تبیان، دستیار زندگی
فراکسیون «اصلاح طلبان و اعتدالیون» را تشکیل می دهیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشکیل فراکسیون اصلاح طلبان و اعتدالیون

کاندیدای لیست ائتلاف اصلاح طلبان گفت: عنوانی که ما برای فراکسیون خود در مجلس آینده در نظر گرفته ایم، «فراکسیون اصلاح طلبان و اعتدالیون» است.
بخش سیاست تبیان
حضرتی

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگزاری مهر الیاس حضرتی کاندیدای لیست ائتلاف اصلاح طلبان در پاسخ به سئوالی در خصوص علت حضور کاظم جلالی و بهروز نعمتی در لیست اصلاح طلبان، اظهار کرد: ما یک تجربه موفقی را در سال ۹۲ پشت سر گذاشتیم که اجماع بین اصلاح طلبان با طیف اعتدالی و میانه بود و آقای عارف به نفع روحانی کنار رفت و آقایان خاتمی، هاشمی و شخصیت های اصلاح طلب هم پشت سر روحانی قرار گرفتند و یک انتخابات پیروز را رقم زدیم.

وی افزود: بنابراین عقل ایجاب می کند که به آسانی از کنار این تجربه عبور نکنیم و برای انتخابات مجلس دهم تکرار یک تجربه موفق داشته باشیم.

حضرتی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان قصد نداشتند لیستی کاملا اصلاح طلبانه داشته باشند، توضیح داد: این سیاست بر اساس همان نگاه ما به تجربه موفق سال ۹۲ بود. ما نمی خواستیم اصلاح طلبان، دوستان حزب اعتدال و توسعه و اصولگرایان معتدل، لیست های جداگانه ارائه کنند، بنابراین سیاست ما در تهیه لیست یک اقدام کاملا عقلانی در شرایط فعلی بود.

کاندیدای لیست ائتلاف اصلاح طلبان در پاسخ به سئوالی در خصوص تعهد افراد داخل لیست برای حضور در فراکسیون اصلاح طلبان گفت: ما از کسی تعهد نگرفتیم که حتما در فراکسیون اصلاح طلبان باشد، ولی وقتی یک لیست بسته می شود به صورت طبیعی این کار انجام خواهد شد؛ یعنی هر تفکری که افراد را متقاعد کند تا در یک فهرست انتخاباتی قرار بگیرند و در مبارزات انتخاباتی باشند، در مجلس هم ایده ها و سوژه هایی را دنبال می کنند که دغدغه ها و نگاه های مشترک است، بنابراین خود این مسئله یک فراکسیون را شکل می دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آقایان جلالی و نعمتی در فراکسیون اصلاح طلبان قرار می گیرند یا خیر، گفت: عنوانی که ما برای فراکسیون خود در مجلس آینده در نظر گرفتیم، «فراکسیون اصلاح طلبان و اعتدالیون» است.

حضرتی با اشاره به حمایت اصلاح طلبان در مجلس آینده از دولت و تفاوت های آن با یک مجلس وکیل الدوله، تصریح کرد: تفاوت های این دو عنوان بسیار واضح است. اصلاح طلبان بارها اعلام کرده اند که ما در مجلس در راستای ایفای وظیفه نمایندگی خود سعی می کنیم با دولت یک تعامل مثبت داشته باشیم و به دولت در تحقق مسئولیت های سنگین، کمک کنیم.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد خاطرنشان کرد: این کمک کردن یک هماهنگی تنگاتنگ نیاز دارد، اما در عین حال انجام وظایف نمایندگی مانند تذکر، نظارت و سئوال جزو وظایف نمایندگان مجلس است که تعطیل بردار هم نیست؛ چرا که برای یک نماینده آنچه اولویت دارد، انجام وظایفی است که به ملت تعهد داده است.


منیع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .