تبیان، دستیار زندگی
فرماندار قرچک: بازرسان زمینه برگزاری انتخاباتی با شکوه و قانونمند را فراهم کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازرسان انتخاباتی

مهمترین وظیفه بازرسان انتخابات نظارت کامل بر فرآیند اجرایی انتخابات و فعالیت عوامل برگزاری آن است تا رأی و خواسته مردم در انتخاب بهترین فرد محقق شود.

بخش سیاست تبیان

بازرس

مسعود مرسل پور در همایش آموزشی و توجیهی بازرسان و سربازرسان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان که در محل کانون ملائک قرچک برگزار شد گفت: مهمترین وظیفه بازرسان انتخابات نظارت کامل بر فرآیند اجرایی انتخابات و فعالیت عوامل برگزاری آن است تا رأی و خواسته مردم در انتخاب بهترین فرد محقق شود.
وی افزود: بازرسان انتخابات چشم و گوش نظام محسوب می شوند و حق طرفداری از نامزدها را ندارند و باید بی طرفانه مسئولیت خود را برای تحقق حماسه ای عظیم در انتخابات پیش رو انجام دهند.
وی گفت : هیات های بازرسی انتخابات وظیفه کنترل و نظارت بر حسن اجرای قانون در تمامی فرآیندهای انتخابات و پیشگیری از تخلفات احتمالی را بر عهده دارند و باید با جدیت به این وظیفه عمل کنند.
مرسل پور اظهار کرد: بازرسان به عنوان امین مردم ، لازم است تا بدون تاثیر پذیری از دیگران و بدور از هرگونه مصلحت اندیشی به وظیفه خود عمل کرده و از آراء مردم به عنوان حق الناس حراست کنند.
وی با تاکید بر شناسایی آسیب ها و پیشگیری از توطئه ها در انتخابات مجلس توسط هیات های اجرایی ، بازرسی و نظارت از آنان خواست تا با دقت مسائل انتخاباتی را رصد کرده و با آسیب هایی که بر حضور پرشور مردم در انتخابات تأثیر می گذارد برخورد کنند.
فرماندار قرچک از بازرسان انتخابات خواست تا با دقت در مشاهدات، توجه به واقعیت ها، پرهیز از برداشت های سلیقه ای و قضاوت زودهنگام ، تجزیه و تحلیل تمام رویدادها ، بررسی نحوه تبلیغات انتخاباتی و پرهیز از دخالت در امور اجرایی انتخابات، زمینه برگزاری انتخاباتی با شکوه، قانونمند و شفاف را فراهم کنند.
در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شهرستان قرچک 128 بازرس ، 10 سربازرس ، 5 نفر به عنوان رئیس و اعضاء هیأت بازرسی فعالیت می کنند.
حوزه انتخابیه ورامین ، قرچک و پیشوا یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان روز هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.



منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .