تبیان، دستیار زندگی
شرکت در انتخابات امری ملی و شرعی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایندگان به وظایف خود عمل کنند

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در انتخابات هفتم اسفند تنها به فکر انتخاب فرد اصلح از نگاه قرآن، احادیث و توانمندی فردی آنان است تا بتوانند به وظیفه شرعی و ایمانی خود دست پیدا کند.

بخش سیاست تبیان
سیستان

در آستانه دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری که تمام جهانیان چشم به آن دوخته اند، ایرنا مرکز زاهدان از چند نفر از علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان از جمله «مفتی عبدالغنی رییسی، مولوی خلیل الله ربانی، مولوی سید محمد ریگی، مولوی محمد نعیم رئیسی، مولوی علی ایزد پناه و مولوی عبدالستار حسین زهی» دعوت کرد تا در نشستی نقطه نظرات خود را در باره این امر مهم سیاسی بیان کنند.

*مفتی اهل سنت در نیکشهر در این نشست گفت: با توجه به اینکه انتخابات یک امر شرعی و ملی است شرکت در این رویداد مهم ملی نیز بر عموم مردم واجب و ضروری محسوب می شود.
مفتی عبدالغنی رئیسی اظهار داشت: انتخابات و رای دادن در آن یک امانت الهی است و باید از سوی آحاد مردم به بهترین شکل برگزار و فرد شایسته انتخاب شود.
وی گفت: همه ملت ایران به ویژه علما و فرهیختگان آگاهانه موضوع انتخابات را آسیب شناسی کنند تا مورد سو استفاده دشمنان قرار نگیرد.
امام جمعه موقت و مفتی اهل سنت نیکشهر افزود: ملت ایران همیشه آگاهانه در تمام انتخابات نظام جمهوری اسلامی حضور پر رنگی دارند که در این رویداد پیش رو نیز به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و حماسه ای کم نظیر در این عرصه به وجود می آورند.
مفتی اهل سنت نیکشهر بیان کرد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در انتخابات هفتم اسفند تنها به فکر انتخاب فرد اصلح از نگاه قرآن، احادیث و توانمندی فردی آنان است تا بتوانند به وظیفه شرعی و ایمانی خود دست پیدا کند.
وی ادامه داد: نامزد مورد نظر نیز باید شعور سیاسی بالایی داشته باشد تا بتواند از توانمندی خود در قانون گذاری مجلس شورای اسلامی استفاده کرده و در این صحنه تاثیر گذار باشد.

**امام جمعه اهل سنت دهستان گوهر کوه خاش نیز گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی سرآمد همه انتخابات در کشورهای جهان است که با مشارکت و حضور گسترده مردم به نحو شایسته ای برگزار می شود.
مولوی خلیل الله ربانی اظهار داشت: مردم در انتخابات هفتم اسفند با آرامش و دلسوزی بهترین فردی را که شایستگی بالایی دارد و مطیع فرمان رهبر فرزانه انقلاب است و به مردم خدمت می کند برای مجلس انتخاب می کنند.
وی افزود: دشمنان نظام اسلامی چشم به انتخابات و حضور مردم ایران دوخته اند و سعی و تلاش آنان ایجاد تفرقه بین ملت ایران است که همه باید در این زمینه هوشیار باشند.

*امام جمعه اهل سنت کارواندر ایرانشهر نیز گفت: انتخابات امر شرعی است و باید ملت ایران دست به دست یکدیگر بدهند تا افراد اصلح را به مجلس شورای اسلامی بفرستند.
مولوی سید محمد ریگی اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی در طول 37 سال از عمر با برکت این نظام الهی توطئه ها و فتنه های زیادی علیه ملت و نظام اسلامی طراحی و اجرا کردند اما مردم ما همواره با آگاهی در صحنه حضور یافته و دشمنان را ناامید کرده اند و این بار نیز با حضور گسترده در انتخابات حماسه سیاسی دیگری را خلق می کنند.
وی ادامه داد: حضور گسترده مردم ایران اعم از شیعه و سنی در انتخابات هفتم اسفند خاری در چشم دشمنان خواهد شد و مردم منطقه کارواندر نیز از هم اکنون با شور و نشاط آماده حضور در انتخابات هستند.

**امام جمعه اهل سنت هیچان بخش مرکزی نیکشهر نیز گفت: ملت ایران از شعور سیاسی بالایی برخوردارند و حساسیت های کشور را به خوبی می دانند.
مولوی محمد نعیم رئیسی اظهار داشت: حضور گسترده شیعه، سنی و همه اقوام ایرانی در انتخابات هفتم اسفند یک وظیفه شرعی است که می تواند در سرنوشت ملت تاثیر گذار باشد.
وی ادامه داد: دشمنان به خوبی می دانند انتخابات در هر دوره با حضور گسترده مردم ایران با شکوه بیشتری برگزار می شود و از همین مساله بیم دارند و به دنبال کمرنگ کردن حضور ملت ایران در این صحنه سیاسی هستند.
امام جمعه اهل سنت هیچان بخش مرکزی نیکشهر بیان کرد: همانطور که ملت فهیم ایران در راهپیمایی 22 بهمن با حضور گسترده به دشمنان نشان دادند که از آرمان های این نظام کوتاه نمی آیند در انتخابات هفتم اسفند نیز بار دیگر حضورشان را به رخ جهانیان خواهند کشید.
مولوی رئیسی آمادگی مردم بخش مرکزی نیکشهر به ویژه منطقه هیچان برای حضور پرشور در انتخابات هفتم اسفند را اعلام کرد.
**امام جمعه اهل سنت بخش بنت شهرستان نیکشهر نیز گفت: مشارکت گسترده آحاد مردم در انتخابات، سبب خشم و شکست دشمنان در عرصه سیاسی و اجتماعی خواهد شد.
مولوی علی ایزد پناه اظهار داشت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب انتخابات هفتم اسفند را از حساسیت بالایی ذکر فرمودند مردم نیز با حضور گسترده خود به ندای رهبری گوش فرا خواهند داد.
وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات می تواند توطئه های دشمنان را نقش برآب کرده و بار دیگر بر عزت و اقتدار این نظام بیفزاید به همین سبب مردم بخش بنت آماده حضوری باشکوه برای خلق حماسه ای جاویدان هستند.

**امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش نیز گفت: حضور گسترده آحاد مردم اعم از شیعه و سنی در انتخابات هفتم اسفند بار دیگر توطئه دشمنان را نقش برآب می کند.
مولوی عبدالستار حسین زهی گفت: حضور گسترده آحاد مردم در صحنه انتخابات هفتم اسفند سبب شکست ایادی استکبار در منطقه می شود.
وی بیان کرد: انتخابات رویدادی است که در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی همیشه شگفت آفرین بوده و سبب تضعیف دشمنان داخلی و خارجی شده است و به یقین مردم ایران به ویژه شهرستان خاش با حضور باشکوه خود در انتخابات یک بار دیگر شکوه و عظمت خود را به رخ جهانیان می کشند.
استان سیستان و بلوچستان دارای هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز 2 نماینده، زاهدان 2 نماینده، خاش یک نماینده ، ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز یک نماینده، سراوان، سیب سوران مهرستان یک نماینده و نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند یک نماینده است.
استان سیستان و بلوچستان افزون بر دو میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 685 هزار و 760 نفر آنان واجد شرایط رای دادن هستند.
سه نامزد مجلس خبرگان رهبری و 131 نامزد مجلس شورای اسلامی در این استان برای بدست آوردن اکثریت آرا مردم رقابت می کنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند 94 در سراسر کشور برگزار می شود.



منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .