تبیان، دستیار زندگی
اخلاص رمز رسیدن به مقام شهادت است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخلاص رمز رسیدن به مقام شهادت است

خبرگزاری

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی، دبیر ستاد اقامه نماز گیلان در یادواره شهدای مسجد بادی الله رشت که امشب(1 اسفند) در این مسجد برگزار شد، اظهار کرد: انسان برای صعود معنوی و پیشرفت نیاز به دو بال ارتباط با خداوند کریم و مردم دارد.

وی با بیان اینکه اگر کسی رابطه‌اش با خداوند خوب و با مردم باشد قدرت پرواز به درگاه الهی ندارد، گفت: کسانی که هم تنها به ارتباط با مردم اکتفا کنند پیشرفت معنوی نخواهند داشت.

دبیر ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به آیات ابتدایی سوره بقره، اظهار کرد: قرآن هدایتگر کسانی است که ارتباط با خداوند و مردم را توام داشته باشند.

وی بهترین راه ارتباط با خداند را نماز دانست و گفت: بهترین راه ارتباط با مردم هم انفاق و دستگیری از آنان است.

حجازی خاطرنشان ساخت: افرادی که قصد سعادتمندی در دنیا و آخرت را دارند از طریق اعمادی عبادی با خداوند و از طریق انفاق با خلق خدا ارتباط برقرار می‌کنند.

وی ایمان، عمل و اخلاق را سه عرصه‌ای دانست که شهدا در آن سرآمد بودند و گفت: شهدا ایمان خود در میدان آزمایشات مختلف الهی آزموده بودند و به درجه قرب دست پیدا کردند.

دبیر ستاد اقامه نماز گیلان افزود: عمل شهدا آنقدر خالص و پاک بود که آنان را برگزیده دوران ساخت و به جوار رحمت الهی متصلشان کرد.

وی تاکید کرد: اخلاص رمز رسیدن به مقام شهادت است.

حجازی، ایمان به خدا، انفاق و ایثار، نماز، زکات، وفای به عهد و صبر و استقامت را از صفات نیک مورد تاکید قرآن خواند و گفت: بالاتر از همه این نیکی‌ها مقام شهادت است.

وی با بیان اینکه از شئون ارتباط شهدا با مردم داشتن قدرت شفاعت است، گفت: طبق روایات اسلامی شهدا در روز قیامت از 70 نفر شفاعت می‌کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز گیلان، آسودگی اجتماع  و زنده ماندن ارزش‌های جامعه را از دیگر راه‌های ارتباط شهدا با مردم دانست و گفت: از مهمترین برکات شهدا زنده ماندن اخلاقیات بوده که به نفع افراد و جامعه است.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .