تبیان، دستیار زندگی
تغییر در سبک زندگی موجب افزایش بیماری های غیرواگیر شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر در سبک زندگی موجب افزایش بیماری های غیرواگیر شده است

سبک زندگی

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، امروز(27 بهمن) در اولین کنگره ملی علوم حرکت بالینی که در تالار شهدای این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه در چشم انداز 1404 کشور مقرر شده شهروندان در بالاترین سطح سلامت باشند، گفت: از جمله اهداف وزارت بهداشت در این خصوص تامین، حفظ و ارتقای سلامت است.

وی  با اشاره به اینکه برای تحقق این اهداف باید بستر مناسب آن فراهم شود، افزود: تنها 25 درصد از مولفه های حاکم بر سلامت در حوزه تحت پوشش مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی بوده و 75 درصد دیگر آن بسته به عوامل ژنتیکی و محیطی و مولفه های کلان اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مردم با توجه به تغییر در روند زندگی نسبت به قبل تفاوت کرده، ادامه داد: با تغییر سیمای سلامت در کشورهای در حال توسعه، بار بیماری ها و گستره بیماری ها از حوزه بیماری های واگیر به بیماری های غیرواگیر تغییر کرده است.

ایدنی، با بیماری های غیرواگیر را شامل قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت، پوکی استخوان و... دانست و اضافه کرد: از جمله دلایل بیماری های افزایش بیماری های غیرواگیر بی تحرکی و تغییر سبم زندگی است که بی تحرکی چهارمین علت مرگ و میر در جهان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر را می توان با کنترل زیرساخت ها از جمله تحرک و فعالیت آنها را کاهش داد، تصریح کرد: ضرورت دارد برنامه ای جهت افزایش تحرک افراد جامعه از سوی وزارت بهداشت، سیاستگذاری و برنامه ریزی شود تا از بسیاری بیماری های غیرواگیر جلوگیری کرد.

دکتر فاطمه اسفندیارپور دبیر علمی اولین کنگره ملی علوم حرکت بالینی، نیز شعار کنگره را «حرکت، سلامت، توسعه» دانست و عنوان کرد: بنا داریم این کنگره را به صورت سالیانه برگزار و سال آینده این رویداد را به صورت به بین‌المللی اجرا کنیم.

لازم به ذکر است، این کنگره از 27 بهمن شروع و تا  29 بهمن ماه 94 در تالار شهداء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه خواهد داشت و در حاشیه برگزاری این کنگره نمایشگاه تجهیزات پزشکی برگزار شده است.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .