تبیان، دستیار زندگی
نمایندگی حق نیست وظیفه است/نامزدهای خارج از لیست انصراف دهند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامزدهای خارج از لیست انصراف دهند

دبیر کل جبهه پیروان با اشاره به گلایه برخی نامزدها که معتقدند حقشان ضایع شده است، عنوان کرد: نمایندگی حق نیست بلکه وظیفه است بنابراین کسانی که اسمشان در لیست نیامده، کنار بروند.

بخش سیاست تبیان

باهنر

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار مهر، محمد رضا باهنر در همایش انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان که به میزبانی جامعه اسلامی مهندسین در مجتمع فرهنگی شهدای موتلفه برگزار شد، با اشاره به برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند ماه گفت: ممکن است انطباق این دو انتخابات بر هم، باعث شود که اهمیت یکی از انها تحت شعاع دیگری قرار گیرد.

باهنر با اشاره به تاثیر نتیجه انتخابات در سرنوشت سیاسی، دفاعی، اقتصادی، اجتماعی و بین المللی کشور، افزود: در این رابطه می توان تفاوت میان مجلس ششم با مجالس پنجم و هفتم را مثال زد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: آثار زیانباری که مجلس ششم بر جای گذاشت و هزینه هایی که بر نظام تحمیل کرد به حدی است که نیاز به شکافتن ندارد؛ بنابراین هم اصل انتخابات و هم نتیجه آن بسیار اهمیت دارد و آثار آن تا عمق خانه ها راه می یابد و در اقتصاد، معیشت و اشتغال دیده می شود.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری گفت: شاید آن طور که نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی با گوشت و پوست افراد درک می شود نتیجه انتخابات خبرگان درک نشود، چون آن در یک منزلت دیگر انجام می شود.

وی با بیان اینکه از یک هفته پیش از ارتحال امام(ره) غوغایی در رسانه های خارجی به پا شده بود و خواب های بسیاری برای کشور می دیدند، اظهار داشت: بعد از اعلام خبر انتخاب رهبری توسط خبرگان، همه خبرگزاری های خارجی خفه خوان گرفتند و تا ۷۲ ساعت جز آهنگ و ترانه چیزی پخش نمی کردند، چون نمی فهمیدند که چه اتفاقی افتاده است.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: وقتی انسان این نتیجه را می بیند، آن وقت می فهمد معنی حرف امام که می فرمودند مجلس خبرگان پیشتوانه ولایت فقیه است، چیست.

شأن مجلس خبرگان، رفیع و فراتر از چپ و راست است

باهنر خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان به منزله یک پایگاه آتش نشانی است که شاید سالها کاری نداشته باشند اما به وقت خودش کار بزرگی انجام می دهند؛ به همین دلیل شأن مجلس خبرگان، چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نیست و این دعواها برای ما در مجلس است که چه کسی چپ و راست است و چه کسی اصلاح طلب یا هنجارشکن.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یک لحظه فکر کنیم که در این منطقه پرآشوب با پول و نیروی مسلمانان جنگ نیابتی راه انداخته اند، و ایران یک جزیره امن شده است، اگر ذره ای تحلیل وجود داشته باشد می فهمیم که همه اینها را مدیون توجهات الهی و حضرت ولی عصر (عج) و بصیرت عمیق مقام معظم رهبری هستیم.

باهنر  تصریح کرد: این روزها خارجی ها برای ما خط و نشان می کشند که به چه کسی رای بدهیم وبه چه کسی رای ندهیم، اما هر کسی رای بیاورد انشااالله مجلس خبرگان جایگاه رفیع خود را خواهد داشت و این خواب های آشفته تعبیر نخواهد شد.

نامزدهای خارج از لیست ائتلاف، برای پیروزی اصولگرایان کنار بروند

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند کمی طول کشید، اما جامعه اصولگرایی به وحدت خوبی رسیدند و بعد از تلاش سنگین به این فهرست ۳۰ نفره رسیدیم.

باهنر ادامه داد: شاید اگر این فهرست را  جلوی هر کسی بگذاریم، نسبت به چند نفر ایراد داشته باشد و  چند نفر را ذیحق بداند، اما با یک تصمیم جمعی به این ۳۰ نفر رسیده ایم و من فکر می کنم که این بهترین تصمیم است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان را دست چین کردیم و از میان آنها به ۵۰ نفر رسیدیم، گفت: هر کدام از ۵۰ نفر را که می خواستیم از لیست بیرون بگذاریم مانند این بود که بخواهیم یکی از فرزندان خود را قربانی کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه اظهار داشت: قرار بود عزیزانی که اسمشان در لیست نیست، به نفع جبهه اصولگرایی کنار بروند که تعداد زیادی این کار را کردند، اما تعدادی هم نکردند که جای گلایه دارد، اما توقع این بود که برای منفعت دسته جمعی این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به گلایه برخی نامزدها که معتقدند حقشان ضایع شده است، عنوان کرد: نامزدها حق ندارند و نمایندگی نیز حق نیست بلکه وظیفه است؛ این مردم هستند که حق دارند، اما باید برای یک حق و منفعت بالاتر که پیروزی اصولگرایان در انتخابات است، کسانی که اسمشان در لیست نیامده، کنار بروند.

برخی ها نذر مجلس آمدن کرده اند؛ قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبان و اصولگرایان برایشان فرقی نمی کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم تعهد و وفاداری به کار تشکیلاتی توسط نامزدهای انتخابات اظهار داشت: برخی ها نذر کرده اند که به مجلس بیایند و برایشان فرقی نمی کند که اصلاح طلبان از آنها حمایت کنند یا اصولگرایان؛ این، یک تفکر سیاسی و دیدگاه مدبرانه نیست.

باهنر در ادامه با تاکید بر لزوم رای دادن به تمام ۳۰ نامزد ائتلاف اصولگرایان گفت: تردید نکنید که ننوشتن هر یک نفر از نامزدهای ائتلاف در برگه رای، به این معناست که به یک اصلاح طلب اجازه ورود به مجلس را داده ایم و اصلا این طور نیست که اگر یک نفر را از لیست حذف کردیم یک اصولگرای ناب تر بالا می آید.

وی در پایان با تاکید بر نظام بهره گیری از فرصت ۴ الی ۵ روز آینده برای تبلیغ به نفع نامزدهای اصولگرا گفت: همه همت کنید که اگر خدایی نکرده نتیجه مطلوبی بدست نیامد، پیش خود و خدای خودمان شرمنده نباشیم که به وظیفه عمل نکرده ایم.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .