تبیان، دستیار زندگی
فعالان قرآنی نسبت به هدایت جامعه اقدام کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالان قرآنی نسبت به هدایت جامعه اقدام کنند

فعالان قرآنی

به گزارش تبیان به نقل از حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی اولوالالباب در مشهد افزود: فعالان قرآنی و تربیت شدگان مکتب قرآن باید با تمسک به قرآن، آموزه های دینی را عالمانه به مردم و مخاطبان منتقل کنند.
وی با بیان اینکه درهدایت و راهنمایی مردم و افراد مختلف جامعه باید مسئولانه وعالمانه عمل کرد، اظهار داشت: وظیفه هدایت مردم از گمراهی و ظلمات به سوی نور و رستگاری تنها مختص ائمه اطهار(ع) نیست و همه فقها وعلمای دینی باید در حد توان در زمینه هدایت و رستگاری جوامع بشری تلاش کنند.
وی جهل را ریشه همه تاریکی ها دانست و گفت: در زندگی فاقد نور و روشنایی، ارزش ها و خوبی ها قابل دیدن و ادراک نیستند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه گمراهی امر واحدی نیست و به صورت شاخه شاخه و در زمینه های گوناگون وجود دارد، افزود: در طول تاریخ ظلمت ها و گمراهی های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری و عملی و اجرایی در جوامع مختلف بشری وجود داشته است که بیانگر عدم هدایت افراد به سوی نور و رستگاری است.
طرح ملی اولوالالباب(دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم) با هدف ترویج تدبر و به منظور تقویت فهم و عمل به قرآن، به همت مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد و با حمایت اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور، در تابستان و پائیز 94 برگزار شد و حدود 250 مربی از سراسر کشور تحت تعلیم این طرح قرار گرفتند.
مراسم اختتامیه این طرح روز پنجشنبه با حضور 130نفر از فراگیران و فعالان قرآنی از 10 استان کشور در مشهد برگزار شد.
5132/7505


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .