تبیان، دستیار زندگی
آزمون های شفاهی چهارمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن برگزار می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزمون‌های شفاهی چهارمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن برگزار می‌شود

به گزارشتبیان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سید امیرحجازی مدیر مکتب القرآن الکریم و نماینده اداره اوقاف دهاقان از برگزاری آزمون شفاهی چهارمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن در دهاقان خبر داد.
وی اضافه کرد: آزمون شفاهی از یکم تا دوازدهم اسفند و مرحله کتبی نیز به طور همزمان در روز پنجشنه 13 اسفند در استان برگزار می‌شود.
حجازی استقبال قرآن آموزان را از این کلاس‌ها خوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: آزمون سراسری حفظ قرآن در 11 رشته حفظ قرآن و در سنین مختلف بین بانوان و آقایان درشهرستان دهاقان برگزار خواهد شد؛ قرآن‌آموزان این طرح با مراجعه به محل برگزاری کلاس‌ها در طول این دوره می‌توانند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.
حجازی با اشاره به اینکه مرحله شفاهی آزمون توسط خود مربی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این آزمون شرط ورود به مرحله کتبی است
کسانی که هر دو آزمون کتبی و شفاهی را امتحان داده باشند و حد نصاب 70 از مجموع 100 امتیاز را کسب کنند، از طریق اداره‌ اوقاف و امور خیریه گواهینامه قبولی برای این قرآن‌آموزان صادر می‌شود.
وی افزود: داوطلبانی که یک و یا چند جزء از قرآن را از حفظ دارند و موفق نشده‌اند در کلاس‌های این طرح شرکت کنند، به‌صورت داوطلب آزاد مجاز به شرکت هستند.
حجازی عنوان کرد: در این آزمون برای صحت حفظ 80 نمره، تجوید 10 نمره، صوت و لحن 5 نمره و وقف و ابتدا 5 نیز نمره برای قرآن‌آموزان درنظر گرفته شده است.
بر اساس گزارش ایکنا در پایان نماینده اداره اوقاف دهاقان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام با شماره تلفن 09139216520 تماس گرفته یا عبارت «حفظ»را به شماره 500020404030 پیامک کنند. همچنین در سایت www.navayehejaz.ir نیز می‌توانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .