تبیان، دستیار زندگی
شهرام ناظری خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی در شصت و ششمین سالروز تولدش میهمان استان البرز شد. این برنامه در ادامه دور دوم تور کنسرت «ناگفته» به مدت دو شب (29و30) بهمن ماه در تالار شهیدان نژادفلاح کرج با استقبال پرشور علاقه مندان به موسیقی سنتی کشور برگزار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ناگفته» شوالیه آواز ایران

شهرام ناظری خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی در شصت و ششمین سالروز تولدش میهمان استان البرز شد. این برنامه در ادامه دور دوم تور کنسرت «ناگفته» به مدت دو شب (29و30) بهمن ماه در تالار شهیدان نژادفلاح کرج با استقبال پرشور علاقه مندان به موسیقی سنتی کشور برگزار شد.

بخش هنری تبیان
شوالیه آواز

شوالیه آواز ایران که با نیم ساعت تأخیر در سالن حضور پیدا کرده بود ضمن خیر مقدم به مخاطبان گفت: از لطف شما دوستان گرامی بسیار سپاسگزارم که با وجود ترافیک و گرفتاری های زندگی همچنان از موسیقی ایرانی استقبال می کنید و مایه دلگرمی هنرمندان هستید. استاد ناظری کنسرت «ناگفته» را تنظیمی از موسیقی کلاسیک و سنتی با اشعاری از حضرت مولانا و حافظ بزرگ معرفی کرد و در ادامه افزود: در خصوص تأخیرم در سالن عذرخواهی می کنم؛ گویا قرار نیست کاری، رأس ساعت به سرانجام برسد.
خواننده قطعه معروف «نیستان» که شامگاه پنجشنبه نیز در همین تالار اجرای برنامه داشت ضمن گلایه از وضعیت نامناسب این سالن گفت: این تالار برای اجرای موسیقی بویژه این برنامه که جنبه موسیقی کلاسیک دارد نامناسب است و از نظر آکوستیک وضعیتش بسیار خراب است. در واقع در ایران تنها تالار رودکی، که ساخت آن به پیش از انقلاب برمی گردد از نظر آکوستیک مناسب است.
در این 30 سال گذشته هم خیلی چیزها ساخته شد بجز یک سالن مناسب موسیقی، اما امیدواریم در این دولت جدید به خاطر علاقه مندان موسیقی، فکری هم برای سالن های موسیقی شود. واقعاً حیف است که موسیقی جدی به گوش مخاطبانش ناخوشایند برسد. شوالیه موسیقی ایرانی در بخش اول، فصل نخست آلبوم ناگفته با نام «آفرینش» با قطعه نوازی های «صلح اتمی» و «ساز و آواز»، غزل «من که حیران ز ملاقات توام» مولانا و غزل «مرا می بینی و هر دم زیادت می کنی دردم» حافظ را با تنظیم حافظ ناظری اجرا کرد. در ادامه غزلی از مولانا با نام «نهان مکن» با مصرع «بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن» توسط شهرام ناظری اجرا شد.
پس از اجرای مثنوی خوانی پدر و پسر که مورد توجه ویژه حاضران قرار گرفت فصل چهارم آلبوم «ناگفته» و «رقص کهکشان ها» با تشویق بسیار به مخاطبان ارائه شد. پدرام فریوسفی ویولن، بابک غسالی عود، امین غفاری ویولا، شهریار نظری دف/بم باژ، فرهاد صفری زروان/کارنگ نوازندگان کنسرت «ناگفته» در شهر کرج به همراه گروه کر بودند.



منبع: ایران/ ندا سیجانی