تبیان، دستیار زندگی
پوشیدن لباس نو در نوروز، رسمی کهن در ایران و یکی از آداب نوروز است . به قول قدیمی ها سال که نو می شود باید جامه نو به تن کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشنهاداتی برای لباس عید

پوشیدن لباس نو در نوروز، رسمی کهن در ایران و یکی از آداب نوروز است . به قول قدیمی ها سال که نو می شود باید جامه نو به تن کنیم.

فراوری : لیلا عشقی -بخش زیبایی تبیان
لباس عید

این روزها زمان خرید کردن است، حتی به قیمت ماندن در راهبندان های طولانی؛ البته با نزدیک شدن به عید قیمت لباس و کفش در فروشگاه ها افزایش می یابد ، و شلوغی مغازه ها و خیابان ها امکان یک خرید راحت را از ما می گیرد. پس اگر قصد خرید لباس برای عید دارید کمی دوراندیشی کنید و از الان دست به کار شوید تا شب عید سرگردان نمانید .
بطور کلی خرید لباس اصولی دارد که باید رعایت شود چه برای فصل بهار چه برای سایر فصول. پس با ما همراه شوید .
1-بگذارید همین اول این مطلب را بگوییم که لازم نیست حتما لباستان از مارک های خاصی باشد. مهمتر از قیمت و مارک، خوش دوخت و مرتب بودن لباس است. همچنین برازنده بودن لباس دارای اهمیت زیادی است. برازندگی یعنی اینکه لباسی که می پوشید با حالت چهره، فرم بدن و شأن و شخصیت شما هم خوانی داشته باشد .
2-حراجی های آخر فصل را برای خرید بهارتان  از دست ندهید. نگران این نباشید که بعدا لباس های بهتری وارد بازار خواهد شد چرا که معمولا خرید از حراجی ها به نفع شما خواهد بود هم از جهت اقتصادی و هم از جهت جنس و حس رضایت خرید. پس تا حراجی ها به پایان نرسیده برای خرید اقدام کنید .
3-در هنگام خرید کردن حتی اگر به تناسب لباس با اندام خود اطمینان کامل دارید بازهم پرو کردن لباس بهتر از پرو نکردن آن است. سعی کنید وقتی خسته هستید یا اینکه حالتان چندان خوب نیست به خرید نروید زیرا به دلیل احساسی که دارید با عجله خرید را تمام خواهید کرد و دقت کافی را در این زمینه نخواهید داشت .

مهمترین هدف ما از کنار هم گذاشتن و سِت کردن لباسهای مختلف، ایجاد هارمونی و هماهنگی است. هارمونی چیزی است که خوشایندِ چشم بیننده باشد و حس نظم و توازن را به فرد القاء کند. اگر چیزی فاقد هماهنگی و هارمونی لازم باشد، خسته کننده و آشفته به نظر خواهد آمد .

و اما چه رنگی؟

همان طور که می دانید امسال ترکیب دو رنگ آبی و صورتی به عنوان رنگ سال انتخاب شده است  که هر دو نشانی از متانت و آرامش دارند. در مجموع پیروی از مد کار جالبی به نظر نمیرسد، اما گاهی در میان مدهای روز، سبک های زیبایی دیده می شود که توجه شما را جلب می کند. گاهی هم برای سال جدید که فصل بهار است رنگهای زیبایی توسط متخصصان مد ارائه می شود که شاید هرگز به ذهن شما نرسیده باشد. پس اگر قصد خرید لباس برای سال جدید را دارید بد نیست در حد اعتدال مدهای جدید لباس را هم در نظر بگیرید .
مهمترین هدف ما از کنار هم گذاشتن و سِت کردن لباسهای مختلف، ایجاد هارمونی و هماهنگی است. هارمونی چیزی است که خوشایندِ چشم بیننده باشد و حس نظم و توازن را به فرد القاء کند. اگر چیزی فاقد هماهنگی و هارمونی لازم باشد، خسته کننده و آشفته به نظر خواهد آمد.
رنگ صورتی، در واقع قرمز کم رنگ است و معمولاً نشانگر عشق است. این رنگ اثر آرام بخشی دارد و نشانه عشق، عاطفه، مصاحبت، یگانگی و علاقه به زیبائی است. صورتی متمایل به قرمز، عاطفه و از خودگذشتگی واقعی را نشان می دهد در حالی که صورتی کدر می تواند نشانه ناپختگی، وابستگی و نیازمندی باشد. همچنین رنگ صورتی در کم کردن اشتها موثر است بنابراین می تواند برای درمان های رژیمی سودمند باشد. 
آبی، رنگی است آرام و درونگرا. بیننده را به سوی خود می کشد و در درون آرامش خود، نرم می سازد و به خواب می برد. آبی، رنگی است الهی و آسمانی. رنگی است مطیع، سر به راه و سازش کار. زلالی، پاکی و خلوص را می توان توسط رنگ آبی بوجود آورد. آبی با روان آدمی پیوند می خورد و تا اعماق و انتهای روح نفوذ می کند. آبی معنی ایمان می دهد و سمبل جاوید است .
ترکیب آبی و صورتی حس خنکی را به فرد منتقل می کند و هماهنگی آن با رنگ بنفش قدرت بیشتری به آن می بخشد .
ترکیب رنگ صورتی با آبی پودری ظاهر جوان تر، زیباتر و زنانه تری ارائه می دهد. می توانید یک ژاکت صورتی با یک تاپ آبی راه راه و یا یک تی شرت صورتی با شلوار جین آبی ست شود. این ترکیب رنگی با کیف وکفش پاشنه سوزنی صورتی یا آبی ملایم بسیار فوق العاده خواهد شد .


منابع :مردمان، نو عروس، پانا، نوروز 94 


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.