنان مستعد)، وجود کیست های خطرناک و دردهای ناشی از پیچ خوردن تخمدان از دلایل درآوردن تخمدان ها با عمل جراحی محسوب می شوند.

واقعیت هایی در خصوص سلامت آقایان

آقایان همیشه تصور می کنند که از سلامتی بالایی برخوردار هستند و مریض نمی شوند. در واقع تا زمانی که واقعا مریض نشده باشند و وضعیت شان اورژانسی نباشد، به پزشک مراجعه نمی کنند. متاسفانه در اغلب موارد نیز کار از کار گذشته و مسئله جدی می شود. در این مطلب واقعیت هایی در خصوص آقایان، مشکلات و بیماری ها یشان بیان می کنیم.

8 عامل بدخوابی در زنان باردار و راه حل آن

خوب خوابیدن در دوران بارداری به اندازه مادر شدن سخت است. با همه اتفاقاتی که در بدن و مغز یک زن باردار اتفاق میافتد، تعجبی ندارد که داشتن خواب شبانه عمیق، سخت شود. در اینجا چند مورد از شرایط برهم زننده خواب یک خانم باردار و ترفندهایی برای غلبه بر آنها را یاد خواهید گرفت.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.