تبیان، دستیار زندگی
آفتاب ، مهتاب تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس دهم در گلستان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آفتاب، مهتاب تبلیغات نامزدهای مجلس

این روزها برخی نامزدهای انتخابات در حوزه های انتخابیه گلستان از ابتدای صبح در قالب کاروانی از خودروها و اعضای ستادهای خود، راهی مناطق روستایی می شوند تا با گفتگو با روستائیان، معتمدان روستا به معرفی برنامه های خود در خصوص کاهش مشکلات اقتصادی و اشتغال و به عبارتی بیان چشم انداز برنامه چهار ساله خود بپردازند.

بخش سیاست تبیان

گلستان

به گزارش تبیان به نقل از  ایرنا ، تبلیغات رسمی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی که از بامداد پنجشنبه 29 بهمن آغاز و به مدت هفت روز ادامه دارد، در استان گلستان به شیوه جدیدی و اینکه روز در مناطق روستایی و شب ها در شهرها و ستادهای شهری پیگیری می شود تا بلکه آرای هر دو نقطه کمکی به حضور در کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شود.
این روزها برخی نامزدهای انتخابات دهمین دوره شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه گلستان از ابتدای صبح در قالب کاروانی از خودروها و طرفداران و اعضای ستادهای خود راهی مناطق روستایی می شوند تا با گفتگو با روستائیان، معتمدان روستا و بویژه جوانان به معرفی خود و برنامه های خود در خصوص کاهش مشکلات اقتصادی، ایجاد رفاه بیشتر، اشتغال، اجرای طرح های عمرانی و به عبارتی بیان چشم انداز برنامه چهار ساله خود بپردازند.
اوج این شیوه تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس در مناطق روستایی حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در شرق گلستان و حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در غرب استان که شهرستان های زیادی را شامل است، دیده می شود.
از سوی دیگر نامزدهای انتخابات مجلس دهم همچنین برای جلب آرای بیشتر مردم شعارهای کلی چون 'وحدت، آرامش، پیشرفت، رفاه و همدلی، توسعه و پیشرفت، ما می توانیم اگر بخواهیم، صداقت، خدمت و آبادانی، همدلی و همزبانی، معیشت، امنیت و پیشرفت، امید به آینده' استفاده می کنند، هرچند بسیاری از روستائیان توجه کمی به این شعارها نشان می دهند و بیشتر در پی شنیدن سخنانی برای رفع مشکلات روستای خود از جمله اجرای طرح های عمرانی و ایجاد اشتغال برای جوانان خود هستند.
تبلیغات روز در روستا و شب در شهر که در ابتدا بیشتر از سوی نامزدهای با احتمال رای بالا در حال انجام بود در ادامه به الگویی برای سایر نامزدهای نمایندگی مجلس دهم در استان گلستان تبدیل شده و پای آنها را هم به برخی روستاها از جمله در مناطق دور افتاده و پرجمعیت حوزه های انتخابیه مرتبط باز کرده است.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 90، آمار جمعیتی استان گلستان یک میلیون و 650 هزار نفر بود که کمتر از نیمی از آنان در مناطق روستایی سکونت دارند.
هم اینک گفته می شود که جمعیت استان در 29 نقطه شهری و 1008 روستا به یک میلیون و 850 هزار نفر رسیده است.
در استان گلستان شش حوزه انتخابیه اصلی مجلس شورای اسلامی شامل حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش، حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، حوزه انتخابیه گنبدکاووس، حوزه انتخابیه علی آبادکتول، حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر و حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان وجود دارد که دارای هقت کرسی نمایندگی هستند.
ستاد انتخابات استان گلستان برای جمع آوری آرای مردم استان در انتخابات یک هزار و 332 شعبه اخذ رای در قالب شش حوزه انتخابیه اصلی پیش بینی کرده است و 19 هزار و 900 نفر عوامل اجرایی انتخابات هستند که با احتساب اعضای هیات نظارت و عوامل حفاظتی حدود 26 هزار نفر می شوند.
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، استان گلستان دارای یک میلیون و 288 هزار و 536 نفر واجد شرایط رای است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند 94 برگزار می شود.



منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .