تبیان، دستیار زندگی
قرائتی: ترویج فرهنگ نماز در مجتمع های گردشگری و بین راهی قم توسعه یابد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرائتی: ترویج فرهنگ نماز در مجتمع های گردشگری و بین راهی قم توسعه یابد

فرهنگ نماز

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر پنجشنبه در سمینار محراب مسافر که در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه افرادی از 100 ملیت با سفر به قم برای شناخت اسلام مراجعه کرده اند عنوان کرد: برای ترویج مساله نماز می توان جزوه هایی استدلالی منتشر و در میان مسافران و زائرن در مجتمع های بین راهی و رستوران ها قرار داد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: انقلاب و اهل بیت(ع) به قم چشم دارند، از همین رو باید قمی ها الگوی دیگران باشند.
وی با تقدیر از اقدام های دست اندرکاران امر نماز اظهار داشت: قم باید در هر چیزی نمونه و برای همه کشور الگو باشد.
قرائتی با بیان اینکه باید خدمات بین راهی در جاده ها به گونه ای باشد که نیاز مسافران را فراهم کند افزود: قم محور مواصلاتی 17 استان است، از همین رو باید در ارائه خدمات نیز سرآمد باشد.
وی با اشاره به اینکه خدمت به قم خدمت به خاندان اهل بیت(ع) است عنوان کرد: نگاه به نماز بدون نگاه اقتصادی و سیاسی است، از همین رو خدمت فرهنگی و معنوی بدون چشم داشت است.
قرائتی با اشاره به اینکه اگر می خواهید کاری کنید ارزانترین و زیباترین خدمات باید ارائه شود تصریح کرد: اگر کسی به خاطر دستاوردی خاص اقدام به انجام فعالیت فرهنگی و دینی کند کاری نامقدس است، از همین رو این دست فعالیت ها باید گمنام انجام شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: باید فعالیت در قم به گونه ای باشد که دیگران هم که به قم آمدند رنگ مذهب بگیرند، از همین رو نماز ما باید برجسته باشد.
سمینار محراب مسافر با هدف ترویج فرهنگ نماز و تجلیل از متولیان نمازخانه های مجتمع های گردشگری و بین راهی برتر و خادمان زائران اربعین در مجتمع تفریحی و گردشگری شهر آفتاب قم برگزار شد.ک/3
/8138/ 1175/1772


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .