تبیان، دستیار زندگی
در بازارگردهای آخر سال اگر دقت بیشتری بكنید، خانم هایی را می بینید كه شادان و خندان و پرانرژی هستند و در مقابل آقایانی كه بی حوصله و خسته، گویی به دنبال همسرانشان كشیده می شوند. كمی اگر دقت كنند و راهكارهای لازم را بدانند آنچنان همسرشان را با خود همراه می
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه مردان را با خرید آشتی دهیم؟

راهکارهایی برای همراه کردن مردان در خرید نوروزی

در بازارگردهای آخر سال اگر دقت بیشتری بكنید، خانم هایی را می بینید كه شادان و خندان و پرانرژی هستند و در مقابل آقایانی كه بی حوصله و خسته، گویی به دنبال همسرانشان كشیده می شوند. كمی اگر دقت كنند و راهكارهای لازم را بدانند آنچنان همسرشان را با خود همراه می كنند كه نه نگرانی داشته باشد و نه ناراحتی.

فراوری:ه. منفرد -بخش خانواده ایرانی تبیان
مردان در خرید

در این یادداشت سعی كرده ایم راهكارهای همراه كردن آقایان را هنگام خرید و بازار رفتن مرور كنیم. با ما همراه باشید. بعضی مسائل هستند كه با فهمیدن و پذیرفتنشان راحت تر می توانید زندگی كنید. یكی از این مسائل تفاوت های خانم ها و آقایان در علاقه و لذت بردن از خرید كردن است. برای خانم ها خرید كردن، فرآیندی است كه در كنار تأمین اجناس مورد نیاز آنها، یك تفریح لذتبخش نیز به حساب می آید. آقایان اما خرید كردن را تكلیفی مثل دیگر تكالیف زندگی خود می دانند كه هرچه سریع تر بتوانند این تكلیف را به پایان برده و به سرانجام برسانند احساس بهتری دارند.

اندازه جیب همسرتان را درک کنید

هیچ مردی دوست ندارد در برابر خواسته ها و نیازهای همسر و فرزندانش شرمنده شود. مردان تمام تلاش شان را برای تأمین زندگی همسرشان می كنند و حتی گاهی 2 و 3 شیفت كار می كنند تا بتوانند هزینه های مالی خانواده را تأمین كنند. در چنین وضعیتی اینكه شما هنگام خرید همسرتان را تحت فشار و در مضیقه بگذارید چندان عادلانه به نظر نمی رسد. از پیامبر مهربانی و رحمت، حضرت محمد(ص) هم نقل شده كه ایشان همواره خانم ها را به رعایت و مدارا با وضعیت مالی همسر توصیه می كردند و در حدیثی تامل برانگیز فرموده اند: از زنی كه با شوهر خود مدارا نكند و از او چیزی را بخواهد كه انجام آن در قدرت او نباشد هیچ كاری قبول نخواهد شد و روز قیامت خدا را درحالی كه بر او غضبناك است ملاقات خواهد كرد.

یك لباس مناسب، یك قطعه ابزار كه جزو خریدهای همیشگی مورد علاقه آقایان است یا هر چیز دیگری كه می دانید همسرتان به آن علاقه دارد. با این كار نه تنها همسرتان را درگیر فرایند خرید می كنید بلكه او را دوباره سر ذوق می آورید

با برنامه خرید كنید

از جمله تفاوت های اساسی زنان و مردان هنگام خرید، ساختاریافتگی ذهنی آقایان در برابر و پراكندگی و وسعت ذهنی در خانم هاست. همسر شما به عنوان یك مرد انتظار دارد پیش از خرید، برنامه خرید شما مشخص باشد. اینكه بدانید از كجا می خواهید خرید كنید، چه چیزهایی بخرید و تقریبا چه زمانی را صرف خرید كنید. سعی كنید این تفاوت را در همسرتان محترم بشمرید و هنگام خرید، آشفتگی او را با متمركز و هدف دار كردن خریدتان به حداقل برسانید. این درست است كه شما دوست دارید از این مغازه و این پاساژ به مغازه و پاساژ بعدی بروید و برای بررسی و خریدن هر چیزی كه لازم دارید زمان صرف كنید ولی باور داشته باشید كه هیچ چیز بیشتر از این كار نمی تواند همسر شما را كلافه و عصبی كند.

برای بچه ها چه فکری کرده اید؟

در طول خرید معمولا شما كه انتخاب كننده اصلی و محور خرید هستید مشغول و سرگرم كار خودتان می شوید و بچه ها غالبا روی دوش همسرتان می افتند. بچه ها در این موارد غر می زنند، گریه می كنند، گرسنه می شوند، نیاز به دستشویی پیدا می كنند، به وسیله های چیده شده در مغازه ها دست می زنند و خلاصه هزارجور شیطنت و دردسر برای پدر بیچاره درست می كنند. حالا شما درنظر بگیرید برای پدری كه اصل بازار آمدن را یك تكلیف آزار دهنده می بیند، فشار بچه ها چقدر سخت است و چه بر سرش خواهد آورد.

زمان خرید را درست انتخاب کنید

انتخاب زمان مناسب برای خرید رفتن همراه همسرتان یكی از ظرافت های مهمی است كه شما باید درنظر داشته باشید. خودتان را جای همسرتان بگذارید. فرض كنید شما قرار است كاری را انجام دهید كه علاقه ای به آن ندارید و آن را یك تكلیف آزار دهنده می دانید، طبیعی است برای چنین كاری رغبت چندانی نداشته باشید، حالا فرض كنید این كار آزار دهنده در زمانی اتفاق بیفتد كه شما خسته اید پس برای جلوگیری از چنین شرایطی دقت كنید حتما زمان مناسبی را برای خرید رفتن با همسرتان انتخاب كنید و مدت زمان خرید را نیز به حداقل برسانید.

از جمله تفاوت های اساسی زنان و مردان هنگام خرید، ساختاریافتگی ذهنی آقایان در برابر و پراكندگی و وسعت ذهنی در خانم هاست. همسر شما به عنوان یك مرد انتظار دارد پیش از خرید، برنامه خرید شما مشخص باشد

سقف خرید را مشخص كنید

قبل از خرید با همسرتان صحبت كنید و بر سر مبلغی كه می توانید در این دوره از خرید هزینه كنید، توافق كنید. مردها معمولا نگران این هستند كه مبادا هزینه های خرید از مبلغی كه آنها درنظر گرفته اند بیشتر شود و شرمنده همسرشان شوند. بهتر است همان ابتدای خرید تكلیف تان را با همسرتان مشخص كنید و سقف خرید را معین كنید.

به همسرتان جایزه بدهید

یك لباس مناسب، یك قطعه ابزار كه جزو خریدهای همیشگی مورد علاقه آقایان است یا هر چیز دیگری كه می دانید همسرتان به آن علاقه دارد. با این كار نه تنها همسرتان را درگیر فرایند خرید می كنید بلكه او را دوباره سر ذوق می آورید. همچنین می توانید برای همه خریدهایتان نظر همسرتان را بپرسید اما از او انتظار نظر تخصصی و دقیق در همه موارد را نداشته باشید. در مقابل اما می توانید به صورت گزینشی در موارد خاصی كه نظر همسرتان برایتان اهمیت ویژه ای دارد از همسرتان بخواهید كه در این مورد خاص نظر دقیقی به شما بدهد. به همسرتان بگویید كه در این مورد نظر او اهمیت زیادی برای شما دارد و درخواست كنید تا با حوصله و دقت پاسخ شما را بدهد.



منبع: همشهری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.