تبیان، دستیار زندگی
انتقال تجربه های موفق باعث ترویج بیشتر فرهنگ زکات در جامعه می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقال تجربه های موفق باعث ترویج بیشتر فرهنگ زکات در جامعه می شود

زکات

به گزارش تبیان به نقل از روز پنج شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست با مسوولان زکات استان افزود: استفاده و گسترش تجربه های درون استانی و حتی سایر استان ها برای توسعه شیوه ها و روش های موفق به تمام استان لازم و ضروری است.
وی ارتباط موثر مسئولان زکات استان با مردم و کشاورزان را امری لازم دانست و ادامه داد: نگاه مسوولان ما به زکات تنها هنگام جمع آوری محصول و دریافت آن از کشاورزان نباشد بلکه باید در طول سال و در غم و شادی کشاورزان نیز کنار آنان باشند.
امام جمعه قزوین با یادآوری اینکه امامان جماعت نیز در زمینه زکات باید پای کار بیایند، تاکید کرد: برای پیدا کردن جایگاه واقعی این امر الهی در استان، همه مسوولان با همکاری ائمه جمعه و جماعات باید به ترویج امر زکات در سطح جامعه بپردازند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین استفاده از افراد صاحب نفوذ برای شناسایی علاقه مندان به پرداخت زکات را نیز لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: ارتباط با چنین افرادی باعث می شود تا در کمترین زمان ضمن شناسایی افراد پرداخت کننده زکات، مردم نیز با این فریضه الهی آشناتر شوند.
رییس شورای زکات استان قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه باید پیش از زکات به امر نماز در هر منطقه توجه شود، افزود: کسانی که در این عرصه مسئول هستند نباید تنها در ترویج زکات تلاش کنند چرا که ترویج این فریضه الهی بدون پرداختن به نماز محقق نخواهد شد.
حجت الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه نماز بدون ولایت مورد پذیرش واقع نمی شود، اضافه کرد: دین بر مبنای نماز، روزه، زکات، حج و ولایت بنا شده اما براساس احادیث و روایت ها، ولایت از همه آنها افضل تر است زیرا کسی که همه شب ها به نماز، همه روزها به روزه، همه سال ها به حج و همه اموالش را زکات دهد اما نداند ولی امرش کیست، ذره ای ثواب نخواهد برد و از اهل ایمان نیز به شمار نمی آید.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین نیز در این نشست گفت: تاکنون 86 میلیارد و 69 میلیون ریال زکات در این استان جمع آوری شده که 62 درصد آن به نیازمندان و 38 درصد به پروژه های عمرانی تخصیص یافته است.
هدایت اله صفری یکی از مشکلات اساسی کشاورزان استان را عرضه نکردن محصول خود به بازار با قیمت مناسب عنوان و اضافه کرد: با وجود چنین مشکلاتی، خوشبختانه در بخش جمع آوری زکات استان قزوین دارای جایگاه مناسبی در کشور است.
8054


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .