تبیان، دستیار زندگی
کار ما نقاشی شهری است و هدف ما ایجاد مناظر زیبا به همراه فرهنگ سازی در سطح شهری است....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهره شهر کتاب خوان

چهره شهر کتاب خوان

تبیان: سلام. بسیار خوش آمدید به دهمین دوره از جشنواره پژوهشی دانش آموزی تبیان. لطفاً مدرسه و گروهی که با آن در این جشنواره شرکت کرده اید را معرفی کنید:

به نام خدا خسته نباشید می گویم به شما و همه دوستانتان در موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان. من سارا اعتماد به همراه دوستانم پرنیان پردیس بان، یاسمن خالقی، پگاه نظری، هلیا رفیعی و نازنین همتی از مدرسه سرای دانش واحد رسالت در این جشنواره شرکت کرده ایم.

تبیان: عنوان پروژه خود را بفرمایید و علت این که این پروژه را برای تحقیق خود انتخاب کرده اید چه بود؟
کار ما نقاشی شهری است و هدف ما ایجاد مناظر زیبا به همراه فرهنگ سازی در سطح شهری است.

تبیان: کمی در رابطه با پروژه خود توضیح دهید:
این نقاشی قرار است بر روی دیوار های شهر کار شود ولی چون در این جا برای ما مقدور نبود ما بر روی بوم نقاشی این کار را پیاده کردیم البته با زیر سازی این بوم سعی کردیم تا جای ممکن شبیه سازی بکنیم و حس دیوار های شهر را ایجاد کنیم.

کلا موضوع این نقاشی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است و نشان می دهد مطالعه هر کتاب هم چون پله ای برای بالا رفتن و رهایی از تاریکی و زندان جهل و نادانی است.

متاسفانه در جامعه ما به کتاب خوانی اهمیت زیادی داده نمی شود و سرانه مطالعه در ایران بسیار کم است به همین دلیل به فکر افتادیم تا در این راه قدمی بر داریم.
امیدواریم بتوانیم این طرح را به تصویب برسانیم تا بتوانیم آن را در سطح شهر ببینیم.

تبیان: آیا برنامه خاصی از طرف مدرسه برای کار های پژوهشی شما در نظر گرفته شده بود؟
در مدرسه ما یک زنگ پژوهش داشتیم که در گروه های مختلف تقسیم شده بودیم و هر کس بر اساس علاقه اش در کلاسی شرکت می کرد و معلم مربوطه راهنمایی مان می کرد.

تبیان: انجام کار پژوهشی در کنار دروس تئوری را چگونه برنامه ریزی کردید؟
کار ما عملی بود بنابراین هر موقع فراغتی پیدا می کردیم می رفتیم سراغ این کار تا این که بالاخره توانستیم آن را به اتمام بر سانیم

تبیان: فعالیت های خارج از مدرسه شما در چه زمینه ای است؟
من نقاشی سیاه قلم کار می کنم و در رشته موسیقی پیانو می زنم.

تبیان: شما مطالعه غیر درسی هم دارید؟ می توانید کتابی را به دوستان خود معرفی کنید؟
من بیشتر مطالعه در زمینه هنری دارم و تئوری هنر نقاشی یا موسیقی را دنبال می کنم.

تبیان: به نظر شما نقش و جایگاه خانواده ها در فعالیت های فرزندانشان چگونه است؟
خانواده خیلی خیلی مهم است. پدر و مادری که خود پیش قدم می شوند و فرزند خود را تشویق می کنند تا کنار درس خواندن فعالیت های پژوهشی، فرهنگی، هنری یا ورزشی بکنند، به فرزند خود یاد می دهند به همه جنبه های زندگی فکر کند و تک بعدی نباشد.

تبیان: برنامه تان برای آینده این کار چیست؟
همان طور که گفتیم هدف ما فرهنگ سازی است و امیدواریم حداقل بین هم سن و سال هایمان تاثیر مثبت بگذاریم و آن ها را به سوی کتاب و کتاب خواندن تشویق کنیم.

تبیان: نظرتان راجع به نحوه برگزاری جشنواره تبیان چیست؟
جشنواره تبیان فرصت مناسبی است برای دانش آموزان و حتی معلم هایشان، نه فقط به خاطر ارائه کار های خود بلکه برای دیدن کار های دانش آموزان دیگر و ایده گرفتن از آن ها و آشنا شدن با دوستانی که آن ها هم با ما علاقه مشترک دارند و می توان به کمک هم کار های بهتر و پر بار تری کرد.

تبیان: از شما برای شرکت در این گفتگو بسیار سپاسگزاریم و برای شما دانش آموزان خوب و دوست داشتنی آرزوی سلامت، سعادت و موفقیت داریم.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: سارا یعقوبیان 

تنظیم: مرجان سلیمانیان