تبیان، دستیار زندگی
در هیچ کشوری اجازه نمی دهند کسی که چارچوب های انضباطی کشور را رعایت نمی کند و ناهنجاری اجتماعی دارد ، بیاید و ساختارهای قانونی برای کشور وضع کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اکثریت مجلس آینده چه کسانی هستند؟

در هیچ کشوری اجازه نمی دهند کسی که چارچوب های انضباطی کشور را رعایت نمی کند و ناهنجاری اجتماعی دارد ، بیاید و ساختارهای  قانونی برای  کشور وضع کند.

مصاحبه آزاده مرنی - بخش سیاست تبیان
زهره طبیب  زاده نوری

زهره طبیب زاده نوری نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است. وی از نامزدهای دوره دهم مجلس شورای اسلامی می باشد. ایشان در گفت و گویی با خبرنگار تبیان نظر خود را راجع به انتخابات آینده به شرح زیر بیان نمودند.

تبیان : نظر شما درباره مجلس آینده چیست و از دیدگاه شما اکثریت مجلس آتی ، اصولگراست یا اصلاح طلب ؟
طیب زاده : من فکر می کنم توی شهرها و استان های مختلف متفاوت است. در تهران شرایط با سایر استان ها فرق می کند و فکر می کنم شانس اصلاح طلبان در تهران نسبت به شهرستان های دیگر بیشتر باشد و بنظرم یک تعداد حوزه های تهران به اصلاح طلبان اختصاص پیدا کند و یک تعداد به اصولگرایان. اما در استان های دیگر این شانس بیشتر متوجه اصولگرایان خواهد بود و این روند بیشتر بر می گردد به بافت فرهنگی و سیاسی موجود در کشور، براساس این شناخت فکر می کنم در استان های دیگر شانس اصولگرایان بیشتر خواهد بود.

تبیان : در مورد عملکرد شورای نگهبان در راستای احراز صلاحیت ها، نظرتان چیست؟
طیب زاده : عقل و شرع و قانون این را تأیید می کند که انضباط خاصی در ورود افرادی که می خواهند بیاییند و در سطح کلان برای کشور تصمیم گیری کنند ، وجود داشته باشد که براساس آن شاخص های قانونی، افراد برای اداره کشور ورود پیدا می کنند.
طبیعی است که در کشور این اجازه برای افرادی که مخالف نظام هستند وجود ندارد. در هیچ کشوری اجازه نمی دهند کسی که چارچوب های انضباطی کشور را رعایت نمی کند و از عوامل فساد اجتماعی است و ناهنجاری اجتماعی دارد و ساختارها را می شکند ، بیاید و ساختارهای  قانونی برای  کشور وضع کند. بنابراین من فکر می کنم عمل شورای نگهبان چیزی است که هم عقل غیردینی و هم عقل دینی آن را قبول دارد و آنچه شورای نگهبان عمل کرده است دقیقاً رعایت  ساختار های امنیت اجتماعی - سیاسی بوده است.

 تبیان : به نظر شما اولویت مجلس آینده چه خواهد بود؟
طیب زاده : من فکر می کنم اولویتِ حل مشکلات اقتصادی، در درجه اول قرار دارد و بعد مسائل فرهنگی در جامعه باید حل شود. متأسفانه ما با مشکلات عدیده ای در مسائل اقتصادی روبرو هستیم. ما در عرصه زیرساخت های اقتصادی، گمرکی و ... مشکلات فراوانی داریم که پدیده قاچاق را در کشور ایجاد کرده است و اگر این زیرساخت ها وجود نداشته باشد ما شاهد قاچاق بی رویه کالا خواهیم بود که ضربه بزرگی به اقتصاد کشور خواهد زد. هر چقدر ما بتوانیم این زیر ساخت ها را در گمرک کشور ایجاد بکنیم در واقع به تولید داخل و اشتغال کمک کردیم.

برای شرکت در نظر سنجی دهمین دوره انتخابات مجلس اینجا کلیک کنید

شما به چه کسی رای می دهید (نظر سنجی)