تبیان، دستیار زندگی
پیك 2008 پكن هدفمندترین سمبل تاریخ المپیك مسئولین برپایی بازی های المپیك 2008 پكن ضمن پرده برداری از نشان بیست ونهمین دوره بازیهای المپیك به میزبانی شهر پكن در كشور چین این نشان را " پكن رقصان " نام گذاری كردند. مرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشان بازیهای المپیك 2008 پكن هدفمندترین سمبل تاریخ المپیك

مسئولین برپایی بازی های المپیك 2008 پكن ضمن پرده برداری از نشان بیست ونهمین دوره بازیهای المپیك به میزبانی شهر پكن در كشور چین این نشان را " پكن رقصان " نام گذاری كردند.

مراسم باشكوه و چشمگیر افتتاح استادیوم ملی پكن به همراه پرده برداری از نشان بازیهای المپیك 2008  با همراهی 2008 نفر از مقامات عالی رتبه كشور چین مسئولین ایالتی، ولایتی، استانی و شهرستانی كشور و جمع كثیری از مهمانان خارجی برگزار شد . آرم و نشان این دوره از بازیها در عین سادگی جلوه و زیبایی خاص و چشم نوازی داشت ، ورزشكاری كه در یك پس زمینه قرمز رنگ به سمت پیروزی در حركت است.

وانگ كی شان ، رئیس حزب كمونیست پكن وهیان وربروگن عضو كمیته بین المللی المپیك ضمن حضور در جایگاه مخصوص تماشاچیان از نحوه بر پایی مراسم افتتاحیه استادیوم و نشان بازیها به شدت تحت تأثیر قرار گرفته بودند.

نكته جالب توجهی كه در مورد آرم رقابت های المپیك 2008 پكن به چشم می خورد، نحوه طراحی این نشان است. این آرم سمبل دومین حرف الفبای پكنی است كه به مفهوم سرچشمه كمك نیز می باشد.

ژاك روژه رئیس كمیته بین المللی المپیك نیز در یك نطق ویدئویی در مورد سازماندهی پكن و آماده سازی این شهر برای میزبانی المپیك 2008 گفت:" از اینكه می بینم تلاش و كوشش های بی وقفه مسئولین پكن برای آماده سازی این شهر جهت برپایی بازیهای قریب الوقوع المپیك به بار نشسته است بسیارخوشحالم.

وی در ادامه در مورد نشان و سمبل ایندوره از رقابت ها اظهار داشت: " چین یكی از كشورهایی است كه باید به دارایی ها و پیشینه با ارزش فرهنگی اش ببالد."

روژه همچنین افزود:" این نشان جدید باید سمبلی از غرور وعزت نفس چینی ها شود."

رئیس كمیته بین المللی المپیك اشاره كرد:" این نماد ِ تازه ، به سرعت انگیزه احترام و قدرت چینی ها را به عنوان یكی از میراث های قدیمی  مردم این كشور در هر بیننده ای  تلقین  می كند. این نشان نویده دهنده پتانسیل بالای پكن در برپایی بازیهای پرشكوه المپیك است."

وی تصریح كرد:" این موفقیت ، رویداد مهم و نقطه عطفی درتاریخ المپیك كشور شما چینیان است . به طور حتم این نشان به زودی به سرتاسر دنیا سفر خواهد كرد و پیر وجوان، مرد و زن این آرم را همراه دیگر نشان های المپیك در قلب خود حفظ خواهند كرد والبته جایگاه آن در مركز بازیها است.

مطمئن هستیم كه این آرم خیلی زود مقام و رتبه خوب و درخوری را به عنوان یكی از پرمعناترین و هدفمندترین سمبل های تاریخ المپیك به خود اختصاص خواهد داد."