تبیان، دستیار زندگی
چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

title

در آستانه انتخابات همواره برای عده‌ای این سؤال مطرح می‌شود که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم و رأی بدهیم؟ این گروه می‌کوشند تا سایر  افراد جامعه را نیز با خود همراه ساخته و آنها را از شرکت در انتخابات باز دارند. در اینجا از دیدگاه قرآن، این مساله را موردبررسی قرار داده  و اشاره می‌کنیم که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم و نتیجه این حضور و انتخاب ما چیست؟

آنچه باعث خشم کفار باشد عمل صالح است
 اصولاً هر انسان عاقل و صاحب بصیرتی می‌کوشد تا در برابر دشمن به‌گونه‌ای رفتار کند که راه هرگونه نفوذ و تسلط او را بر خود مسدود نماید،  هرچند سبب خشم و غصب دشمن شود.
قرآن کریم، هر کاری که خشم کفار و دشمنان را به همراه داشته باشد، عمل صالح دانسته  و انجام دهنده آن را مستحق دریافت ثواب و اجر از سوی خدای متعال می‌داند. «وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ [توبه/۱۲۰] و در هیچ مکانی که کافران را به خشم می‌آورد قدم نمی‌گذارند و از دشمنی غنیمتی به‌دست نمی‌آورند مگر اینکه به سبب آن، عمل صالحی برای آنان [در کارنامه‌شان] نوشته می‌شود، زیرا خدا پاداش نیکوکاران را ضایع نمی‌کند»
در شرایط کنونی که مستکبران عالم دست به انجام هر کاری می‌زنند تا شاید نظام اسلامی را به تسلیم در برابر خود وادارند، هر کاری که موجبات حفظ نظام اسلامی و خشم دشمنان آن را فراهم کند، از مصادیق عمل صالح شمرده می‌شود و نزد خدای متعال دارای اجر و ثواب خواهد بود و انتخابات به‌عنوان یکی از عرصه‌های حضور مردم برای  اعلام وفادای به‌نظام اسلامی ازجمله این مصادیق است.
حضور مردم مصداق عمل صالح
 آنجا که حضور مردم درصحنه، عزت و سربلندی نظام اسلامی را به دنبال داشته باشد از سوی ولی‌فقیه زمان و سکاندار کشتی انقلاب به‌عنوان  یک وظیفه دینی و مصداق عمل صالح معرفی می‌شود تا چراغی باشد فرا روی ما در حوادث آینده.  ایشان در خصوص حادثه ۹ دی که حضور مردم، مسببات خشم دشمنان و فتنه گران را فراهم نمود، فرمودند: «در ۹ دی، مردم احساس وظیفه‌ی دینی کردند و به دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند.»[۱]
ترساندن دشمن خدا و مسلمین واجب است
از دیدگاه اسلام و کتاب آسمانی آن، مسلمانان باید علاوه بر حضور در عرصه‌های مختلفی که حفظ اسلام و نظام اسلامی را به دنبال دارد و موجبات خشم دشمنان را فراهم می‌کند، کارها و اعمالی را در دستور کار خود قرار دهند که سبب ترس دشمن شود. خدای متعال در قرآن کریم خطاب به مسلمانان می‌فرماید: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكُمْ [انفال/۶۰] هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [دشمنان]، آماده‌سازید! و (همچنین) اسبهاى ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید!»
بزرگ‌ترین ترس استکبار
بزرگ‌ترین ترس دشمنان تداوم انقلاب اسلامی و نیز عزت و سربلندی آن است؛ زیرا در سایه قدرت و اقتدار ایران اسلامی است که فرهنگ استکبارستیزی که از ارکان مهم این نظام الهی است در سرتاسر کره خاکی انتشار می‌یابد و ملت‌های مظلوم را به مبارزه و ایستادگی در برابر آنها تشویق و ترغیب می‌کند. لذا می‌بینیم که تمام نقشه‌ها و حیله‌های آنها برای تسلیم کردن ایران اسلامی و از بین بردن روحیه استکبارستیزی آن است.
انتخابات، به‌عنوان یکی از امور و عرصه‌هایی است که با انتخاب مسئولان صالح و دلسوز، به تقویت نظام اسلامی کمک می‌کند و در سایه عزت و قدرت اصول بنیادین آن در سرتاسر جهان انتشار می باد.
نتیجه
با توجه به آیات قرآن کریم،  دو عامل برای شرکت در انتخابات می‌توان برشمرد:
۱. موجبات خشم دشمنان را فراهم می‌کند که این امر از دیدگاه قرآن عمل صالح است و موجب اجر و پاداش الهی است.
۲. با این کار دشمنان خدای متعال و دشمنان ما، از هیبت و اقتدار نظام اسلامی دچار ترس می‌شوند و این وعده‌ای است که خدای متعال به ما داده است، لذا جرأت توطئه برعلیه نظام اسلامی را پیدا نمی‌کنند.
که در هر دو صورت، ما به‌عنوان عضوی از جامعه اسلامی، قدمی هرچند ناچیز درراه اعتلای اسلام و زمینه‌سازی برای انقلاب جهانی حضرت حجت (علیه‌السلام) برداشته‌ایم.
پی‌نوشت
۱. بیانات در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت ۹ دی، ۲۱/۹/۱۳۹۰


رهپویان قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .