تبیان، دستیار زندگی
افرادی باید انتخاب شوند که قبله گاه شان «کاخ سفید» نباشد/ راه امام و راه قرآن «آشتی ناپذیر» است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قبله گاه مجلسی ها "کاخ سفید" نباشد

کسانی که پیرو قرآن هستند باید بدانند قرآن به آنان هشدار می دهد که با دشمنان خود دوستی نکنید و به منافقین عذاب دردناکی را بشارت دهید.

بخش سیاست تبیان

روحانی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید حمید روحانی پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران، اظهار داشت: ملت ایران در روز 22 بهمن ماه با حضور گسترده در راهپیمایی با رهبر معظم انقلاب تجدیدعهد کردند که در راه دفاع از اسلام انقلاب و ولایت تا آخرین نفر و تا آخرین سنگر ایستادند و از راه ولایت هرگز منحرف نخواهند شد.

وی افزود: این رسالت و مسئولیتی بود که ملت بزرگ ایران با حضور در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن ماه با صدای بلند و رسا اعلام کردند که بر پیمان شان با رهبر معظم انقلاب استوارند، ملت ما پیامی هم به آمریکایی ها داشتند و با حماسه آفرینی در راهپیمایی عظیم شان در 22 بهمن و آن حرکت عظیم و انقلابی در دفاع از حرم، اعلام کردند که ای آمریکای جهانخوار و ای مستکبران جهان، مطمئن باشید ملت ایران تا روزی که استکبار آمریکا را مانند شوروی به نابودی نکشاند، دست از مبارزه با آمریکا برنمی دارد.

این پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ملت عزیز ما و حماسه آفرینان 22 بهمن پیامی هم به مسئولان داشتند که راه ما، راه قرآن و امام است و راه امام و راه قرآن، آشتی ناپذیر است و با ظلم و استکبار کنار نخواهد آمد.

وی ادامه داد: ملت قهرمان ایران در روز 22 بهمن رفراندومی را به منصه ظهور گذاشت که رسالت خودش را در انزجار و تنفر از آمریکا اعلام کرد و این موضوع را به درستی روشن ساخت که ملت عزیز ایران نه از روی لجبازی و کینه ورزی یا عناد که با الهام از مکتب قرآن، نمی توانند با استکبار جهانی و شرکت و ظلم، کنار بیاید و سازش کند و این نص صریح آیه قرآن کریم است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کسانی که پیرو قرآن هستند باید بدانند قرآن به آنان هشدار می دهد که با دشمنان خود دوستی نکنید و به منافقین عذاب دردناکی را بشارت دهید. آنان که با کفار طرح دوستی و مودت می ریزند و مؤمنین را کنار می گذارند، به جای اینکه طبق دستور قرآن «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» باشند، با کفار ارتباط برقرار می کنند و سعی می کنند با آنان کنار بیایند، بدانند عذاب دردناکی در انتظارشان است.

وی با بیان اینکه دوستی نداشتن با کفار اصلی از اصول شیعه است، تأکید کرد: مسلمانان در طول تاریخ هرگز در مقابل ستمکاران و مستکبران و جهان خواران تسلیم نشدند و سازش نکردند و این راه حضرت زهرا(س) است، این سازش ناپذیری راه امام حسین(ع) است. ما در طول 1400 سال پیروان راستین مکتب تشیع، این شعار و وظیفه را فراموش نکرده ایم که باید در برابر ظالم ایستادگی کنیم.

این پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ایستادگی در برابر ظالم جزو مکتب شیعه است و باید در مقابل کسانی که به مردم و اهل بیت(ع) ظلم کرده اند، عناد و نفرت نسبت به آنان داشت و نباید هرگز این نفرت فراموش شود، امام خمینی(ره) اعلام کردند «من عقیده ام این است که بهترین دعا برای رئیس جمهور آمریکا و نوچه های او مانند صدام این است که خدا مرگشان دهد».

وی اضافه کرد: امام در پیام دیگری می فرمایند که «از خدا می خواهیم این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، بلکه از کلیساهای سراسر جهان ناقوس مرگ بر آمریکا به صدا درآید»، امام در وصیت نامه شان هم تأکید کردند که «به طور کوبنده فجایع و ستمگری های ظالمان یادآوری شود و در این عصر که عصر مظلومیت جهان اسلام به دست آمریکا و شوروی و سایر وابستگان به آنان است، به طور کوبنده، ظلم آنان یادآوری شود»، این رسالتی است که امام خمینی(ره) با توجه به قرآن آن را مطرح می فرمایند، چون امام پرورش یافته مکتب قرآن بود، استکبار جهانی و عوامل آن از آن روزی که نهضت امام آغاز شد، تلاش کردند که راه امام را بی رهرو سازند.

روحانی خاطرنشان کرد: به یاد دارم در سال های 42 و 43 که امام به شدت علیه رژیم پهلوی صحبت می کردند و بیانیه می دادند، به یکباره زمزمه ای در سراسر کشور مطرح شد که همه کفار سروته یک کرباسند، امام در مقابل این کلام، فرمودند که «این سخن برخلاف نص کلام الله و برای پشتیبانی از اسرائیل مطرح شده است»؛ امروز هم کفار همین کلام را تکرار می کنند و می گویند چه فرقی میان روسیه، چین و سایر دولت ها وجود دارد، چرا ما فقط باید با آمریکا مبارزه کنیم؛ این افراد از فقه شیعه اطلاع ندارند، در اسلام دو نوع کافر داریم، یکی کافر حربی و یکی کافر غیرحربی، با کافر غیرحربی می توانیم پیمان ببندیم، ارتباط داشته باشیم و دادوستد و معامله کنیم، اما با کافر حربی هرگز نمی توانیم این کارها را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ما با کشورهایی که کافر هستند اما با مسلمین سر جنگ ندارند، حالا یا قدرتش را ندارند یا سیاست و مصلحت شان اقتضا می کند، می توانیم در ارتباط باشیم، اما با کافر حربی، مانند آمریکا که جهانخوار و خونخوار است و دنیا را به حمام خون تبدیل کرده است و مردم کشورهای منطقه را به خاک و خون می کشد و از هیچ توطئه ای در جهت بیرون راندن اسلام از صحنه جهان دست برنمی دارد، هرگز ارتباط نخواهیم داشت.

این پژوهش گر و مورخ انقلاب اسلامی همچنین اضافه کرد: آمریکا از همان روزی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید تا به امروز هرگز دست از مبارزه با اسلام و مسلمانان برنداشته است و در کنگره آمریکا نیز بودجه ای را برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران و مسلمانان تصویب کرده است، آنان حتی این تعبیر را بر زبان آورده اند که باید ریشه ملت ایران را سوزاند، این اقدامی برخلاف حقوق بشریت است، مخالف حقوق اسلام است، آمریکا داعش را درست کرده تا اسلام را در اذهان جهان بد جلوه دهد، پس ما با چنین کافری نمی توانیم سازش کنیم و ارتباط داشته باشیم.

وی متذکر شد: ما هرگز باور نمی کنیم که آمریکایی ها به نفع صلح جهانی گامی بردارند، اگر آمریکا و اسرائیل «لا اله الا الله» بگویند، ما باز باور نمی کنیم؛ چراکه مطمئن هستیم آنان می خواهند سر ما کلاه بگذارند و ما را فریب دهند، آنان در تریبون های عمومی صحبت از صلح می کنند، اما درواقع می خواهند منطقه را به جنگ بکشند. ما این پیشرفت تمدنی را که دست مان پیش اجانب دراز باشد را نمی خواهیم، ما تمدنی را می خواهیم که برپایه شرافت و انسانیت استوار باشد و هدفش ایجاد صلح جهانی باشد و بر این پایه صلح را حفظ نماید و این درواقع پیام امام خمینی(ره) بود.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: ملت قهرمان پرور ایران بدانید استکبار جهانی و عوامل و مزدوران آن امروز برای نفوذ و رخنه در کشور ما سدهایی را پیش روی خودشان می بینند، سدهایی که احساس می کنند تا زمانی که وجود دارد، آمریکا نمی تواند در این کشور نفوذ کند و عوامل آمریکا نمی توانند در این کشور شکاف یا رخنه ای ایجاد کنند و اسلام یا آرمان های انقلاب را کنار بزنند، نمی توانند برای آمریکا فرش قرمز پهن کنند، لذا از این جهت تمام توان و نیرویشان را به کار گرفته اند تا این سد را بشکنند.

وی با بیان اینکه اولین سد رهبر معظم انقلاب است، گفت: آنان می دانند که رهبر معظم انقلاب مانند کوهی استوار در برابر نقشه ها، نیرنگ ها و ترفندهای دشمنان ایستاده است، یک تنه در حال مبارزه با استکبار جهانی و عوامل داخلی آنان است. امروز رهبر معظم انقلاب در برابر نقشه ها و توطئه های آمریکا ایستاده و آنان را افشا می کند و علیه مستکبران جهان روشنگری می کنند.

روحانی یادآور شد: شاهدیم در منطقه از یک سو با تفکر سرمایه داری و اشرافی گری و سوی دیگر با رفاه طلبان بی دردی مواجهیم که حرف شان این است که باید امتیاز ویژه ای داشته باشند، چون تافته جدابافته ای هستند، نباید اگر برای نورچشمی هایشان اتفاق افتاد، مجازات شوند و امتحان دهند، مانند همان دوران طاغوت که اولیا حضرت ها بدون امتحان دیپلم و دکترا می گرفتند، بدون حضور در کلاس درس، نمره می گرفتند، باشند؛ این افراد یک دسته هستند که مقام معظم رهبری مقابل آنان ایستاده اند و نقشه های آنان را افشا می کنند.

این پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی تصریح کرد: افراد دیگری هم هستند که فتنه گرند و می خواهند اساس اسلام را از بین ببرند و توطئه و نقشه هایشان بر این استوار است که جمهوری اسلامی ایران را در هم بشکنند اما رهبر معظم انقلاب مقابل این گروه از افراد هم ایستاده اند، جریان سوم تسلیم طلبان و سازش کارانی هستند که می خواهند آرمان های انقلاب را کنار بزنند و می خواهند اسلام را به همان اسلام آمریکایی بازگردانند، یعنی اسلام سازش و کرنش، اما مقام معظم رهبری یک تنه در مقابل این گروه هم ایستاده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سد دوم «شورای نگهبان» است که بسیار قاطعانه و جدی اجازه نمی دهند عناصر مرموز، مشکوک و عوامل وابسته به مراکز کلیدی و پست های حساس نظام رخنه کنند، تصریح کرد: شاهدیم علیه شورای نگهبان هم توطئه عظیمی آغاز شده است تا بتوانند این شورا را هم کنار بزنند، سومین سدی که در مقابل خودشان می بینند اصول و آرمان های انقلاب، استکبارستیزی، آشتی ناپذیری، شهادت و جهاد است، آنان سعی می کنند این آرمان ها را به نحوی زیر سؤال ببرند و کم رنگ سازند.

روحانی یادآور شد: چهارمین سدی که در مقابلشان می بینند، نیروهای انقلابی، بسیجی، سپاهی و حزب اللّهی هستند، سعی می کنند که با چماق افراطی گری و خشونت طلبی این نیروها را از صحنه کنار بزنند، می خواهند نیروهای انقلابی و پیروان راستین مقام معظم رهبری و امام را افراطی جلوه دهند و خشونت طلب مطرح کنند، آنان در حقیقت هدف شان گروه های انقلابی نیست، بلکه هدف شان خط امام و رهبری است، کسانی که امروز بسیجی و حزب اللهی خوانده می شوند پیرو رهبر معظم انقلاب هستند، وقتی این عزیزان را افراطی عنوان می کنند، در حقیقت امام و خط امام و در واقع قرآن را افراطی خطاب می کنند و در حقیقت این افراد به جنگ با قرآن آمده اند و سعی می کنند با این شیوه و شگرد، قرآن را کنار بزنند و امام را از صحنه حذف کنند و راه امام را بی رهرو سازند.

وی با بیان اینکه سد دیگری که در مقابل آنان ایستاده «مجلس شورای اسلامی» است، گفت: امروز مجلس شورای اسلامی مانند سدی استوار اجازه نمی دهد قانون شکنی ها، تجاوزگری ها و تسلیم طلبی ها در جامعه ما تحقق و جنبه قانونی پیدا کند، مجلس شورای اسلامی با این جریان مقابله می کند، اما می بینیم همه نیروی خود را به کار گرفتند تا در انتخابات هفتم اسفند عوامل و عناصر واداده و خودباخته خودشان که طرفداران سازش با استکبار جهانی هستند، را وارد «مجلس شورای اسلامی» کنند و از این طریق رخنه ایجاد نمایند و این سد بشکند.

این پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: احساس می کنند اگر این سد از دست برود و عوامل نفوذی در انتخابات نتوانند مردم را فریب دهند و رأی بیاورند، به طور کلی تمام زحمات و تلاش های چندین ساله شان بر باد خواهد رفت، لذا با همه قدرت به صحنه آمدند و تبلیغات و جوسازی می کنند تا بتوانند عوامل وابسته به خودشان و فریب کاران را وارد مجلس شورای اسلامی کنند، من به آن دسته از کسانی که به نظام اسلامی و اسلام اعتقادی ندارند، می گویم که باید بدانید جریانی که می خواهد به مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان نفوذ کند، به دنبال آن است که کشور ما را به عقب برگرداند و ملت ایران را به ذلت بکشد و در واقع کاپیتولاسیون را بر این کشور حاکم کند و پای سرجوخه های عربده کش آمریکایی را بر مال، جان و ناموس این ملت مسلط سازند.

وی تصریح کرد: پس شما لااقل به وطن تان، ناموس تان و عزت تان پایبند باشید و اجازه ندهید کسانی را که می خواهند کشور را دوباره تسلیم آمریکا کنند و دوباره سرجوخه های عربده کش آمریکایی را بر این کشور مسلط سازند، در رأس امور قرار گیرند. با این افراد مقابله کنید و هوشیار باشید و بصیرت داشته باشید تا خدایی ناکرده روزی در این کشور قدرت پیدا کنند که در این صورت به هیچ کس رحم نخواهند کرد.

روحانی متذکر شد: فکر نکنید اگر این افراد وارد مکان های تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور شوند، اجازه می دهند شما نفس بکشید یا منافع و حقوقی داشته باشید، آنان با بشریت سر جنگ دارند، با انسانیت مخالفند و می خواهند دنیا را به ذلت بکشانند و این یک خطر جدی است که مطمئنم ملت عزیز و انقلابی ایران به وظیفه خودش عمل می کند و به کسانی هم که در این زمینه مشکلی با نظام دارند، می گوید که لااقل به وطن تان، استقلال تان و نوامیس تان پایبند باشید و خیانت نکنید و اجازه ندهید این نقشه ها و نیرنگ ها تحقق پیدا کند.

وی همچنین تأکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) درباره جریانی که امروز سعی می کند تحت عنوان عقلانیت و اعتدال گرایی، ملت ما را از استقلال و آزادی بازدارد، جمله ای دارند که می فرمایند «از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف دربار، اسلام مقدس نماهای بی شعور، اسلام ذلت، نکبت و اسلام پول و زور و فریب و سازش و اسارت و در یک کلمه اسلام آمریکایی را ترویج می کنند و از طرف دیگر سر بر آستان سرور خویش آمریکای جهانخوار می گذارند».

این پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش اظهار داشت: باید مراقب باشیم که در مقابل این جریان راهی را در پیش گیریم که اصلح انتخاب شود و بتوانیم به کسانی رأی دهیم که حافظ منافع ملت و استقلال کشور و اسلام راستین باشند، کسانی روی کار آیند که از اسلام آمریکایی تبری جویند و به مردم و حقوق ملت فکر کنند و وعده بیجا ندهند و واقعاً در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند، در راستای رفع مشکلات مسکن و بیکاری گام بردارند و دلسوز انقلاب باشند، افرادی انتخاب شوند که حساس باشند و احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره روی این موضوع تأکید می کنند که افرادی وارد ارکان نظام شوند که معتقد به توانمندی ملی باشند نه اینکه برای آب خوردن هم باید از آمریکا کمک بگیریم، کسانی وارد ارکان نظام شوند که بدانند ملت ایران توانایی بسیاری والایی دارد و در این 37 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی، علیرغم همه تحریم های اقتصادی و جنگ تحمیلی و ترورهای داخلی و توطئه های گوناگونی که استکبار جهانی انجام داده، توانسته بدون اغراق به اندازه 300 سال جلو برود و در عرصه های تکنولوژی، هسته ای و نانو اقداماتی انجام دهد که جای شگفتی دارد، ما نباید این عزت و توانمندی ملت مان را نادیده بگیریم و چشم گدایی به سوی بیگانگان داشته باشیم، مقام معظم رهبری هشدار می دهند به کسی رأی دهید که معتقد به توانایی ملی کشور باشد.

حجت الاسلام روحانی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران با به کار بستن استکبارستیزی و سازش ناپذیری توانسته انقلاب را تداوم ببخشد و شاهدیم عزیزان ما چگونه با دفاع از حرم، نقشه ها و نیرنگ های استکباری و ارتجاعی را از بین بردند و توانستند ایران را از یک خطر بسیار جدی مصون بدارند، افرادی باید انتخاب شوند که قبله گاه شان «کاخ سفید» نباشد و در جهت منافع اسلام و ملت حرکت کند و امیدش منافع اسلام باشد.


منبع : خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .