تبیان، دستیار زندگی
اعتراض بحرینی ها در «فوریه» سیلی دردناک به آل خلیفه است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراض بحرینی ها در «فوریه» سیلی دردناک به آل خلیفه است

title

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری شبستان به منامه پست، «حسن جواد پرویز» رییس سازمان اروپایی حقوق بشر بحرین در مقاله ای روز گذشته گفت: اعتراض های مردمی که در فوریه 2011 میلادی در بحرین آغاز شد، نقطه تحولی برای تعدادی از جریان های سیاسی، دینی و اجتماعی و سیلی دردناکی به رژیم آل خلیفه  است.

پرویز افزود: از دهه پیش بحرین شاهد حرکت های مردمی است که خواستار تغییر و حرکت به سمت دمکراسی است و رسانه ها و دستگاه های امنیتی رسمی همه این حرکت را به زور سرکوب کردند.

این فعال حقوقی تاکید کرد: وضعیت حقوقی در بحرین در سالهای گذشته وخیم شده است و وضعیت امنیتی در این کشور بحرانی است و همچنان هزاران نفر در پشت میله های زندان های آل خلیفه هستند و آمارهای بازداشت شدگان سیاسی افزایش می یابد و وضعیت سیاسی پیشرفت نکرده است و به خواسته معترضان پاسخ داده نمی شود، بلکه به سرکوب و مقابله با زور و شکنجه و توجیه بازداشت ها و تعقیب های قضائی شان روی آوردند.

وی خاطر نشان کرد: برخورد آل خلیفه با اعتراض های مردمی نشان از میزان پشتیبانی عربستان و انگلیس و آمریکا از دولت بحرین دارد، به ویژه اینکه معامله فروش سلاح انگلیس که براساس گزارش ایندیپندنت 45 میلیون لیره استرلینگ تخمین زده شده است، نیز انجام شده است و این معامله بهترین شاهد برای سکوت است.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .