تبیان، دستیار زندگی
سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای برنامه هایی در ژانرهای مختلف موسیقی به ایستگاه آخر رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختتامیه جشنواره موسیقی فجر

سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای برنامه هایی در ژانرهای مختلف موسیقی به ایستگاه آخر رسید.

بخش هنری تبیان
جشنواره موسیقی فجر

این اجرا ها در طول روزهای جشنواره و در سالن های مختلف تهران توانست رضایتمندی بسیاری از هنرمندان و مخاطبان موسیقی را در بزرگترین فستیوال فجر به دست بیاورد؛ در واقع می توان گفت جدول جشنواره سی و یکم نسبت به سال های گذشته از وزنه بالایی برخوردار بوده است. به گزارش «ایران»، در شامگاه چهارشنبه و پنجشنبه، 14 اجرای موسیقی در قالب سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفتند.

شادمانه های کامکارها به روی صحنه رفت

چهارشنبه 28 بهمن ماه گروه کامکارها در تازه ترین کنسرت خود با عنوان «شادمانه ها» بعد از مدت ها در تهران و در برج میلاد به روی صحنه رفتند. اعضای گروه کامکارها که حضور پر رنگی در دیگر روزهای جشنواره داشتند در این برنامه که  در دو بخش فارسی و کردی برگزار شد مثل اجراهای گذشته توانستند اجرای موفقی را به مخاطبان ارائه بدهند.

عاشقانه پاپ در سالن میلاد

در بخش موسیقی پاپ نیز احسان خواجه امیری و محسن یگانه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران میزبان مخاطبان خود بودند.
احسان خواجه امیری در این کنسرت قطعاتی چون «پاییز»، «نابرده رنج»، «دریا»، «این حقم نیست»،«بغض»،«هراس»و... از آلبوم «عاشقانه ها» و «پاییز، تنهایی» به اجرا در آمد. محسن یگانه دیگر خواننده پر طرفدار موسیقی پاپ که چند سالی است جایگاه ثابتی در جشنواره موسیقی دارد مانند دیگر اجراهای خود قطعات خاطره انگیز و ریتمکی را به مخاطبان تقدیم کرد.

اجرای موسیقی تلفیقی در تالار وحدت

تالار وحدت نیز در سانس نخست، میزبان دو گروه موسیقی «بلکه سیسکو» از کشور آفریقایی «مالی» و گروه «کوبه ای» بود.
گروه «بلکه سیسکو» با پوششی بسیار ساده و سازی بسیار عجیب روی صحنه آمد؛ سیسکو نوازنده توانمند ساز «کورا» با مهارت زیادی که در نواختن این ساز دارد، توانست چند قطعه را بدون آنکه نتی در مقابلش داشته باشد، به بهترین شکل بنوازد و البته مورد تشویق مخاطبان هم قرار گرفت. گروه مازرون از مازندران در بخش نواحی نیز در فرهنگسرای نیاوران اجرای برنامه داشت.

موسیقی فلامنکو پایتخت نشینان را به وجد آورد

پنجشنبه 29  بهمن ماه نیز کنسرت سهراب پورناظری با همراهی آنتونیو ری، اهل مادرید نیز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این اجرا، پورناظری در سخنانی گفت: امسال برخلاف سال های گذشته، برای خودم فستیوال پربارتری بوده است و حضور هنرمندان شاخص و اتفاق های خوب جشنواره را هیجان انگیز کرده بود. علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و هنرمندان فرهاد اصلانی، کیخسرو پورناظری از میهمانان این برنامه بودند.

شادیانه های رستاک

گروه موسیقی «رستاک» نیز با قطعاتی از موسیقی های جنوبی، گیلکی، کردی، لری، آذری و شیرازی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی با مخاطبانش دیدار کرد؛ این در حالی بود که ناصر وحدتی (هنرمند پیشکسوت موسیقی گیلان) اعضای گروه «رستاک» را همراهی کرد.

ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی

ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی در دومین کنسرت خود در چارچوب برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از توفیق باکیمانف و آقا وردی پاشایف دو هنرمند پیشکسوت موسیقی ملی کشور آذربایجان قدردانی کرد.

اجرا های آخر

در آخرین روز سی ویکمین جشنواره موسیقی فجر نیز هشت اجرای  موسیقی به روی صحنه رفتند. گروه «چارتار» با دو اجرا در ساعت های 18:15 و 21 در برج میلاد،گروه سون و بابک جهانبخش در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران، دو اجرای مشترک از اکبر خمیسوخان و اردوان کامکار در تالار وحدت و همچنین قوالی خانی «فیض علی فیض» در همین تالار، اجرای دوئت راک زهی توسط گروه «بارتولومی بیتمن» از اتریش در تالار رودکی و آخرین میهمان استانی سی ویکمین جشنواره موسیقی فجر، گروه «راهو» از لرستان در فرهنگسرای نیاوران  به اجرای برنامه پرداختند.



منبع: ایران