تبیان، دستیار زندگی
امام موسی صدر یک جامعه است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام موسی صدر یک جامعه است

isna

امام جمعه پاوه و عضو شورای برنامه‌ریزی علوم اهل سنت، گفت: دشمنان با وجود توطئه‎های فراوان نظیر جنگ تحمیلی و تحریم‎های ظالمانه به دلیل وجود رهبری حکیم و بصیر و هوشیاری ملت به اهداف خود دست نخواهند یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حاج ماموستا ملاقادر قادری در همایش گفت‌وگو برای زندگی (بررسی تجربه امام موسی صدر) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: امام موسی صدر(ع) به دنبال دارالتقریب بود؛ ایشان این تفکر را مدیون پدر بزرگوارشان می دانستند و تمام خانواده این بزرگوار منادی وحدت بودند.

این عضو شورای برنامه ریزی علوم اهل سنت بیان کرد: ایشان در نامه ای به شیخ حسن خالد مفتی لبنان می نویسد که مسلمانان باید برای ترسیم آینده تاریخ، مسیر خود را شناخته و به هم اعتماد کنند.

امام جمعه پاوه اظهار کرد: لبنان پیش از حضور ایشان در لبنان با گرفتاری های بسیاری مواجه بود ولی ایشان غافلان را بیدار کرد و بیداران را بصیرت داد؛ نتیجه این زحمت قهرمانی قهرمانان جنگ 33 روزه بیروت بود.

ماموستا ملاقادر قادری گفت: همت بزرگانی چون امام موسی صدر، غافلان را بیدار کرد و کلمات و بیانات ایشان مثل همه مردان خدا امت ها را نجات داد.

این عضو شورای برنامه ریزی علوم اهل سنت بیان کرد: امام موسی صدر، تنها یک شخص خاص نبود، بلکه ایشان یک ملت و جامعه بود و به همین دلیل اجازه ندادند که ایشان به این روشنگری خود ادامه دهد.

امام جمعه پاوه اظهار کرد: عصر ما عصر پیشرفت علوم و آگاهی بخشی و نزدیکی ارتباطات است، ولی عصر شبیخون و هجمه به معنویت و اسلام و قرآن نیز است.

ماموستا ملاقادر قادری گفت: نتیجه این مساله تفرقه ای است که در یمن، بحرین، سوریه، عراق و لیبی شاهد آن هستیم؛ مشکلات عدیده ای در جهان اسلام وجود دارد که باید به آنها توجه داشت.

این عضو شورای برنامه ریزی علوم اهل سنت بیان کرد: امروزه هر کسی به میل خود اسلام را توجیه و فقه و مذهب خود را بر سر دیگران به شکل گلوله می کوبد؛ علما باید در این عرصه به نقش تاریخی خود عمل کنند.

امام جمعه پاوه اظهار کرد: بخشی از مشکلات امروز جامعه اسلام به دلیل غفلت ها بوده است؛ امروزه مردم خوراک روزانه علمی خود را از غیر از رهبران دینی خود می گیرند.

وی گفت: نباید گلوله جای گفت‌وگو را بگیرد و یا گفت‌وگو جای گلوله را بگیرد، باید هر امری در جای خود انجام شود و در جایی که می توان با گفت‌وگو مشکلات را حل کرد نباید به گلوله متوسل شویم.

امام جمعه پاوه بیان کرد: تقریب مذاهب تقریب بین مردم و علمای مذاهب است؛ مذاهب با هم مشکلی ندارند زیرا هدف آنها یکی است؛ مذاهب خیر هستند به شرطی که استنباط فقها وسیله ای برای جنگ نشود و مذهب خود را بر دیگران تحمیل نکنیم.

وی گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی از این مساله به خوبی استفاده کرده است؛ اگر در کشورهای عربی به خصوص مصر رهبری حکیم بود این چنین گرفتار نمی شدند؛ از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد هزاران توطئه سیاسی و قومی و مذهبی و جنگ فیزیکی بوده ایم ولی این کشور هر روز قدرتمندتر شده است، زیرا یک رهبر حکیم و بصیر و مردمی در صحنه باعث شدند که این کشور از این بلایا در امان بماند در حالی که اگر یکی از این فتن بر هر کشور دیگری وارد می شد همه اجزای آن را از هم می پراکند.

امام جمعه پاوه بیان کرد: داعش، دشمن شیعه و سنی است در حالی که کاملا علیه اسلام عمل می کند؛ کشتن مسلمانان در دین پایه و اساسی ندارد و داعشیون هیچ دینی ندارند؛ آنها یا تربیت شده برخی مفتیان اهل سنت و یا دست پروده و مامور دستگاه های اطلاعاتی غربی هستند.

انتهای پیام


ISNA News Feed

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .